Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Inne podejście użytkowników Blika do zakupów

Inne podejście użytkowników Blika do zakupów

orson_dzi 18 Lipca 2017 12:02

2 1

shopping

W I kwartale 2017 roku użytkownicy Blika zrealizowali prawie 6 mln transakcji. Ich podejście do zakupów różni się od przeciętnego konsumenta.

Przeciętny polski konsument i użytkownik Blika różnią się w podejściu do zakupów, mają inne zwyczaje zakupowe i wymagania. Większość konsumentów nie kupuje według wcześniej przemyślanej listy (68%), mimo że co piąty (20%) deklaruje, że zamierza to robić. Z kolei aż 81% badanych Blikowiczów regularnie korzysta z list zakupowych, w tym 42% wykorzystuje do planowania zakupów aplikacje mobilne.

Generalnie cena jest najważniejszym czynnikiem zakupowym dla 27% konsumentów. Na drugim miejscu jest jakość produktu (26%) i stosunek ceny do jakości (25%). Dla co trzeciego użytkownika Blika (34%) liczy się natomiast przede wszystkim marka, następnie cena i jakość produktu - odpowiednio 32% i 30%.




W sklepach stacjonarnych badani konsumenci również kierują się głównie ceną (30% badanych). Jakość produktu jest głównym czynnikiem dla co czwartego, a lokalizacja sklepu dla co piątego konsumenta. Z kolei dla użytkowników BLIKA najważniejszy jest duży wybór produktów w sklepie oraz promocje (po 30%), a na trzecim miejscu cena (27%).

W Internecie co piąty konsument kupuje raz na kilka tygodni (22%), a co piąty uzytkownik Blika przynajmniej raz w miesiącu. Najczęściej kupujący wybierają płatność gotówką przy odbiorze (28%). Wśród użytkowników Blika płatność za pobraniem jest tak samo popularna jak płatności mobilne (po 24%).

Użytkownicy Blika korzystają z technologii mobilnych nie tylko w płatnościach. Aż 85% z nich korzysta ze smartfona i tabletu, gdy chce znaleźć informację o produktach. Wśród polskich konsumentów jest to ponad połowa mniej (38%) Kupujący nadal wolą laptopy (26%) i komputery stacjonarne (23%).

Zobacz: Smart okazje - zwyczaje zakupowe Polaków

Źródło tekstu: Polski Standard Płatności     

Dodaj do:

Tagi: płatności mobilne | blik

w sumie: 16
  • 3

    1.  2017-07-18 12:23:34

    Pierwsze zdanie (tytuł):
    "Inne podejście do zakupów użytkowników Blika"

    Trzecie zdanie:
    "Ich podejście do zakupów różni się od przeciętnego konsumenta."

    Czwarte zdanie (początek):
    "Przeciętny polski konsument i użytkownik Blika różnią się w podejściu do zakupów,"

    Przeczytałem 4 zdania i w kółko dostaję te same informacje.
    Jaki jest faktyczny powód pisania newsów w taki sposób?

  • 1

    2. ~  2017-07-18 13:10:07  host: 188.146.132.77.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    Notka marketingowa Polskiego Standardu Płatności :-)

  • 0

    3. ~ww  2017-07-18 13:12:51  host: 088156010227.olsztyn.vectranet.pl

    a odpowiedzi zabrakło

  • -1

    4. ~pabloki  2017-07-18 13:18:08  host: apn-37-248-125-207.dynamic.gprs.plus.pl

    to jasne że klienci płacacy innymi sposobami -nie tylko blikiem- niż kartą debetową lub gotówką mają inne podejście do zakupów . dlatego tak bardzo pchane są karty kredytowe , bliki , fiki miki i inne gadżeciki. chodzi o to by odciągnąć uwagę klienta od świadomości zmniejszających sie środków przesuwajac ją na skupienie sie na gadżeciku z dobudowanym poczuciem bycia kimś lepszym. spadły prowizje i liczy sie każdy grosz.

  • 0

    5. ~mm  2017-07-18 13:21:17  host: 131.228.32.167

    Szkoda tylko, że nie wszyscy zdają sobie sprawę, że kupując przez Internet i płacąc kartą mamy chargeback w razie czego a niestety BLIK czegoś podobnego nie przewiduje...

  • 4

    6.  2017-07-18 13:32:06

    Orson, litości! To nie użytkowników Blika ktoś kupuje, tylko to oni kupują. Tytuł powinien brzmieć "Inne podejście użytkowników Blika do zakupów".

  • 1

    7. ~pabloki  2017-07-18 13:39:45  host: apn-37-248-125-207.dynamic.gprs.plus.pl

    6 to nie wiesz że tytuły żadzą sie innymi prawami? może byc nawet : uzytkowników blika inne podejście do zakupów.

  • 0

    8. ~pabloki  2017-07-18 13:43:17  host: apn-37-248-125-207.dynamic.gprs.plus.pl

    5 ja pisałem o tym wczoraj . precyzując ochrona charge back obowiązuje również przy zakupach stacjonarnych dla każdej transakcji kartą debetową i kredytową. to bardzo schowana usługa i ludzie o niej nie wiedzą . i dlatego lepiej jest płacić kartą bo macie przewage nad sklepem . pamiętac należy o traminach na złożenie takiej dyspozycji a zaczyna sie od złożenia reklamacji transakcji płatniczej.

  • 0

    9. ~pabloki  2017-07-18 13:44:42  host: apn-37-248-125-207.dynamic.gprs.plus.pl

    dodatek*8 reklamacji transakcji płatniczej w banku.

  • 0

    10.  2017-07-18 13:59:11

    @6, Remington - racja, już proszę o poprawkę

  • 0

    11. ~Dzień dobry  2017-07-18 14:01:36  host: 89-77-170-247.dynamic.chello.pl

    @8 Ja przez Blika straciłem zwrot z PolskiegoBusa, prawie 200 zł :(

  • 0

    12.  2017-07-18 14:02:07

    jak zamawiałam tablet i miałem u kuriera placić za niego gotówką, to czułem każdą złotówkę jego ceny. Kartą płacenie jest faktycznie bez tej całkowitej refleksji nad kosztem.

  • 1

    13. ~  2017-07-18 14:17:06  host: 240-158-255-130.dynamic.t-mont.net.pl

    Czy tylko mnie się wydaje, że to artykuł sponsorowany?

  • 1

    14.  2017-07-18 14:20:57

    @13 no tak to wygląda

  • 0

    15.  2017-07-18 14:27:32

    @13, 14 - artykuły sponsorowane zawsze mają u nas odpowiednie oznaczenia. Nie kryjemy się z takowymi w żaden sposób. Ten wyżej to po prostu informacja prasowa.

  • 1

    16.  2017-07-18 15:08:47

    @12
    Zawsze zastanawiało mnie właśnie takie podejście, podobnie jak to co pisze @pabloki "chodzi o to by odciągnąć uwagę klienta od świadomości zmniejszających sie środków "
    Dla mnie wydane 1000 złotych zawsze będzie 1000 które zarobiłem i wydaje z pełną świadomością bez względu na sposób w który dokonuję płatności i wiem ile mi zostanie do kolejnej wypłaty . Dodam tylko że płacę wszystkimi wymienionymi wyżej opcjami.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-225-20-73.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.