Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Jak często Internauci klikają w bannery reklamowe

Jak często Internauci klikają w bannery reklamowe

orson_dzi 25 Października 2016 10:41

1 9

W ciągu miesiąca jednemu Internaucie wyświetla się w przeglądarce ponad 1700 masowych banerów reklamowych. Z reguły nie zapamiętuje on żadnego z nich.

Skuteczność pierwszego banneru reklamowego z 1994 roku, w porównaniu z obecnymi, była imponująca. W czarny prostokąt z tęczowym napisem Czy kiedykolwiek kliknąłeś tutaj? TERAZ KLIKNIESZ kliknęło 44% użytkowników. Była to reklama sieci AT&T. Dzisiaj reklama masowa jest nie tylko nieskuteczna, co wręcz przeciw-skuteczna. Nie generuje kliknięć, za to wytwarza narastającą irytację.

Klikalność masowych banerów jest już tak imponująca, jak liczba ich miesięcznych wyświetleń. Według statystyk AdMetrics współczynnik klikalności CTR (click-through rate) w przypadku masowych banerów reklamowych oscyluje w granicach 0,04%-0,1%. Oznacza to, że w najbardziej optymistycznym scenariuszu, w baner wyświetlony 1 000 razy kliknie raptem jeden użytkownik. Problem w tym, że co drugie kliknięcie może być... zasługą internetowych botów. Tak wynika z badania GoldSpot Media, zgodnie z którym kliknięcia w masowe banery pochodzące od rzeczywistych internautów, są nie tylko marginalne, ale też w większości przypadkowe.




Wg nietypowych obliczeń firmy SolveMedia, o 475 razy większe jest prawdopodobieństwo, że Internauta przeżyje katastrofę lotniczą niż to, że celowo kliknie w masowy baner. O 40 razy większe jest prawdopodobieństwo, że żona urodzi mu bliźniaki niż to, że z premedytacją kliknie w masową reklamę. O 112 razy większe jest prawdopodobieństwo, że ukończy szkolenie Navy Seals niż to, że umyślnie kliknie w reklamę skierowaną do wszystkich. O 279 razy większe jest prawdopodobieństwo, że zatknie flagę na Mount Everest niż to, że z własnej woli kliknie w baner.

To właśnie reklama masowa sprawia, że polscy Internauci sięgają po adblockery. Według raportu OnAudience reklamę blokuje około 7 mln Internautów, czyli około 38% wszystkich użytkowników Internetu nad Wisłą. W Polsce reklama blokowana jest wraz z co drugą odsłoną strony internetowej (42%). Oba wyniki dają nam bezapelacyjnie pierwsze miejsce na świecie.

Z kolei według najnowszego raportu strategicznego IAB "Internet 2015/2016", głównymi powodami, dla których użytkownicy Sieci korzystają z wtyczek i rozszerzeń blokujących są: agresywne kampanie reklamowe w Sieci (78% wskazań) oraz problemy techniczne i wydłużenie czasu ładowania strony (45%), spowodowane zbyt ciężkimi kreacjami reklamowymi. 73% użytkowników wtyczek blokujących nad Wisłą nie wyklucza ich usunięcia pod warunkiem, że reklamy serwowane w Sieci będą lepiej dopasowane do zainteresowań Internautów oraz będą bardziej dyskretne.

Źródło tekstu: InPlus Media     

Dodaj do:

Tagi: internet | banner

w sumie: 32
  • 2

    13.  2016-10-25 11:37:26

    @12, .wewewe - my przynajmniej dajemy możliwość ich wyłączenia.

  • 0

    14. ~  2016-10-25 11:41:28  host: user-94-254-131-51.play-internet.pl

    Ja nie klikam bo mam ublock, polecam wszystkim ten program bardzo serdecznie xoxoxo xdxdxd

  • 3

    15. ~Misiek  2016-10-25 11:44:59  host: gateway1.cebit.com.pl

    dopóki reklamy były nienachalne, nikt nich nie blokował, bo i po co. Teraz musi być wielka kreacja, zasłonić pół strony, z animacją i dźwiękiem. To ludzie blokują. Sami tego chcieli.
    P.S. od lat nie widzę reklam na stronach i mocno przyczyniam się do rozwoju narzędzi blokujących szpiegowanie (niebawem będzie jeszcze lepszy dodatek niż Adblock + Ghostery+umatrix razem wzięte). A że przy okazji skutecznie to zablokuje reklamy? Gdy reklamy nie będą szpiegować, nie będą blokowane.

  • -1

    16.  2016-10-25 11:48:14

    Mam zawsze i wszędzie włączony adblock i staram się dojść do ideału czyli 100% zablokowanych reklam. Dlatego właśnie kupuję urządzenia Apple, bo nie mają tego syfu który jest w androidzie. Co do stron które się nie pokazują jak wykryją adblocka - ja idę na inne - teraz w necie nic jest unikatowe tym bardziej że jak ktoś mnie jako swojego klienta blokuje to więcej tam nie wracam - sami sobie strzelają w kolano.

  • 4

    17.  2016-10-25 11:51:04

    "w baner wyświetlony 1 000 razy kliknie raptem jeden użytkownik" i to tylko przez przypadek bo mu się ręka omcknęła

  • 4

    18.  2016-10-25 12:17:24

    Z powodu reklam przestałem słuchać stacji radiowych, całe szczęście można sobie np odpalić Tidal, Spotify, w pracy czy samochodzie. Tak samo TV, przestałem oglądać, chociaż i tak były to tylko kanały informacyjne. Jednak poziom polskich kanałów informacyjnych typu TVN 24, TVP Info czy jakiś Polsat informacje, to żenada.... I do tego połowa czasu to reklamy, więc też już nie oglądam. Serwisy internetowe, które nie dają możliwości przeglądania treści bez konieczności oglądania reklam, tak jak komputerświat.pl, z bólem ale żegnam, sorry. Nikt mnie nie zmusi do oglądania zjeba..... reklam. Powinna być możliwość wyłączania reklam tak jak na Telepolis.pl Tylko tu akurat za mało zaglądam, by regularnie wykupować abonament.

  • 2

    19. ~  2016-10-25 12:19:38  host: public-gprs353676.centertel.pl

    ja mam 0 reklam, o banerów, nawet od pół roku brak czarnego szitu Prosimy, nie blokuj reklam na TELEPOLIS.PL .
    To nasze źródło utrzymania. wszystko wycięte na routerze

  • 2

    20. ~  2016-10-25 12:22:40  host: public-gprs353676.centertel.pl

    co do stron które blokuja userów z adblockiem, żaden problem, adblock na routerze najnowszej wersji tnie równo i normalnie otwieraja sie strony niby zablokowane ;)

  • 1

    21. ~~~  2016-10-25 12:27:03  host: acrl167.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Jak często? Nigdy! Mam ublocka.

  • 5

    22. ~a  2016-10-25 13:03:46  host: bms50.neoplus.adsl.tpnet.pl

    szkoda że jedynym wyborem jest wszystko albo nic. Albo reklamy które wyskakują skąd się tylko da (pływające, opadajaće, wysuwające) albo adblock. Osobiście nie miałbym nic przeciwko reklamom umieszczonym jako integralna część strony (oczywiście w mniejszej ilości). Jednak jest jak jest i adblock rzondzi ;)

  • 2

    23. ~.wewewe  2016-10-25 13:35:12  host: aakj166.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @13 ale skoro CTR jest tak niskie (błąd pomiarowy) to sensowność reklam jest... znikoma (żadna? :D). Kiedyś widziałem ciekawą prezentację o tym jak bardzo rynek reklamowy jest popsuty (ach te eufemizmy) - jak znajdę to podrzucę ;)

  • 1

    24.  2016-10-25 14:40:28

    Niech Telepolis zapamięta dwa kluczowe zdania z tego newsa: że i tak nikt nie pamięta reklam i że powodują one tylko irytację.

  • 1

    25. ~abc  2016-10-25 14:47:09  host: 212.160.172.84

    @24: masz rację, ale skąd brać pieniądze? Z abonamentu od czytelników? To byłoby bolesne gdyż wiele osób czytałoby inne serwisy. Najlepszy jest dobry kompromis - tym, którzy zapłacą jakąś kwotę reklam nie pokazujemy, a reszta musi cierpieć za darmo.

  • 4

    26.  2016-10-25 15:03:25

    @16, applefan_ - ja tam na iPhone'ie widzę reklamy. Mało tego, w sklepie jedną z popularniejszych aplikacji na iOS jest PŁATNY adblock. Więc bajki Waść puszczasz. @24, 3G - ależ my to rozumiemy, ale nie chcemy działać jak serwisy, które ukrywają reklamę pod płaszczykiem tekstów para-nie-sponsorowanych. Na Telepolis łatwo rozpoznasz co jest reklamą, a co reklamą nie jest.

  • 1

    27. ~  2016-10-25 15:19:43  host: 108.62.18.190

    Gdyby reklamy były takie jak prasie - ot, wisi sobie gdzieś jakiś prostokącik - nie byłoby żadnego problemu i nawet ludzie czasem by kliknęli z zainteresowaniem. Mnie się zdarzyło kliknąć coś z premedytacją, gdy otworzyłem przypadkiem przeglądarkę bez Adblocka (ale mi to się bardzo rzadko zdarza, bo cenię swoje zdrowie psychiczne).

  • 0

    28. ~he  2016-10-25 15:33:20  host: user-94-254-225-24.play-internet.pl

    tak często jak im się myszka omsknie :)

  • -1

    29.  2016-10-25 15:33:35

    A Wy co, skumaliście się z Telixem? Oni też podobnymi artykułami już od kilku miesięcy próbują "wywołać poczucie winy" u użytkowników serwisu. Jeszcze trochę i GOL również dołączy do tego chóru. ;-)

  • 2

    30. ~  2016-10-25 15:34:31  host: user-94-254-144-101.play-internet.pl

    No to jakie wnioski wyciągnęła z tego artykułu redakcja Telepolis?
    :-)

  • 0

    31. ~rrrr  2016-10-25 16:33:33  host: host-89-230-176-59.dynamic.mm.pl

    dziś kliknąłem, ale na kompie więc nie wiem czy to się liczy, pierwszy raz od ..... kilku miesięcy..... na androidzie nie wiem jak wygląda reklama :P więc nie mogę kliknąć

  • 2

    32.  2016-10-25 21:05:51

    Reklamy, tak jak wszystko, można ucywilizować. Więcej rzetelności i mniej nachalności w przekazie, to postrzeganie ich przez odbiorców może zmieni się na bardziej pozytywne. No, ale jak traktuje się klientów jak stado tępych baranów, to mamy obecny stan rzeczy. W starych dobrych czasach, reklama była bardziej informacją niż tym, czym jest obecnie: kłamliwą propagandą, w dodatku świadomie wprowadzającą w błąd niezorientowanych. Najwyższa pora powrócić do tych starych, dobrych praktyk. Wątpię jednak, by marketingowi cwaniacy dojrzeli prędko do tego.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-163-159-27.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.