Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Jabczyński: Finalnie upadły dwie największe kary UKE nałożone na TP

Jabczyński: Finalnie upadły dwie największe kary UKE nałożone na TP

WitekT 18 Lipca 2013 10:33

4 13

Sąd Najwyższy w przypadku obu najwyższych kar nałożonych na Telekomunikację Polską (339 mln zł oraz 100 mln zł) oddalił kasacje złożone przez prezesa UKE. Ostatnią w tym miesiącu. To definitywny koniec sprawy, bo prezesowi UKE nie przysługuje żaden środek odwoławczy - pisze na swoim blogu Wojciech Jabczyński, rzecznik Orange.

Kara w wysokości 339 mln zł została nałożona za opłatę za utrzymanie łącza przy zamówieniu usług internetowych, a 100 mln zł za wiązanie ofert głosowych i internetowych.




Nie chcę opisywać Wam całej batalii prawnej, która trwała 7 lat. Tyle czasu potrzeba, aby w majestacie prawa firma mogła oczyścić swój nadszarpnięty wizerunek. Chociaż moim PR-owym okiem, zrekompensować tego nie sposób, wyliczyć również. Nie jestem od wyciągania wniosków z takich spraw, bo nie znam się wystraczająco na prawie, ani regulacjach. Nie życzę jednak żadnej firmie, aby kiedykolwiek miała do czynienia z tak nadgorliwym urzędem i moim zdaniem wyrachowanym działaniem. Bo nie chcę mi się wierzyć, że prawnicy urzędu mogli aż tak bardzo się pomylić - napisał Jabczyński

Źródło tekstu: blog.orange.pl     

w sumie: 93
  • -1

    78. ~peterpz  2013-07-18 19:59:41  host: 077222240117.warszawa.vectranet.pl

    Nie wiem czy wiecie ale sama TP bardzo chętnie zrezygnowałaby z opłaty za utrzymanie linii, ale jest ona wymuszona przez UKE.

  • 0

    79.  2013-07-18 20:03:09

    77. - ile razy? czytasz? rozumiesz zasady postępowania? wydaje się, że komplenitnie nie. Bo to z "odwołania" prezesa sąd uwalił te odwołania własnie ;-) Witek - hmmm... Szkoda.

  • 1

    80.  2013-07-18 20:07:20

    ~peterpz - no chyba nie sama pozycja na fakturze a w związku z pozycją Tepsy na rynku oraz statusem przedsiębiorcy wyznaczonego (czy jak to się tam nazywa) musi nienal każdą pozycję kosztową oddzielnie raportować - takze, a może przede wszystkim, w celu przedstawiania kosztów na cele udostępniania sieci. Witek na pewno lepiej się orientuje i mógłby coś więcej powiedzieć na ten temat?

  • 1

    81. ~  2013-07-18 20:46:48  host: acwu57.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Polityka TP była dla mnie zawsze wyjątkowo niezrozumiała. Najpierw pozwalniali 80% pracowników (PzP) bo niby miało być lepiej. Nie zrobiło się lepiej, było gorzej a kable coraz bardziej butwiały i butwieją bo firmy krzaki nie miały i nie mają ani pracowników ani kasy - mało tego - zwalniały i nadal zwalniają ludzi. TP przez długi czas utrzymywała limity na Neostradzie - nie wiadomo po co, przecież to było oczywiste że długo tak nie pociągną, efekt - strata ok. 170000 klientów, musieli limity pościągać żeby dalej nie tracić. Kolejna sprawa - karmienie francuza, zbyt wygórowane ceny - wg dawniejszej opinii Orange utrzymanie cen na tamtym wysokim poziomie to zasada marketingu, bzdury do kwadratu. Kiepska polityka i zarządzanie zrobiły swoje. Wstyd!

  • 0

    82. ~klient  2013-07-18 22:21:23  host: h-87-199-44-42.dolsat.pl

    drenaż,drenaż, drenaż.... ludzie opamiętajcie się ... w chwili obecnej brak jest jakichkolwiek inwestycji ...Orange bazuje na tym co wypracowała TP w latach 94-2003 . Ktos napisał do .. 10 mb . Pewnie lepiej brzmi niż max 2 mb . Orange nasza Francuska .... Haiti jednak nie będzie . Nie ta kolonia. Pozdrawiam wszystkich myślących .

  • 0

    83. ~  2013-07-18 22:49:46  host: abtr163.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Do 10MB, a w rzeczywistości 1,3MB I za co płacę w utrzymaniu łącza? ? Gdzie inwestycje? Może INEA coś podciągnie i się wreszcie skończy zabawa z TPSĄ.

  • 0

    84. ~Olek  2013-07-18 23:09:36  host: 89-73-90-56.dynamic.chello.pl

    Komentarz Jabczyńskiego można skomentować krótko: brednie PR-owego idioty. Za to mu płacą, by udawać że nie było wieloletniego monoplu TP SA, bezczelnego wymuszania pieniędzy od klientów - którzy i tak nie mieli żadnego wyboru przez długie lata. Czasy się w końcu zmieniły, choć dzięki prawnikom TP nie zapłaci za swe monopolistyczne zachowania

  • -1

    85. ~xxx  2013-07-18 23:10:38  host: host-81-190-246-129.malbork.mm.pl

    dla mnie tez z ta oplata za utrzymanie lacza to niezrozumiala sutyacja ale jest ona z tego wzgledu ze od tp OA dzierzawi lacza. za utrzymywanie infry ktos musi komus tez placic.

  • 1

    86.  2013-07-18 23:21:36

    @Jacek(45) Moja zaściankowość ujawnia się tym, że kiedyś aby mieć telefon trzeba było z sąsiadami złożyć się na linię i ją fizycznie wybudować za własne pieniądze (nie TePsy). Dlaczego teraz mam płacić za używanie linii?

  • 1

    87.  2013-07-18 23:32:50

    Opłata za utrzymanie łącza może sobie być, tylko kurde czemu w cenie małego abo? Niech sobie będzie, ale max 5zł na miesiąc i nikt na Orangutana złego słowa nie powie.

  • 1

    88. ~xxx  2013-07-18 23:36:38  host: host-81-190-246-129.malbork.mm.pl

    aha i oplata za utrzymanie powinna wynosic 21 z groszami a nie 29

  • 1

    89. ~  2013-07-19 05:54:32  host: acwu57.neoplus.adsl.tpnet.pl

    86 bo tak kiedyś było, jak nie było komu położyć kabla to znudzony czekaniem abonent mógł go zrobić sam...

  • 0

    90.  2013-07-19 08:19:46

    ipkis - kładłeś tę linię? płaciłeś za nią? A może byś zerknął do umowy z tepsą - co dostałeś za to, że linię przekazałeś tepsie? Bo zdaje sie każdy widzi tylko to co chce widzieć a nie zauważa czego widzieć nie chce?

  • 0

    91. ~Jacek  2013-07-19 09:25:08  host: 093105195234.skierniewice.vectranet.pl

    @86 Tylko powiedz moze jak dawno temu bylo to "kiedys"?W czasach PRL?W domku jak chcesz miec wode,gaz,czy prad to za przylacze tez musisz zaplacic i jakos nie narzekasz ze placisz za przylacze i pozniej masz oplate stala.Rozumiem i wiem za kazda dodatkowa oplata boli i kazdy by chcial placil jak najmniej ale wyobraz sobie teraz ze idziesz po wyplate do zakladu pracy i szef Ci mowi"wiesz co w tym miesiacu zaplace Ci polowe bo to absurd ze za to ze u mnie pracujesz dostajesz takie pieniadze.Innie placa mniej to i ja zaplace mniej".Nie odbieraj tego jak jakis atak na Twoja osobe ale po prostu warunki sa postawione jasno.Jak sie komus nie podoba to nie musi korzystac z ich uslug a jak nie ma innej mozliwosci to bez internetu tez mozna zyc.

  • 0

    92. ~  2013-07-19 17:08:08  host: ajs118.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Najlepiej było w TP gdy prezesem był Paweł Rzepka, on chyba najbardziej był za pracownikami

  • -1

    93. ~  2013-07-19 20:27:25  host: ip-151-248-43-20.free.aero2.net.pl

    wlo nie wymądrzaj się w 79 bo skomentowany jest news w którym jest napisane że prezesowi UKE nie przysługuje żaden środek odwoławczy

  • 0

    94. ~  2013-07-19 21:38:18  host: ajs118.neoplus.adsl.tpnet.pl

    46, 53 w niektórych miejscach sieć jest w opłakanym stanie. Stare kable instalacyjne wiszą gdzie się da zamiast samowiszących a na każdym punkcie pająk na pająku pająkiem pogania i kilogramy scotchloków aż zielonych od deszczu. Kabel natrawny to norma w wielu przypadkach gdy trzeba szybko "naprawić" a nie ma komu i nie ma czasu kopać dołów czy odtwarzać kabla po słupach. Krotnice PCM stawiane w studniach czy szafach żeby "odpisać" uszkodzenie to też był kiedyś standard. Włos się jeży na głowie co oni narobili. Druty na słupach jeszcze istnieją, nawet Neostrady 128 po tym chodzą. Długo by wymieniać, można by książkę o tym napisać.

  • 0

    95.  2013-07-19 23:43:34

    @91. Nie, nie, nie kolego. Za prąd, wodę płacę za przyłącze, ale korzystam z tych źródeł ile chcę i jak chcę. Czy energetyka robi mi w gniazdku 12V tylko dlatego, że mieszkam na wsi? Czy wodociągi nie pozwalają zrobić mi wanny z hydromasażem, biczy wodnych i prysznica jednocześnie? Przy internecie też płacę za aktywację i wymagam korzystania z niego tak samo jak z prądu, wody czy gazu. Jeżeli jedna firma wymyśla sobie ekstra opłatę za usługę, której nie jest w stanie sprostać to idę do innej firmy. Twoje argumenty są błędne.

  • 1

    96. ~Jacek  2013-07-21 11:45:03  host: 093105195234.skierniewice.vectranet.pl

    @ Nie sa bledne bo za wszystko masz oplaty stale bez wzgledu na to czy korzystasz czy nie.Prosty przyklad z zycia.Mam mieszkanie z ktorego nikt obecnie nie korzysta i mimo ze przez caly miesiac nie byl zuzyty nawet 1 kW to i tak musza zaplacic za oplate stala.Tak samo z woda.Nawet jednego litra nikt nie zuzyl a i tak ponosze koszty itd.Przykladow mozna mnozyc.Malo tego z pradem nie zrobisz tego co bedziesz chcial bo sa tez ograniczenia sieci.Jak bedziesz chcial miec sile to musisz za ta sile zaplacic a przeciez to tez prad tak wiec gdzie tu jest twoja wolnosc ze korzystasz jak chcesz i ile chcesz?Tak samo z gazem.Jedynie co to z woda moglbys bardziej poszalec.A to ze np.neostrada ma kiepska jakos itd to juz zupelnie inna para kaloszy bo rozmawiamy o oplacie stalej.Czy jest zasadna czy nie.Poza tym wez pod uwage ze prady czy wody tez od tak nie zmienisz sobie dostawcy bo nie ma takiej mozliwosci tak wiec twoj argument o tym ze mozesz isc do innej firmy jest tym bardziej nie trafiony.Z internetem masz juz wieksze pole do popisu.

  • 1

    97.  2013-07-21 16:09:16

    @96 Oczywiście, że opłata stała jest zasadna, co pisałem już wcześniej. Problem tkwi w cenie, a nie w samej opłacie. Wolność korzystania jest jak najbardziej (mówimy o klientach indywidualnych) a nie o firmach, które potrzebują o wiele więcej energii. Możesz sobie korzystać z prądu czy wody na własny użytek bez ograniczeń, a firmy dbają o infrastrukturę, która dostarcza ci te dobra. W przypadku przykładowo TP opłata jest za wysoka w stosunku do dbałości, czy raczej niedbałości o własną infrastrukturę i jej możliwości. Jeżeli TP dostarcza mi do domu 50 Mbps to nie mam nic przeciwko żeby ponosić opłatę stałą za utrzymanie łącza 20zł/miesiąc. Ale jeżeli ta sama TP jest w stanie mi dostarczyć tylko 4 Mbps i nie inwestuje na moim terenie, to chcę ponosić opłatę odpowiednio mniejszą w stosunku do oferowanej jakości - powiedzmy 5zł na miesiąc. Owszem w przypadku mediów wod/kan.gaz często nie ma żadnego wyboru. Ale nadal spora część Polski tez nie ma wielkiego wyboru dostawcy internetu. A jeśli wybór nawet jest, to często jest to wybór między dżumą a cholerą. Krótko opłata stała jest w tym przypadku zawyżona, nieadekwatna do innych usług i jakości sieci.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-158-212-93.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.

Ankieta

Najlepszy dostępny na rynku smartfon to:

10 najlepszych smartfonów (październik 2017)

 

Zobacz wynik | Opinie (11)

Archiwum Ankiet