DAJ CYNK

iPad: sprzedaż wyliczona na miliony sztuk i miliardy dolarów

Q!

Wydarzenia

Sprzedaż najnowszego dzieła Apple - tabletu iPad - ma wynieść w tym roku ponad 7 mln sztuk. W kolejnych latach wielkości te mają się dynamicznie zwiększać - wynika z prognoz firmy analitycznej iSuppli.

Sprzedaż najnowszego dzieła Apple - tabletu iPad - ma wynieść w tym roku ponad 7 mln sztuk. W kolejnych latach wielkości te mają się dynamicznie zwiększać - wynika z prognoz firmy analitycznej iSuppli.

Tylko do końca 2010 roku iPad ma znaleźć około 7,1 mln nabywców. Wśród nich znajdzie się m.in. 120 tys. osób, które zamówiły urządzenie w pierwszy weekend przedsprzedaży. Szerzej o tym pisaliśmy w tej wiadomości.

W kolejnym, 2011 roku, sprzedaż iPada ma się podwoić i osiągnąć poziom 14,4 mln sztuk. W 2012 nastąpić ma kolejny, jednak już nie tak dynamiczny wzrost. Wtedy to nabywców ma znaleźć aż 20,1 mln sztuk iPad-ów.

Oprócz sprzedaży samego urządzenia, Apple będzie czerpać przychody ze sprzedaży aplikacji poprzez sklep App Store. Obecnie dostępnych jest w nim ponad 150 tys. aplikacji, z których średnia cena płatnych programów wynosi około 3,13 dolarów.

Od chwili jego uruchomienia w połowie 2008 roku do końca 2009, liczba pobrań wyniosła ponad 3 mld. Szerzej o tym pisaliśmy w tej wiadomości.

Według iSuppli, motorem sprzedaży iPad-a w tym roku ma być świeżość urządzenia oraz jego interfejs, niespotykany na rynku. W kolejnych latach sprzedaż ma być stymulowana poprzez wzrost liczby dostępnych aplikacji, nowe funkcjonalności oraz spadki cen urządzenia.

Jednak iSuppli zastrzega, że jego prognozy sprzedaży iPada mogą być niedoszacowane. Wszystko zależy bowiem od tego czy i w jakim stopniu oraz tempie Apple będzie reagować na potrzeby klientów i je zaspokajać.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: isuppli, wł