DAJ CYNK

iPhone i Android w statystykach AdMoba - także polskich

WitekT

Wydarzenia

Apple sprzedał już ponad 50 mln iPhone’ów. W kwietniu, na ponad połowę z nich, czyli 27 mln, trafiła przynajmniej jedna reklama z największej sieci mobilnej - AdMob. Trudniej oszacować liczbę sprzedanych urządzeń na Androidzie, ale AdMob podaje, że w tym czasie "zidentyfikowała" 11,5 mln tego typu smartfonów.

Apple sprzedał już ponad 50 mln iPhone’ów. W kwietniu, na ponad połowę z nich, czyli 27 mln, trafiła przynajmniej jedna reklama z największej sieci mobilnej - AdMob. Trudniej oszacować liczbę sprzedanych urządzeń na Androidzie, ale AdMob podaje, że w tym czasie "zidentyfikowała" 11,5 mln tego typu smartfonów.

W Polsce, według różnych estymacji, jest około 300-400 tys. iPhone’ów. W kwietniu na reklamę z AdMoba trafiło 72 tys. z nich, czyli 20%. Skromniejsza statystyka jest zapewne wynikiem tego, że w Polsce nie ma tak wielu mobilnych serwisów jak na Zachodzie, a użytkownicy często oglądają "duże" wersje witryn.

Co ciekawe, AdMob w kwietniu w Polsce "znalazł" 324 sztuki iPada, a na całym świecie - niespełna 300 tys.

Reklamę z sieci AdMob na swoim ekranie zobaczyło także 32,5 tys. polskich użytkowników Androida. Może to oznaczać, że mix użytkowników iPhone’a i Androida w Polsce jest na podobnym poziomie co na całym świecie.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: wł