Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości iPhone jak narkotyk - pogarsza kontakty międzyludzkie

iPhone jak narkotyk - pogarsza kontakty międzyludzkie

Q! 11 Marca 2010 10:22

0 0

apple iphone 3gsWedług najnowszych badań 10% użytkowników iPhone’a jest całkowicie od niego uzależniona. Kolejne 34% jest do niego mocno przywiązana - wynika z badania przeprowadzonego przez naukowców z Uniwersytetu w Stanfordzie.

Naukowcy zapytali 200 właścicieli iPhone’a, którzy posiadają go krócej niż rok, o swój stosunek do niego. 44% spośród nich zadeklarowało, że jest do niego mocno przywiązana, podczas gdy 6% stwierdziło, że jest to dla nich zwykły telefon.

Kolejne 36% ankietowany żywi obawę, że chociaż obecnie nie traktują swojego urządzenia nadzwyczajnie, to w przyszłości może się to zmienić. A jest o co się martwić, gdyż według naukowców iPhone wpływa w wyraźny sposób na życie jego właścicieli.

15% badanych stwierdziło, że iPhone uzależnił ich od mediów elektronicznych, dla 30% grupy stając się oknem na świat. Dla 25% pytanych urządzenie to jest niezwykle pociągające, natomiast 41% jego użytkowników nie wyobraża sobie bez niego życia.




Ciekawie wygląda również stwierdzenie, że iPhone ma negatywny wpływ na kontakty międzyludzkie. Wielu ich właścicieli narzekało, że ich otoczenie za często wypomina im, że zbyt dużo czasu spędzają oni ze swoim telefonem. W 7% przypadków zainteresowanie współlokatorem lub partnerem zastąpić miało zbyt duże zainteresowanie telefonem.

Jednak posiadanie iPhone’a, według naukowców, ma też dobre strony. 70% spośród pytanych stwierdziło, że dzięki niemu stali się oni bardziej zorganizowani, a 54% - bardziej wydajni. Ponadto 74% wszystkich badanych zadeklarowało, że posiadanie iPhone’a poprawia ich samopoczucie.

Zobacz: dane techniczne i zdjęcia telefonu Apple iPhone 3GS w katalogu.

Źródło tekstu: livescience, wł     

Dodaj do:
w sumie: 44
  • 1

    25. ~  2010-03-11 20:32:13  host: t12-01.opera-mini.net

    Brawo @24 zostales dzieckiem roku, taki hd2 tez wymieka przy Empori bo nie ma klawiatury a Touch Pro ma brzeczyk a nie glosnik. Gratuluje glupiego zartu

  • 0

    26. ~  2010-03-11 21:44:46  host: t07-05.opera-mini.net

    iPhone to jedyny telefon, który nie ma możliwości wymiany baterii. HTC HD2 w połączeniu z Automapą daje wartościową nawigację. Telefon to dla mnie przede wszystkim możliwości komunikacyjne - przynajmniej dwie trzecie użytkowników telefonów (z OS) na świecie tak uważa (Nokia + BlackBerry) :-). Inni mają prawo mieć odmienne preferencje.

  • 0

    27.  2010-03-11 22:08:01

    2 in 1. Najtańsza Nokia + PSP. Szybkość i wszystkie gry chodzą jak byskawica. A wszystko 2 razy taniej. Co to za atut dla telefonu że gry fajnie i szybko na nim chodzą? A o dobrym wyświetlaczu pisałem wcześniej. Tylko że w IP jedynie wyświetlacz daje przewagę nad innymi telefonami. Oprócz tego IP jest 100 lat za murzynami.

  • 0

    28. ~  2010-03-11 22:17:23  host: t05-09.opera-mini.net

    @25 Oczywiście, że nie wymięka ani HTC HD2 ani Touch Pro, bo nie są im obce wszystkie cechy (chociażby tak ważna wielozadaniowość w telefonach zwłaszcza wyższej klasy), które wymieniłem w tekście 23. Skoro niedokładnie przeczytałeś wymieniony tekst, to być może także niedokładnie przyjrzałeś się możliwościom telefonu iPhone i innych telefonów :-).

  • 1

    29. ~lolek  2010-03-11 22:55:23  host: ip-94-42-2-28.multimo.pl

    Też byłem negatywnie nastawiony do czasu aż nie dostałem go w prezencie :) IPhone Plusy:rewelacyjne połączenie klienta poczty, aparatu i multikomunikatora, kto korzystał ten wie jak łatwo wysyła się właśnie wykonane zdjecia, jak wygodnie przegląda się internet.Integracja z YOUTubem,(wstawianie właśnie nakręconych filmików) wstawianie zdjeć na Imageshack (włascnie wykonanych). Mógłbym tak dlaej ale po co? Wszystko jest zgrane i spasowane, super wygodny w użytkowaniu, mnóstwo przydatnych aplikacji zarówno w appstore jak i w cydii.Nie wiesza się, nie muli. To poprostu działa. Minusy:jak dla mnie mało konfigurowalny P.S Kto porównuje Iphona do Blackberry??? Przecież to dwa różne światy odbiorców.

  • 0

    30.  2010-03-11 23:00:28

    @27 aha a neta to na czym bym używał bo na pewno nie na najtańszej noki , i po cholera mi dwie rzeczy skoro mogę mieć wszystko w jednej

  • 0

    31. ~  2010-03-12 04:53:17  host: t20-08.opera-mini.net

    Ciekawe ze najwiecej do powiedzenia o iphonie maja jego nie posiadacze i ciagle ujadaja jak nie mms to multitasking ktory iphona ma.

  • 0

    32.  2010-03-12 08:37:37

    30 Tylko po co mi telefon do gier i to w takiej cenie? W poście 29 użytkownik chociaż napisał dlaczego uważą IP za udany telefon, a ty pisząc że gry szybko chodzą, pokazujesz, że nawet nie umiesz wymienić plusów w swoim ukochanym marketingowym produkcie.

  • 0

    33.  2010-03-12 09:21:14

    30 widzisz nawet czytać nie umiesz , nigdzie nie pisałem o szybko chodzących grach , do tego zachowujesz się jak dziecko które by chciało iphona a nie dostało nic tylko trollujesz

  • 0

    34. ~  2010-03-12 09:48:59  host: t06-14.opera-mini.net

    33 odnosiłem sie do posta w którym ktos napisał, jako jedyny powód zakupu, ze jedynym atutem sa dla niego szybko działające gry. Skoro odniosłeś sie do mojego posta,piszac tylko ze nie potrzeba ci 2 urządzeń,to włączyłeś sie do rozmowy. o szybko działających grach. Widze ze rzeczywiście IP uzależnia,skoro każda negatywną opinia podnosi cisnienie u ciebie i tobie podobnych użytkowników.

  • 0

    35. ~  2010-03-12 10:05:12  host: 212.2.99.195

    Moulti-Touch jest lepszy w Palm Pre niż w telefonie iPhone 3G S. Na polu multitaskingu iPhone 3G S nie dorównuje Palm Pre. Pod wzgledem asortymentu w internetowym sklepie Palm Pre nie może równać się z iPhone'em. W Palm Pre interakcja odbywa się także za pomocą pełnej klawiatury sprzętowej. iPhone idzie w stronę gier - jego głównym kołem zamachowym jest i jeszcze w większym stopniu będzie ogromny rynek markowych i uznanych w świecie gier. Dla tych wszystkich, dla których telefon to nie konsola do gier Palm Pre przysporzy więcej radości i okaże się bardziej przydatny.

  • 0

    36. ~  2010-03-12 10:52:45  host: 212.2.99.192

    Jeśli ktoś potrzebuje bardzo wielu funkcji biznesowych i jednocześnie ekranu moulti-touch, to warto aby się zainteresował telefonem BlackBerry Storm 2. Innowacyjność jego ekranu polega na tym, iż poraz pierwszy na świecie zastosowana została technologia pizoelektryczna. Polega ona także i na tym, iż ekran reaguje odmiennie na różną siłę nacisku. Delikatne dotknięcie pozwala na zaznaczenie konkretnego pola na ekranie (np. podświetlenie pozycji w menu czy pisanie na wirtualnej klawiaturze), mocniejsze pozwala na wybór zaznaczonego elementu. Poza tym pisząc na wirtualnej klawiaturze odnosi się wrażenie, iż jest to klawiatura sprzętowa. W przypadku telefonu BlackBerry Storm 2 obsługa ekranu jest znacząco wygodniejsza niż w przypadku telefonu iPhone 3G S.

  • 0

    37. ~ASD  2010-03-12 15:27:16  host: nat-tor-1.aster.pl

    Chetnie dowiem sie, w jakim aspekcie multitouch jest lepszy w Palmie Pre niz w 3GSie, jako ze z tym modelem Palma nie mialem stycznosci. Co do BB Storma (a szczegolnie dwojki) i porownania klawiatury... akurat ta nie jest jakas wybitna w iP, ale slownik ratuje sytuacje. Wbrew pozorom pisanie nawet niestandardowych slow jednak nie jest az takie strasznie upierdliwe. Niemniej jednak bylbym wdzieczny za wiecej informacji, szczegolow... dzieki z gory. *** Co do informacji - sam uzywam 3GSa, wiec wiem jak uzaleznia uzywanie produktu, na ktory sie nie czeka - wrecz odwrotnie, ma sie wrazenie, jakby to on czekal na uzytkownika. Interfejs jest coz, po prostu ergonomiczny i dobrze przemyslany/skonstruowany. Ekran ? Nie wychwalalbym az tak bardzo, dobrze widoczny w sloncu i jasny we wnetrzach, owszem, kolory bardzo ladne, ale czy jest az taki wybitny we wszystkich parametrach (kontrast wysoki, ale bez przesady ; jasnosc ? tez bez rewelacji) - to bym nie powiedzial. Trzeba umiec ocenic w miare racjonalnie. Generalnie kwestia przyjemnosci z uzytkowania jest trudna do wytlumaczenia w komentarzu, (nie)stety najlepiej to wychodzi po prostu ... w praniu. Sam bylem wielkim sceptykiem, 2G bylo niedopracowanym zlomem, 3G mial za slaby hardware, soft az do wersji 3 z hakiem nie byl zbyt funkcjonalny, mowiac BARDZO eufemistycznie. Generalnie POWOLI ida w dobra strone. Mozliwosci konfiguracji ? Relatywnie niskie, racja, ale od czego jest JailBreak ? Planuje takowy zrobic za jakis czas, ale o dziwo na razie ciesze sie tym, co mam i jestem zadowolony... na sile nie krytykuje ani nie namawiam nikogo do innych platform - wolny wybor to podstawa, a reklamy i tak pewnie zrobia papke czesci ludzi bardziej podatnych na zewnetrzny wplyw, co tylko potwierdzaja niektore dane z newsa. Natomiast nie zgadzam sie z teza postawiona przez autora newsa - jego interpretacja danych jest wg mnie bledna (zaledwie 7 % (ta statystyka jest najbardziej dotkliwa ze wszystkich podanych) nie stanowi o wiekszosci...)

  • 0

    38. ~ASD  2010-03-12 15:41:33  host: nat-tor-1.aster.pl

    Poza tym probka badan (zaledwie 200 osob) jest malo reprezentatywna. Zawsze pozostaje pytanie, kto zlecil i kto przeprowadzil dana ankiete... ;) To tak tylko, zeby pobudzic myslenie niektorych osob... :) *** #4: Apple nie blokuje iP po JailBreak'u... przeczytaj dokladnie newsa, a zobaczysz komu blokowano. Wybuchajace telefony to coz, bardziej mit niz prawda... jedyne co pewne, to ze potrafi sie nagrzac do wyzszych temperatur, niz inne telefony. A jesli ktos zostawi na sloncu np. w samochodzie, to bedzie sam sobie winny, ze moze sie przegrzac - kazde urzadzenie tak ma... Cala reszte wad software'owych usuwa JailBreak, co do papierowych danych hardware'owych mozna sie zgodzic, nie jest to pionier technologiczny. Ale czy poza HSUPA i wideorozmowa brakuje w nim czegos istotnego ? Za pare miesiecy premiera nastepnego modelu i mozna bedzie zobaczyc, co zostanie dodane (mowi sie glownie o rozszerzeniu funkcji multimedialnych). O czym wiec tak naprawde piszesz ? *** #6 @piyoter: kula w plot. Zalezy, gdzie kupujesz... :) W przedluzeniu umowy mozna kupic za naprawde niewiele (coz, blizej zlotowki niz tysiaca zlotych w moim przypadku). *** #10 @walker13150: OK, szanuje Twoje zdanie, ale pozwole sie z nim nie zgodzic. Support dla faktycznie archaicznego pierwszego iP (2G, powiedzmy) trwa nadal. Mimo starych bebechow dalej da sie go uzywac relatywnie dobrze. Nawet 3GS nie jest idealny, ale takie skrajne myslenie, ktore prezentujesz, takze swiadczy o lekkim co najmniej zaslepeniu. Przemysl to spokojnie. *** Ogolnie zgadza sie, "pod maska" nie ma swietnych bebechow. Kwestia jest tylko taka, jak te bebechy zostaly poddane tuningowi... a o tym akurat mozna przekonac sie tylko empirycznie i coz - z tego powodu nie zamierzam nikogo namawiac, niczego lansowac, moge jedynie zaprzeczyc oczywistym wpadkom niektorych krytykantow - i tyle. A ze marketing jest swietny, to juz inna sprawa...

  • 0

    39. ~ASD  2010-03-12 15:51:17  host: nat-tor-1.aster.pl

    ** #23: wielozadaniowosc masz po JB. Net przez BT (iP jako modem) jest w sofcie 3.1.2 (aktualnie 3.1.3 najnowszy), byl bodajze od 3.1.x. Po kablu zreszta tez pojdzie. Pelna klawiatura sprzetowa - po JB mozna skorzystac z projektu, ktory pozwala na podlaczeniu urzadzen z interfejsem HID, a wiec myszki czy klawiatury po BT. Co do BlackBerry, to faktycznie obsluga nie jest najlepsza na swiecie, za to jest najlepsza obsluga Pusha, lepsza nawet niz w rodzimym M$ ;) Wracajac, BB najlepiej uzywac na urzadzeniach natywnych... uzywanie ich na Nokiach czy na (ogolnie) platformie WM mija sie z celem IMHO... Z jednym sie zgadzam - brak wymiennej baterii. Ale istnieja takze przenosne ladowarki z wlasnym akumulatorkiem, ladowane wczesniej, dodatkowo takze z mozliwoscia wlozenia paluszkow. Czy to przypadkiem nie rozwiazuje problemu ? (choc za pewne pieniadze, ktore jednak i tak nalezaloby wydac na dodatkowa baterie - o resety sie nie martw, na tej platformie nie sa potrzebne). Jak dla mnie bardziej wkurzajacy jest brak wyjscia karty pamieci, dopiero po JB ma sie takze mozliwosc 'normalnego' kopiowania plikow. Coz, trzeba to bedzie zrobic za jakis czas :) ... AutoMapa bedzie niedlugo na iP (vide chocby news na Telepolis). *** s1k0r3k: coz, pozwolisz, ze sie z Toba nie zgodze :) Mimo wszystko porownywalnego komfortu uzytkowania raczej sie nie uswiadczy. Sam system nie jest wiec 100 lat za murzynami, ale to tylko moje skromne zdanie ;) Rzecz jasna, ciezko porownywac do BB, bo produkty RIMa sa stricte biznesowe i jako takie powinny byc postrzegane. iP natomiast owszem, sprawdza sie w biznesie, jednak niekoniecznie jest najlepszy w tej polce. No i to zgrubsza tyle... Pozdrawiam wszystkich, takze tych nerwowych :)

  • 0

    40.  2010-03-12 16:57:38

    11, robbo2k - o co Ci znów chodzi? Wysiliłeś się żeby zajrzeć do źródła newsa? Przecież wnioski w newsie nie są nasze tylko pochodzą ze źródła. Twoje wieczne teorie spiskowe zjedzą Ciebie samego.

  • 0

    41. ~  2010-03-12 19:42:49  host: public10097.cdma.centertel.pl

    coś w tym jest, sam widząc jakie poryszenie wywołuje ajfon patrzyłem na tych wszystkich ludzi i pukałem się w głowę aż nie spróbowałem. jednak uzależnia....

  • 0

    42.  2010-03-12 20:33:51

    @15: tylko jest jedna znacząca sprawa, którą pzeoczyłeś: "KOMENTARZ OperaMini nie przekazuje informacji o urządzeniach mobilnych w sposób umożliwiający ich rejestrowanie przez system gemiusTraffic. Urządzenia korzystające z tej przeglądarki nie są zatem uwzględnione w powyższym zestawieniu. " Już teraz wiesz, dlaczego jest aż tak duża przewaga iPhone? Oczywiście nie neguję, bo na pewno i tak znacząco przeważa, ale nie do tego stopnia.

  • 0

    43. ~  2010-03-12 20:43:16  host: chello089075167237.chello.pl

    @42 nie masz racji , opera mini przekazuje te informacje

  • 0

    44. ~  2010-03-13 07:51:30  host: t01-04.opera-mini.net

    Oczywiście, to że iPhone nie ma slotu na karty pamięci, to minus - nie ma też szeregu innych możliwości, które mają najbardziej proste telefony. Dobrze, że w samochodach nie zapomniano o wskaźniku stanu paliwa - niby drobiazg, a cieszy, co prawda kiedyś można się bez tego obejść.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-157-210-33.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.