Inne podejście użytkowników Blika do zakupów
orson_dzi
18 Lipca 2017
12:02

W I kwartale 2017 roku użytkownicy Blika zrealizowali prawie 6 mln transakcji. Ich podejście do zakupów różni się od przeciętnego konsumenta.
Przeciętny polski konsument i użytkownik Blika różnią się w podejściu do zakupów, mają inne zwyczaje zakupowe i wymagania. Większość konsumentów nie kupuje według wcześniej przemyślanej listy (68%), mimo że co piąty (20%) deklaruje, że zamierza to robić. Z kolei aż 81% badanych Blikowiczów regularnie korzysta z list zakupowych, w tym 42% wykorzystuje do planowania zakupów aplikacje mobilne.
Generalnie cena jest najważniejszym czynnikiem zakupowym dla 27% konsumentów. Na drugim miejscu jest jakość produktu (26%) i stosunek ceny do jakości (25%). Dla co trzeciego użytkownika Blika (34%) liczy się natomiast przede wszystkim marka, następnie cena i jakość produktu - odpowiednio 32% i 30%.
W sklepach stacjonarnych badani konsumenci również kierują się głównie ceną (30% badanych). Jakość produktu jest głównym czynnikiem dla co czwartego, a lokalizacja sklepu dla co piątego konsumenta. Z kolei dla użytkowników BLIKA najważniejszy jest duży wybór produktów w sklepie oraz promocje (po 30%), a na trzecim miejscu cena (27%).
W Internecie co piąty konsument kupuje raz na kilka tygodni (22%), a co piąty uzytkownik Blika przynajmniej raz w miesiącu. Najczęściej kupujący wybierają płatność gotówką przy odbiorze (28%). Wśród użytkowników Blika płatność za pobraniem jest tak samo popularna jak płatności mobilne (po 24%).
Użytkownicy Blika korzystają z technologii mobilnych nie tylko w płatnościach. Aż 85% z nich korzysta ze smartfona i tabletu, gdy chce znaleźć informację o produktach. Wśród polskich konsumentów jest to ponad połowa mniej (38%) Kupujący nadal wolą laptopy (26%) i komputery stacjonarne (23%).
Zobacz: Smart okazje - zwyczaje zakupowe Polaków
Źródło tekstu: Polski Standard Płatności
Tagi: płatności mobilne | blik
Ostatnie opinie
Dodaj swoją opinię
3
jarekt
Pierwsze zdanie (tytuł):
"Inne podejście do zakupów użytkowników Blika"
Trzecie zdanie:
"Ich podejście do zakupów różni się od przeciętnego konsumenta."
Czwarte zdanie (początek):
"Przeciętny polski konsument i użytkownik Blika różnią się w podejściu do zakupów,"
Przeczytałem 4 zdania i w kółko dostaję te same informacje.
Jaki jest faktyczny powód pisania newsów w taki sposób?
1
Notka marketingowa Polskiego Standardu Płatności :-)
0
a odpowiedzi zabrakło
-1
to jasne że klienci płacacy innymi sposobami -nie tylko blikiem- niż kartą debetową lub gotówką mają inne podejście do zakupów . dlatego tak bardzo pchane są karty kredytowe , bliki , fiki miki i inne gadżeciki. chodzi o to by odciągnąć uwagę klienta od świadomości zmniejszających sie środków przesuwajac ją na skupienie sie na gadżeciku z dobudowanym poczuciem bycia kimś lepszym. spadły prowizje i liczy sie każdy grosz.
0
Szkoda tylko, że nie wszyscy zdają sobie sprawę, że kupując przez Internet i płacąc kartą mamy chargeback w razie czego a niestety BLIK czegoś podobnego nie przewiduje...
4
Remington
Orson, litości! To nie użytkowników Blika ktoś kupuje, tylko to oni kupują. Tytuł powinien brzmieć "Inne podejście użytkowników Blika do zakupów".
1
6 to nie wiesz że tytuły żadzą sie innymi prawami? może byc nawet : uzytkowników blika inne podejście do zakupów.
0
5 ja pisałem o tym wczoraj . precyzując ochrona charge back obowiązuje również przy zakupach stacjonarnych dla każdej transakcji kartą debetową i kredytową. to bardzo schowana usługa i ludzie o niej nie wiedzą . i dlatego lepiej jest płacić kartą bo macie przewage nad sklepem . pamiętac należy o traminach na złożenie takiej dyspozycji a zaczyna sie od złożenia reklamacji transakcji płatniczej.
0
dodatek*8 reklamacji transakcji płatniczej w banku.
0
LuiN
@6, Remington - racja, już proszę o poprawkę
0
@8 Ja przez Blika straciłem zwrot z PolskiegoBusa, prawie 200 zł :(
0
redrum
jak zamawiałam tablet i miałem u kuriera placić za niego gotówką, to czułem każdą złotówkę jego ceny. Kartą płacenie jest faktycznie bez tej całkowitej refleksji nad kosztem.
1
Czy tylko mnie się wydaje, że to artykuł sponsorowany?
1
egran5
@13 no tak to wygląda
0
LuiN
@13, 14 - artykuły sponsorowane zawsze mają u nas odpowiednie oznaczenia. Nie kryjemy się z takowymi w żaden sposób. Ten wyżej to po prostu informacja prasowa.
1
dagonPL
@12
Zawsze zastanawiało mnie właśnie takie podejście, podobnie jak to co pisze @pabloki "chodzi o to by odciągnąć uwagę klienta od świadomości zmniejszających sie środków "
Dla mnie wydane 1000 złotych zawsze będzie 1000 które zarobiłem i wydaje z pełną świadomością bez względu na sposób w który dokonuję płatności i wiem ile mi zostanie do kolejnej wypłaty . Dodam tylko że płacę wszystkimi wymienionymi wyżej opcjami.