Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości IRCenter - media społecznościowe w Polsce w 2015 roku

IRCenter - media społecznościowe w Polsce w 2015 roku

orson_dzi 8 Lutego 2016 11:22

1 0

IRCentet zaprezentowało podsumowanie mediów społecznościowych w Polsce w 2015 roku. Z Facebooka korzystamy dużo, ze Snapchata często, za to coraz mniej z blogów i Twittera.

social media 2015 Treści z mediów społecznościowych docierają do ponad 8 na 10 internautów (82%). Tylu internautom zdarzyło się w ciągu ostatniego miesiąca czytać blogi, fora, czy serwisy społecznościowe/wideo. Treści zaś, które do nich docierają tworzy prawie co drugi internauta (46%) - tylu respondentów albo jest twórcami, którzy mają własne vlogi, blogi czy strony internetowe albo aktywnie uczestniczy w ich komentowaniu lub dyskusjach w sieci.

Od kilku lat widać stały, intensywny wzrost udziału Facebooka w ogóle treści pochodzących z mediów społecznościowych. Jego udział wzrósł z 8% w roku 2011 roku do 50% w roku 2015. Nie oznacza to jednak, że liczba treści na pozostałych platformach maleje - większość z nich rośnie - a jedynymi platformami, na których obserwujemy spadki są fora i blogi oraz od 2015 roku Twitter.




social media 2015 Pomimo różnorodności serwisów, w których możemy uczestniczyć, coraz więcej internautów ogranicza się do 1-2 platform. W 2014 roku internautów korzystających z dwóch serwisów było 29%, w 2015 jest to już 41%. Jednocześnie spada liczba heavy userów - w 2014 roku z 6 serwisów korzystał co 10 internauta (12%), a w 2015 roku już co 100 (1%). Największą popularnością cieszą się Facebook i Youtube, z których korzysta średnio 94% internautów, ale to Facebook ma największą intensywność korzystania - 88% internautów korzysta z niego przynajmniej raz w tygodniu.

social media 2015 Mniej popularne platformy także nieźle dają sobie radę, gdyż pomimo mniejszej liczby użytkowników często cechuje je duża intensywność odwiedzin. Ze Snapchata, minimum kilka razy w tygodniu, korzysta ponad połowa użytkowników (53%), co jest wynikiem lepszym od np.: Twittera, którego z taką częstotliwością odwiedza co czwarty użytkownik (27%). Na smartphonach najczęściej i najdłużej korzystamy oczywiście z Facebooka. Snapchat natomiast pod względem średniej liczby uruchomień aplikacji w miesiącu oraz średniego czasu korzystania z aplikacji wyprzedził już większego od siebie Instagrama.

Źródło tekstu: IRCenter     

Dodaj do:

Tagi: twitter | facebook | ircenter | snapchat

w sumie: 1
  • 0

    1. ~EU  2016-11-05 11:36:36  host: host942312116.microchip.net.pl

    Statystyki oddają dobrze zmiany jakości "społecznej" użytkowników sieci. "ćwierkacz" jako platforma stworzona do wymiany INFORMACJI traci użytkowników. Zyskują platformy do sieciowego ekshibicjonizmu. Wymiany "treści". Bo informacji do zaoferowania, ma coraz mniej ludzi. Za to chętnych do dzielenia się "sobą", w każdej postaci jest coraz więcej. Smutne.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-204-198-71.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.