Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Jabczyński o opłacie za utrzymanie łącza

Jabczyński o opłacie za utrzymanie łącza

LuiN 23 Czerwca 2015 12:42

8 29

24 czerwca Orange zaprezentuje nową ofertę Neostrady wraz z pakietami usług łączonych. Już teraz przypomina skąd wzięła się opłata za utrzymanie łącza.



Blisko 30-złotowa opłata za utrzymanie łącza dla użytkowników "czystej" Neostrady (bez telefonu stacjonarnego) pozostaje w nowej ofercie. Wynika to z obowiązków regulacyjnych, jakie zostały nałożone na Orange Polska przez UKE. Orange jest zobowiązany utrzymywać sieć telekomunikacyjną, doprowadzaną do lokali klientów, w stanie pełnej gotowości do świadczenia usług z zachowaniem wysokich standardów jakości.




To oznacza stały nadzór, permanentną modernizację i usuwanie awarii. Do tego trzeba doliczyć płacenie podatków infrastrukturalnych i opłat za zasoby numeracyjne itp. Jednym zdaniem: To wszystko kosztuje i musi być uwzględnione w cenach usług - wylicza Wojciech Jabczyński.

Na jednym łączu może być świadczonych kilka usług telekomunikacyjnych, a opłata za utrzymanie łącza może być wliczona w cenę jednej z usług lub wyodrębniona jako osobna pozycja na fakturze. Natomiast jest pobierana tylko raz. Orange nie wlicza jej w cenę Neostrady, gdyż w przypadku telefonu stacjonarnego opłata od początku istnienia usługi jest wliczona w abonament.

Inne podmioty np. dostawcy usług telekomunikacyjnych w Polsce i Unii Europejskiej, dostawcy energii, czy gazu również pobierają cykliczne opłaty, by utrzymywać sieć.

Źródło tekstu: Orange     

w sumie: 120
  • 2

    105. ~Mariusz  2015-06-23 22:24:05  host: 188.146.69.106.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    Jeszcze ze trzy lata i bedzie po Neostradzie. Niech sobie sami utrzymują. Przecież to jest juz przeżytek.. Za 45 pln w Play jest nielimitowany internet LTE

  • -4

    106.  2015-06-23 23:01:54

    @103
    Regulacje, regulacje i jeszcze raz regulacje. To główny gwóźdź do trumny Orange. Nawet ceny neo nie mogą obniżyć bez zgody UKE na ich własnych kablach.
    Co ma rozmiar do kosztów - to chyba oczywiste. Im większa sieć, tym większe są koszty jej utrzymania.

    @105 takie to LTE wspaniałe, że wystarczy że wiatr mocniej zawieje i już po internecie. Kolejna sprawa że nie ma nielimitowanego LTE, jest co najwyżej "nielimitowany".

  • 2

    107. ~Punk  2015-06-23 23:39:31  host: apn-46-169-72-205.dynamic.gprs.plus.pl

    U mnie nie chcieli pociągnąć kilku metrów do mojego domu bo im szkoda kasy.
    Jakby ruszyli swoje leniwe tyłki to mieliby gwarantowane 130 zł co miesiąc przez 2 lata za TV, internet i telefon stacjonarny, a może i nawet telefon komórkowy bym przeniósł.
    A tak nic nie dostaną bo wszystko poszło do Plus`a i to on zarabia 131 zł co miesiąc przez pewnie jeszcze rok, a jak dadzą dobrą ofertę to przedłużę z nimi umowę na kolejne 2 lata.

  • -3

    108. ~david565  2015-06-23 23:49:17  host: 91-145-178-73.internetia.net.pl

    AD 107
    A co to za różnica kto dostanie pieniądze ? To ty płacisz nie oni.

  • 1

    109. ~Zakrza  2015-06-24 00:22:42  host: aez142.neoplus.adsl.tpnet.pl

    To jest pieprzenie! *** robią, a nie "stały nadzór i modernizację". W zeszły piątek była burza i coś się popsuło, że nie było neta. W sobotę o 13:00 to zgłosiłem, automatyczna sekretarka mówiła: "czas naprawy: 24 godziny, ale postaramy się usunąć awarię wcześniej". W niedzielę przylazł typ coś tam posprawdzał i zniknął. W poniedziałek ponownie zgłosiłem awarię, też ok. 13:00. Kolejny typ przylazł dopiero we wtorek, w godzinach wieczornych i dopiero wtedy net wrócił.

    5 dni bez neta, bo burza, czyli zjawisko, które występuje regularnie przez niemal pół roku. A burza stulecia to to nie była. To co byłoby gdyby nie "nadzór i modernizacja"? zamiast 5 dni, 5 tygodni? ;/

  • 2

    110. ~  2015-06-24 08:16:30  host: axd248.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @106, większy zasięg, większa potencjalna baza klientów, więc wszelkie koszty modernizacyjne rozkładają się na większą ilość osób. Skoro co kwartał liczba abonentów po kablu spada, a wielkość sieci do utrzymania jest stała, to opłata za utrzymanie łącza powinna rosnąć. W końcu zgodnie z tłumaczeniem Orange zapewnia gotowość do świadczenia usługi, więc w teorii ponosi inwestycje nawet na obszarach na których nie ma klientów (co jest bzdurą).

  • 1

    111. ~  2015-06-24 09:03:36  host: public-gprs516536.centertel.pl

    Do 109 Nie narzekaj na techników monterów. Orange zleca naprawę sieci u klientów zewnętrznym firmom w myśl zasady optymalizacji kosztów czyli jak najtaniej. Taki monter zarabia 1500 zł na rękę i często zapierdziela po godzinach bez wynagrodzenia bo mają płacone za ilość zleceń a nie czas pracy.

  • 2

    112. ~Piotrek  2015-06-24 10:51:41  host: 188.146.80.23.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    Zastanawia mnie kto płaci za zawieszoną linię - co tacy ludzie myślą że komórki padną i warto mieć druta w pogotowiu:P to tak z treści komentarzy powyżej. Co do samego tłumaczenia Wojciecha J - UPC, Vectra, Netia, Inea, Multimedia, świadczą usługi stacjonarne i jakoś nie pobierają 30 zł za to że ich druty czy światłowody są podłączone pod konkretny adres na któym usługa jest świadczona - tak trudno wliczyc to w cenę neo? to jest taka polityka - my jesteśmy super prokliencką firmą to ten niedobry regulator rynku nas tak trzepie po kieszeni a my musimy trzepać Was drodzy kluenci. A może trudno się przyznać że u innych odpowiednik neo kosztuje 20 zł +30 za utrzymanie druta a u Orange jest 50 zł za samą usługę i 30 za utrzymanie druta

  • 2

    113. ~Piotrek  2015-06-24 10:52:42  host: 188.146.80.23.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    106 korzystaleś z LTE że piszesz takie pierdoły? Jak nie grasz w super *** 6 które potzrebuje pngów poniżej 10 ms to LTE w zupełności wystarczy

  • 1

    114. ~  2015-06-24 11:11:44  host: public-gprs517535.centertel.pl

    Panie jabczynski ponaprawiaj pan najpierw badziewiaste linie telefoniczne i pajaki i te etony pan polikwiduj a pozniej pan mow o wysokiej jakosci sieci. Rozumiem ze te prowizorki ktore widze na slupach na jednej z ulic to jest ta wysoka jakosc sieci. Chle chle.

  • 2

    115. ~  2015-06-24 11:19:45  host: public-gprs517535.centertel.pl

    Oplata za utrzymanie lacza jest po to zeby utrzymywac gore przy zyciu.

  • 0

    116. ~bojaźliwy romek  2015-06-24 11:46:16  host: 212.160.172.85

    @102, widzisz, Orange ma OBOWIĄZEK udostępniania swojej infrastruktury innym firmom, natomiast kiedy Orange zwróciło się do firm które mają swoją infrastrukturę, aby ją udostępnili to nagle bronią się rękoma i nogami aby przypadkiem nie udostępnić. Jeśli oni korzystają z infrastruktury Orange to dlaczego Orange nie może korzystać z innych?

  • 0

    117. ~Tealo  2015-06-24 13:14:30  host: host-122-172.mt.pl

    Orange dąży do zwinięcia infrastruktury miedzianej i to jest działanie zaplanowane i długoterminowe. Na dzień dzisiejszy już prowadzą tzw. Program Reduktor, który polega na wyciąganiu i sprzedaży kabli miedzianych, po prostu już nie opłaca im się utrzymywać tych Klientów a w to miejsce nic nie budują. FTTH jest zaplanowane tylko w kilkudziesięciu lokalizacjach - miastach. Widzą, że lokalnie konkurencja wymiata im Klientów, to sami dokładają by pozbyć się takich Klientów, gdzie infrastruktura i jej utrzymanie kosztuje więcej niż zysk. A LTE za chwilę takich drobnych klientów po neostradzie łyknie.

  • 2

    118. ~  2015-06-24 16:05:21  host: user-94-254-193-168.play-internet.pl

    TP/Orange straciło przede wszystkim przez fatalną politykę. Weszła Vectra ze swoim internetem, weszły firmy-krzaki z usługami internetowymi WiFi a oni dalej mieli tylko ten nędzny internet komutowany. Później weszły HIS-y ale co z tego skoro konkurencja miała szybciej. Później wprowadzili Neostrady ale już musieli za chwilę limity pozakładać bo im przeszkadzało (a może mieli zbyt małe łącza?). Gdy w 2007 170000 osób wypięło zady na Neostradę, TP musiała się ratować natychmiastowym zdejmowaniem limitów żeby dalej nie tracić. Nazwalniali kupę ludzi (bo pieniędzy mało), przekazali monterów do firm marki Telekogucik. Efekt? Sieć miejscami w opłakanym stanie bo nie ma komu i za co tego wymienić, kable zgniłe, druty na wierzchu, szafy kablowe aż lodem spływają w zimie. Etonów i pajęczyn na słupach tyle że z daleka już to widać. Słupki i szafy miejscami pootwierane, że każdy może sobie otworzyć i uszkodzić. Usługi cyfrowe chodzą miejscami po tak starych kablach że aż dziw bierze że to jeszcze działa. Widzieliście Neostradę chodzącą po drutach? Ja widziałem. To jest jakaś masakra. Do tego doprowadziła polityka TP/Orange. Ciągłe zwalnianie pracowników, olewanie klientów, olbrzymie kary za przekroczone zlecenia których firma Telekogucik na pewno nie zapłaci bo nie ma za co, bo ledwo co ma na utrzymanie monterów którzy są zmuszani do pracy 12 godzin przez 7 dni w tygodniu.

  • 2

    119. ~  2015-06-24 16:12:52  host: user-94-254-193-168.play-internet.pl

    Rozkradziono wszystko, sprzedano cały sprzęt, również ciężki, narzędzia, wszystko. Zwolniono ludzi mydląc im oczy programem Praca Za Pracownika (PzP). Ci którzy zostali po czasie i tak musieli się pożegnać z pracą ponieważ dostali papier. Tylko ci którzy mieli układy zostali na dłużej ale obecnie jest ich mało a niektórzy z nich i tak już nie pracują. TP zdradziła dyrektora Rzepkę i monterów oraz innych pracowników którzy przez lata ciężko pracowali na dobrą jakość sieci i zadowolenie klienta. Teraz to wszystko runęło w gruzach. Ciekawe co będzie jak nie będzie już kogo zwalniać. Oto Orange.

  • 1

    120. ~  2015-06-24 16:19:08  host: user-94-254-193-168.play-internet.pl

    Opłata za utrzymanie łącza wg mnie istnieje po to, aby utrzymać pewien "pułap" przychodów, tak aby mieć za co opłacić prezesów, dyrektorów oraz ewentualnie firmy typu Telekogucik. Ceny konkurencji oczywiście zmuszają Orange do opuszczania cen usług, jednak opłata za utrzymanie łącza zapewne nie zostanie nigdy zniesiona.

  • 2

    121. ~  2015-06-24 16:23:46  host: user-94-254-193-168.play-internet.pl

    I przez to, że ta opłata nie została przez lata zniesiona, Orange straciło. Będzie nadal tracić, po wieki wieków.

  • 0

    122.  2015-06-24 19:58:09

    Tę opłatę można by jakoś przełknąć, jeśli jej ponoszenie wiązałoby się z rzeczywistą poprawą jakości sieci i zwiększaniem prędkości Internetu do deklarowanych w umowie. To, że część klientów owe 10 Mb/s osiąga nie ma żadnego znaczenia dla tych którzy musieli/ muszą męczyć się z infrą wykonaną w połowie lat dziewięćdziesiątych. Pozostaje tylko zagłosować nogami i zmienić operatora, jeśli tylko istnieje taka możliwość. Ja musiałem czekać na to aż siedem lat. Współczuję tym którzy na byłego narodowego molocha są skazani, bo w okolicy nie funkcjonuje żaden operator alternatywny.

  • 1

    123.  2015-06-24 21:32:21

    kamil, pełny nielimitowany net jest na RBM, najśmieszniejsze że można go mieć przy kombinacjach już za 10zł/msc lub niecałe 17zł/msc bez kombinacji. Wadą jest to, że w każdej chwili plej może zlikwidować tą ofertę bo to jest na kartę ale już od ponad roku można korzystać. Mój kumpel wykorzystuje w ten sposób ok 200GB/msc i dla niego nie ma alternatywy oprócz 2Mbps w neo.

  • 1

    124. ~???  2015-06-28 19:18:28  host: 213.158.219.239.pat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    Pytanie jest następujące, czy inne sieci głównie komórkowe czasem też nie utrzymują sieci i to z kasy użytkowników? a jednak jest taniej, jakoś potrafią. Przecież masa nadajników komórkowych, światłowodów, innego sprzętu, oprogramowania wymaga ciągłego dozoru i jakoś sieciom komórkowym opłaca się w dobrych cenach oferować usługi klientom i jeszcze sieci utrzymać. No ale jasne, skoro prezes orange pl bierze rocznie 6 milionów no to trzeba doić czyli brać opłaty za "druty". Dawno już pożegnało się orange co widać po hoście, choć uczciwie trzeba przyznać, że z neostradą nie było problemów; ale już nie za takie pieniądze więc wybrało się z zadowoleniem komórkowców.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-158-167-137.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.

Ankieta

Jaki sposób zakupu telefonu jest bardziej opłacalny?

T-Mobile: telefon od operatora nie musi być droższy

 

Zobacz wynik | Opinie (7)

Archiwum Ankiet