Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Internauci akceptują mało inwazyjne reklamy

Internauci akceptują mało inwazyjne reklamy

orson_dzi 21 Grudnia 2016 09:45

2 2

Reklama w Internecie jest akceptowana przez większość odbiorców, o ile nie utrudnia konsumpcji treści. Dlatego rosną wydatki reklamodawców na reklamę natywną, która jest dostosowana do układu graficznego strony internetowej oraz jest mniej agresywna. Obecnie w USA stanowią one około 56% wydatków na promocję cyfrową, a w 2020 roku mogą osiągnąć 74%. Badania pokazują, że tego typu reklamy są rzadziej blokowane przez internautów.

Wbrew obiegowym opiniom konsumenci nie zamykają się na reklamę internetową. Według badania przeprowadzonego na brytyjskim rynku przez firmę ESI Media 63% użytkowników sieci chce, by marka pomagała im osiągać cele, a 40% przyznaje, że reklama bywa inspirująca. Większość (67%) jest jednak zmęczona nierealistycznymi obietnicami. Z raportu Związku Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska wynika, że 78% użytkowników adblocków (rozszerzeń przeglądarek WWW umożliwiających blokowanie reklam) dopuszcza wybrane formy działań promocyjnych, a 60% nie wyklucza całkowitego ich wyłączenia, jeśli kampanie staną się mniej agresywne.






Jak wynika z badania platformy eMarketer, 56% wydatków na promocję cyfrową w Stanach Zjednoczonych jest aktualnie lokowanych w reklamie natywnej. Według prognoz trend wzrostowy sprawi, że wartość ta w 2020 roku wzrośnie do 74%. Choć ponad połowa użytkowników chce, aby reklama wyraźnie odróżniała się do kontentu, to praktyka pokazuje, że formy natywne wpływają na zmniejszenie liczby instalowanych adblocków.

Branża pokłada ogromne nadzieje w rozwoju tzw. programmatic buying, czyli zautomatyzowanego zakupu reklamy poprzez specjalne platformy. Programmatic buying umożliwia dotarcie do bardzo konkretnych użytkowników o dokładnie określonych cechach.

Źródło tekstu: newseria     

Dodaj do:

Tagi: internet | reklama

w sumie: 25
  • 0

    8. ~  2016-12-21 10:15:10  host: user-94-254-163-103.play-internet.pl

    jeśli chodzi o rklamę w internecie to widze cenzura telepele jest wyjątkowo wyczulona

  • 2

    9.  2016-12-21 10:30:49

    Moi rodzice przez reklamy nie chcą korzystać z internetu a dokładnie z portali informacyjnych typu WP Onet i tym podobnych. Powód? Bardzo prosty. Reklamy. Mają już swój wiek i nie łapią tych dziwnych zachowań stron. Tu coś wyskoczy, tam coś się włączy i gra nie wiadomo gdzie i nie idzie tego wyłączyć. Szukaj po całej stronie która to reklama. Blokady są nieudolne i ciągle się to zmienia. I co czytają. Narodowego dostawcę typu TVP. tam nie ma reklam. i strona zachowuje się normalnie. Pozostałe portale to śmietnik reklamowy i trochę, powtarzam trochę wiadomości.

  • -5

    10. ~1 ~3  2016-12-21 10:31:34  host: 212.160.130.67

    Udowodnione jest, że w taki sposób na reklamę reagują ludzie o niskim ilorazie inteligencji.

  • 2

    11.  2016-12-21 10:41:55

    @9: uBlock Origin. Po prostu działa - i tyle.

  • 0

    12.  2016-12-21 10:55:44

    9@ Będzie trzeba sprawdzić. Osobiście nie szukałem innych bo szkoda mi rodziców. Denerwują się z byle czego. Sprzeczne informacje typu Onet napisze to tak. WP inaczej, Jeszcze z robią z tego wielkie boom, w telewizji inaczej. To nie na ich nerwy. Wystarczy, że Oglądają Polsat czy TVP i widzę co się dzieje. Potem ciśnienie wysokie. Dzięki za program. Osobiście sprawdzę dla siebie tylko, że to firefox z którego nie korzystam

  • 0

    13.  2016-12-21 10:56:35

    12@ miało być do komentarza 11

  • 1

    14. ~toms  2016-12-21 11:02:19  host: 91-234-8-222.gesanet.net

    11- dobry pomysł, ale z pewnym zastrzeżeniem. Nie wszystkie treści wideo chcą się uruchamiać w przeglądarce z zainstalowaną blokadą. Dlatego z zapasie mam zawsze drugą. Jak mi zależy na danej treści, to nie bawię się w dodawanie wyjątków, czy wyłączanie, tylko kopiuję link i otwieram w innej przeglądarce.
    Z tytułem wiadomości absolutnie się nie zgadzam.
    Nie akceptuję jakichkolwiek reklam, bo nie mają one absolutnie nic wspólnego z rzeczywistością, tylko nieudolnie i kłamliwie próbują ją kreować.
    Jeśli reklamy zaczną tak jak kiedyś, INFORMOWAĆ o danych produktach, usługach, itp., w sposób w miarę rzetelny i uczciwy - to jestem w stanie je zaakceptować, o ile ich ilość i forma prezentacji nie będzie hałaśliwa i nachalna. Tyle.

  • 0

    15. ~pabloki  2016-12-21 11:04:12  host: user-5-173-5-90.play-internet.pl

    @WitekT ja mam pytanie odnośnie rankingu ofert pre paid. czy nie należałoby go poprawić bo lajt mobile do odwołania już jakis czas temu wprowadził pakiet za 21 z nielimitowanymi stacjonarnymi komórkami i smsami ( takie all i n one )a w rankingu jest pozycja stacjonarne 10zł. to troche przedstawia nieprawidłowy obraz. wtedy cena z pakietem 10 Gb za 10zł zminiejszy sie za kompletny z 41 do 31. no i miejsce w rankingu chyba sie zmieni.

  • -1

    16.  2016-12-21 11:05:31

    Firefox+ublock+flash control+eliminator slajdów zestaw niezbędny w dzisiejszych czasach żeby nie dostać furii grzebiąc po necie.

  • 0

    17. ~Misiek  2016-12-21 11:41:40  host: 212.180.178.206

    @16 - dodatkowo ghostery i self-destructing cookies. I wreszcie z netu daje się korzystać.

  • 0

    18. ~user  2016-12-21 13:09:27  host: 91.195.56.170

    Nie znam nikogo kto akceptuje reklamy

  • 0

    19. ~  2016-12-21 13:41:01  host: 185.137.17.11

    no ale odkrycie...

  • 0

    20. ~  2016-12-21 13:45:58  host: 185.137.17.11

    reklama natywna - wytłumaczę, to reklama robiona przez samą strone internetową/portal - ma zastosowanie TYLKO na poważnych portalach, które sa w stanie napisać dwie linijki kodu, oraz zorganizować sprzedaż miejsca reklamowego

    jak ktos liczy jedynie na 'klikalność' czyli zbiera grosze od reklamy, które są oferowane przez centrale medialne, to ma jeden link, który jest rozpoznawany przez adbloki

    lenistwo nie popłaca, ale informatycy i managerowie sa leniwi, stąd popularność adbloków różnego rodzaju, oraz kwilenie tychże leniwych ludzi

    nikt nie jest w stanie zablokowac 'obrazka' jesli nie ma jasnego schematu kodowania linku jako masowego spamu (praktycznie), bo to działa na podobnej zasadzie

  • 0

    21.  2016-12-21 14:44:39

    @17 Gostery i self-destructing cookies też mam, są przydatne i warto te dodatki zainstalować, ale to raczej zabezpieczenia prywatności, a nie przed reklamami.

  • 0

    22. ~  2016-12-21 18:10:17  host: 185.137.17.54

    do 21 o ile wiem (ostatnio z powodu problemów z autoplay html5 próbowałem rózne wtyczki), to gosthery blokuje reklamy

  • 0

    23.  2016-12-21 20:30:35

    najgorsze wyskakujace wszedzie okienka

  • 0

    24. ~Master Chief  2016-12-22 10:37:23  host: gny186.internetdsl.tpnet.pl

    Popieram @1.
    A przesłanie artykułu to takie korpo pier***... pieprzenie w bambus. Wielu z nas, czytelników, te reklamy bardzo przeszkadzają, niektóre po prostu mniej, inne bardziej, ale próbuje się nam wmówić, że przecież większość akceptuje reklamy, to my też powinniśmy być jak większość. Taka zagrywka na poczucie winy, bo przecież biedne korpo stracą swoje miliony...

    A najbardziej wkurzające są reklamy na stronach mobilnych, bo trafić tam w ten pieroński krzyżyk to jest prawdziwy test na ekranowego snajpera. Czasami w ogóle nie da się korzystać z takiej strony :(

  • 0

    25.  2016-12-23 14:36:51

    @12: łopatologia, polecam każdemu. Co do "faktów" - jedna sprawa to ujęcie ich w takie ramy

    @14: nie jest problemem selektywne odblokowywanie stron, a nawet PODstron, także nie ma potrzeby używania drugiej przeglądarki w tym celu. Szybciej (chyba, że masz drugą stale włączoną).

    Flash Control to także nie jest głupi pomysł.

  • 0

    26.  2016-12-23 14:42:32

    @15, pabloki - to ranking z września, obejmujący wrześniowy stan usług w Polsce. Przyjdzie jeszcze pora na nowe zestawienie robione od podstaw - wtedy wszystkie sieci będą mogły wykazać się na nowo.

  • 0

    27. ~  2016-12-24 11:28:58  host: chaos.tpnet.pl

    Marta Zielińska, głowa interesu. Ha, ha, ha, ha!!!

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-166-235-48.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.

Ankieta

Najlepszy smartfon w cenie do 1000 zł to:

10 najlepszych smartfonów do 1000 zł (sierpień 2017)

 

Zobacz wynik | Opinie (0)

Archiwum Ankiet