DAJ CYNK

Jabczyński: Play na FB zbiera fanów z Indii i Bangladeszu

WitekT

Wydarzenia

Najnowszy raport Socialbakres, który jest podsumowaniem wszystkiego, co dzieje się w social mediach, wprowadził nową hierarchię stron firmowych, opartą nie na bezwzględnej liczbie fanów, ale na liczbie fanów mieszkających w tym samym kraju, w którym operuje marka. Wojciech Jabczyński, rzecznik Orange, podsumował to krótko - "i tu zaczęło być ciekawie".

Najnowszy raport Socialbakres, który jest podsumowaniem wszystkiego, co dzieje się w social mediach, wprowadził nową hierarchię stron firmowych, opartą nie na bezwzględnej liczbie fanów, ale na liczbie fanów mieszkających w tym samym kraju, w którym operuje marka. Wojciech Jabczyński, rzecznik Orange, podsumował to krótko - "i tu zaczęło być ciekawie".

Z raportu wynika, że strona Play na Facebooku, dotychczas wyprzedzająca Orange o 120 tys. osób, w takim zestawieniu wyprzedza Orange zaledwie o 6 tys., czyli 1,163 mln lokalnych fanów Play i 1,157 mln Orange.

Pójdźmy dalej. Oznacza to, że aż 143 tys. fanów Play nie mieszka w Polsce. To 11% wszystkich, a w naszym przypadku odsetek ten to 3,6%. Mój kolega Marcin może powiedziałby, że duży udział fanów spoza Polski świadczy już o globalnym zasięgu jego marki lub o jej popularności wśród polskich emigrantów. Socialbakers podają jednak także dane o pochodzeniu fanów (live update) i tutaj czeka nas druga niespodzianka. Otóż trzecim największym krajem fanów Play, po Polsce i Wielkiej Brytanii są Indie z aż 12 tys. osób. Dalej znajdziemy też Bangladesz - 2 tys. i Filipiny 1 tys. W pierwszej 20. są też Indonezja, Malezja i Pakistan. Żeby nie było, że się czepiam, a u nas tak samo, to dla porównania na liście Orange Indie zajmowały pozycję 18. z 330 fanami, a suma mieszkańców wszystkich państw pozaeuropejskich wyszczególnionych w naszym rankingu wynosiła 7 621, czyli trochę więcej niż połowę tego, co Play miał w samych Indiach - pisze Jabczyński.

Rzecznik Orange dodaje, że tak sobie myśli, że ogromna determinacja panuje w social mediowych służbach specjalnych naszego fioletowego konkurenta, że sięga po posiłki aż do Azji.

A może po prostu idzie wzorem firm obsługujących call centers i outsource’uje do Indii, ale nie pracowników, tylko klientów? - zastanawia się Jabczyńczki.

Tak Wojtku, mamy 12 672 fanów z Indii. Jak widzisz kupowanie idzie nam tak sobie. FYI na tym wallu jest 8 fanów z Chin, 5 z Tajlandii i 3 z Filipin. Wysłałem im koszulki... Naprawdę nie masz o czym pisać stary? - odpisał Marcin Gruszka, rzecznik Play, na swoim oficjalnym, rzecznikowskim profilu na Facebooku.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: blog.orange.pl, wł