Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Jabczyński o rynkowej konsolidacji [ankieta]

Jabczyński o rynkowej konsolidacji [ankieta]

WitekT 20 Grudnia 2011 11:46

0 0

Mówiliśmy wielokrotnie, że rynek będzie szedł w tym (konsolidacji - przyp.red.) kierunku i przetrwają tylko najsilniejsze firmy, potrafiące połączyć świat telekomunikacji z mediami - pisze na swoim blogu Wojciech Jabczyński, rzecznik Grupy TP.

Jabczyński odniósł się w ten sposób do wczorajszych informacji o fuzji Cyfry+ i telewizji "n" oraz wcześniejszych, tegorocznych przejęć Polkomtelu przez Zygmunta Solorza-Żaka oraz news.php?id=22943>Dialogu i Crowley’a przez Netię.




A to przecież nie wszystko, co się działo na rynku. Z jednej strony to spektakularne transakcje, o których rozpisują się media, z drugiej rynkowa "oczywista oczywistość". (...) Teraz jestem bardzo ciekawy rywalizacji gigantów. Przyszłe lata pokażą, kto trafił ze swoją strategią, a kto przeszarżował albo został maruderem. A tak na koniec to cieszę, że będę mógł mieć wkrótce od jednego operatora Ligę Mistrzów, ligę angielską i jeszcze Grand Prix na żużlu. To mój mały powód, aby szczególnie lubić słowo konsolidacja - pisze Jabczyński.

Konsolidacje na polskim rynku to trend:

Bardzo dobry
13.98%
Dobry
18.47%
Neutralny
11.35%
Zły
27.44%
Bardzo zły
21.37%
Nie mam zdania
7.39%

Wszystkich głosujących: 379



Źródło tekstu: blog.tp.pl     

Dodaj do:
w sumie: 19
  • -1

    1. ~zbyszek  2011-12-20 12:02:32  host: 93-186-31-82.rdns.blackberry.net

    Szanowny Pan rzecznik zapomnial dodac ze konsolidacja oznacza nizsze ceny, czego w ich skonsolidowanym molochu nie uswiadczysz. Konsolidacja w wiekszosci przypadkow to obnizanie poziomu uslug, to nie dbanie o klienta, to w koncu przerost administracyjny. PKP byla bardzo skonsolidowana na rynku (troche się podzielila na intercity ktore jest drozsze niz samoloty, czy inne spolki) a jakośc ani grama nie idzie do gory, rzad ma skonsolidowane struktury apararu biurokratycznego i za duzo dobrego z tego nie wynika. Panie Jablczynski, pokazcie ze potraficie zawalczyc o klienta oferta a nie swiadomoscia braku wyboru.

  • 1

    2.  2011-12-20 12:10:57

    @1: przesadzasz, rozumiem, że można mieć swoje sympatie, antypatie, i nie lubić GKTP, tak jak niektórzy nie lubią Apple, czy Microsoft, ale akurat ofertowo, czy to w TP (oferty Neo), czy w Orange (abo, mobilny net, prepaid), są zmiany na plus.

  • 0

    3. ~  2011-12-20 12:41:01  host: z59-05.opera-mini.net

    Konsolidacja jest niestety koniecznością. Byleby tylko nie tworzyły się monopole ale to nam nie grozi. Na pewno obniża koszty działalności firm i potencjalnie daje szansę na obniżenie cen usług dla klientów. Niestety ale rzecznik ma rację mali nie mają szans na przeżycie bo nie mają dochodów które umożliwiłyby im budowę infrastruktury co obserwujemy na przykładzie Play. Wchodzą w kolejne umowy roamingowe żeby klienci mogli jakoś korzystać z ich usług sami przestali budować własną infrę.

  • 0

    4. ~zbyszek  2011-12-20 12:54:00  host: 93-186-31-80.rdns.blackberry.net

    @2: a czy nie uwazasz ze te poleprzenie ceny wynika z koniecznosci, musza bronic się przed konkurencja, era zmienila się w tmobile, a trzeba było odwrocic od tego uwage, agresywna polityka play tez wplywa na dzialania w gktp, oni maja w duzej mierze monopol i gdyby go utrzymywali to nawet grosza by nie obnizyli cen, powodem obnizki cen jak dla mnie sa Play, T-Mobile, Aster i UPS, czyli spore firmy ktore pokazaly ze mozna po prostu taniej.

  • 0

    5.  2011-12-20 13:28:36

    @1 Konsolidacja i niższe ceny??? Od kiedy to mniejsza konkurencja obniża ceny?

  • 0

    6.  2011-12-20 13:47:48

    @4: to prawda, że po części za polepszenie oferty odpowiada zwiększająca się konkurencja, jednak fakt jest faktem, że jeżeli chodzi o oferte czy to TP, czy Orange, zachodza pozytywne zmiany.

  • 0

    7. ~e  2011-12-20 13:59:03  host: host116.opteris.pl

    Heh, ciekawie pan rzecznik zareklamowal satelitarna konkurencje ;) Czyzby to oznaczalo, ze TP wkrotce wycofa sie z satelity i zawiaze wspolprace z C+/n? ;P Panie rzeczniku, o ile konsolidacja dla jednych jest dobra, dla innych oznacza koniec. Wystarczy, ze C+/n wymowi Waszej platformie umowe, badz jej nie przedluzy na dystrybucje kanalow z n i... lezycie i kwiczycie, bo wowczas TP nie bedzie miala nic sensownego do zaoferowania. Orange Sport to kicha, a to jedyny kanal wlasny, wiec niech pan tak nie wychwala tej konsolidacji, bo to moze sie rykoszetem odbic ;-)

  • 0

    8. ~Octopus  2011-12-20 14:44:03  host: ip-195-242-254-202.catv.net.pl

    Będzie drożej .. i to sporo.

  • 0

    9. ~Tanio  2011-12-20 15:19:04  host: v06-15.opera-mini.net

    8, to zatrzymajcie to! zamiasta tu spekulować!

  • 0

    10.  2011-12-20 15:27:53

    Zobaczymy co wyjdzie z tej konsolidacji N i Cyfry +. Nie wiem czy ktoś jeszcze pamięta jak Cyfra + wchłonęła Wizję TV. Trochę im nie wyszło a kanały z których zrezygnowała Cyfra + przytulił Cyfrowy Polsat który to obecnie jest największą platformą na najbardziej konkurencyjnym rynku w Europie. Tym razem to CP może zostać z ręką w nocniku bo C+ ma już doświadczenie w przejmowaniu satelitarnych cyfrowych platform telewizyjnych w Polsce i nie popełni już tyle błędów co podczas pierwszego przejęcia. Zgodzę się z rzecznikiem, końcu będzie można obejrzeć wszytko w jednej płatnej TV zamiast mieć 2 dekodery od rożnych operatorów ;-)

  • 0

    11. ~ondre  2011-12-20 15:34:26  host: host8925228254.bsi.3s.pl

    fajnie gdyby mPay zrobił taką fuzję z kimś. mogli by stawiać warunki, a tak w wawce jakiś mobirparking ich wyrolował. To niestety dotyczy się wszystkich branż i firm. Raźniej jest w kupie :)

  • 0

    12. ~jerry  2011-12-20 15:39:29  host: 79.162.120.187

    #1 i #4 - czy ty wiesz co oznacza słowo 'konsolidacja'? Przykład PKP - to rozdrobnienie spółek w mniejsze czyli zupełne przeciwieństwo konsolidacji. Przerost administracyjny.. jak jest 12 spółek, a nie jedna to jest przerost administracyjny i kosztów zarządu. Jak zauważył kolega - mniejsza konkurencja to nie obniżka cen, a raczej wyhamowanie ich spadku. Konsolidacja to chęć podniesienia zysku poprzez zmniejszenie kosztów operacyjnych - pomyśl zanim coś napiszesz.

  • 0

    13. ~  2011-12-20 15:51:25  host: 178-37-162-167.adsl.inetia.pl

    Konsolidacja zawsze ogranicza konkurencję, do tego podnosi barierę wejścia w dany sektor dla nowego podmiotu... Tak naprawdę jest korzystna tylko dla firm biorących w niej udział, nie dla klientów, którzy będą mieli mniej opcji wyboru. Nie dla pracowników, bo ich zwyczajnie mniej będzie potrzeba. Dobra dla firmy. Tylko.

  • 0

    14. ~  2011-12-20 15:55:00  host: 178-37-162-167.adsl.inetia.pl

    @1,4 - weź odstaw to BB i się dokształć .Konsolidacja obniża koszta działania firm biorących w niej udział, jednocześnie powodując znikanie kolejnych uczestników rynku, zminiejszając tym samym presję na walkę o klienta (głównie cena). Oczwyiście, wszystko pod przykrywką marketingowej ściemy, jak to lepiej wykorzysta się swój połączony potencjał i takie tam. To co napisałeś zwyczajnie nie ma sensu.

  • 0

    15. ~zbyszek  2011-12-20 16:15:59  host: auto.89-22-39-252.matrix-net.pl

    Oczywiscie konsolodacja ma na celu obnizenie administracji, ale zazwyczaj (w polskich warunkach szczegolnie) to nie dziala, u nas zawsze zwieksza się administracje, cokolwiek robimy. Poza tym konsolidacja ma na celu obnizenie cen, przez zmniejszenie kosztow (zalozenie ze mamy mniejsza administracje). Konsolidacja tez zwieksza konkurencyjnosc, ale nie konkurencje, bo mamy mniej podmiotow. Konsolidacja w przypadku branzy telekomunikacyjnej (z racji tego ze lacza się podmioty nie banzowe, poza TM-Orange) nie zmieni nic, a tylko pogorszy sytuacje klientow.

  • 0

    16.  2011-12-20 16:18:10

    Większość widzę głupoty wypisuje i jakieś wyuczone formułki. W przypadku konsolidacji C+ i N wszyscy będą mieli z tego korzyści. Nie będzie nadal monopolu, ale będzie mniejsza rywalizacja na rynku. Nie oznacza to w tym konkretnym przypadku wzrostu cen, a może oznaczać nawet tańszą lub lepszą ofertę. Dlaczego? Ot chociażby dlatego, że teraz kupują Ligę Mistrzów C+ z N nie będą podbijały ceny. To samo z ligą polską. Dodatkowo będzie więcej miejsca w eterze, co oznacza lepszą jakość, czyli więcej kanałów HD. Ja tam widzę same plusy z takiej zmiany, nie wspominając już o tym ile to milionów mniej pójdzie na promocję w takiej TV. Teraz reklamują się obie firmy, po konsolidacji tylko jedna. A widz ma teraz całą najlepszą piłkę w jednym miejscu, więc też oszczędza/ma lepszą ofertę.

  • 0

    17. ~  2011-12-20 19:16:44  host: 89-72-234-152.dynamic.chello.pl

    "Łączenie świata telekomunikacji z mediami' to dobry trend. Jak rozumiem, pan Jabczyński mial na myśli ofertę ze swojego poddwórka czyli FunPack HD. Konsolidacja i łączenie ofert zdecydowanie ma sens i przynajmniej jak dotąd, wychodzi klientom na dobre

  • 0

    18. ~  2011-12-21 21:05:22  host: 89-72-234-152.dynamic.chello.pl

    "oczywista oczywistość" - moim zdaniem to rozwój pakietów kilku usług w jednym, zaczęło się od promocji Combo a teraz mamy już pakiety łączone: VOD, 67 kanałów tv, Internet, voip w jednym pakiecie Funpack. Czy też zauważyliście taką tendencję do oferowania kilku usług w jednym pakiecie ?

  • 0

    19. ~Zbych  2011-12-22 11:15:52  host: blp185.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Czego jak brałem neo z netbookiem to reklamowali że to "Acer Aspire One D255" A dostałem D255E. Złodzieje i oszusci

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-205-223-200.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.