Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Informacje o przesyłce SMS-em

Informacje o przesyłce SMS-em

sirmark 1 Września 2008 08:18

0 0

PAF Operator Pocztowy wprowadził pierwszy w Polsce system mobilnego powiadamiania o dostarczonych przesyłkach. Usługa odbywa się za pośrednictwem wiadomości SMS lub E-mail, wysyłanych do klientów po realizacji usługi pocztowej.

Nadawca przesyłki otrzymuje informację o doręczonej przesyłce, natomiast adresat, w ten sam sposób, zostaje powiadomiony o możliwości jej odbioru w placówce pocztowej PAF, zanim dostarczy ją listonosz. W ten sposób PAF ułatwił kontrolę nad przesyłkami i zwiększył ich bezpieczeństwo. Klienci PAF są natychmiast powiadamiani o dotarciu przesyłki do celu. Nie muszą logować się do systemu śledzenia korespondencji. Zamiast tego otrzymują SMS lub e-mail bez względu na porę i miejsce aktualnego przebywania. Ponadto, PAF ma wiedzę o pracy całej sieci i zrealizowanych zleceniach, dzięki której weryfikuje jakość swoich usług.




Rynek usług pocztowych rozwija się dynamicznie a wraz z nim rosną nowe wymagania. Obecnie najważniejszym z nich jest bezpieczeństwo przesyłek i gwarancja rzetelności pracy operatorów pocztowych. Jest to szczególnie cenione wśród uczestników handlu internetowego. Opóźnienia w doręczaniu przesyłek, przypadki zaginięcia korespondencji to w ostatnich czasach największa przypadłość powszechnych usług pocztowych.

Zależy nam na zaufaniu klientów, dlatego wprowadzamy usługi, które zagwarantują bezpieczeństwo przesyłek. W tym celu stworzyliśmy dla klientów system zarządzania korespondencją, który umożliwia jej pełną kontrolę - mówi Marek Sadowski, prezes spółki PAF Operator Pocztowy.

Źródło tekstu: PAF Operator Pocztowy     

Dodaj do:
w sumie: 14
  • 0

    1. ~muddy  2008-09-01 09:48:09  host: 22-206.2-0.pl

    Krótko mówiąc: postanowili zaoszczędzić na "listonoszach". Wystarczy tylko przesyłkę dostarczać po trzech dniach od wysłania SMSa. Za trzecim razem klient nauczy się, że lepiej iść po nią samemu, niż czekać w nieskończoność na jej przyniesienie do domu.

  • 0

    2. ~RaideR  2008-09-01 09:54:23  host: 213.25.189.50

    a jednak przydatne :) zdarza mi się czasem, że niecierpliwie czekam na przesyłkę i potrafię codziennie chodzić (lub nawet w ekstremalnych sytuacjach co kilka godzin) i pytać czy już przesyłka dotarła. A tak, jak już dotrze na placówkę pocztową to SMS i za 5 min ją mam bez czekania aż kurier/listonosz wróci, przeładuje się i przywiezie. :)

  • 0

    3. ~:))  2008-09-01 09:58:55  host: chello089076161248.chello.pl

    czyli teraz już nie będą dostarczać do domu :))) a swoją drogą to ten kto wysyła dostaje sms przed odbiorem czy po (faktycznym) odbiorze?

  • 0

    4.  2008-09-01 10:10:05

    No jest trochę warunkó takiego funkcjonowania ;-) Na pewno nie sprzyja temu powszechne dzisiaj ciągłe zmienianie telefonów, ochrona danych osobowych itd. ;-) Bo na pewno nie będzie tak, ze dostawca będzie po książkach szukał numerów...

  • 0

    5. ~RaideR  2008-09-01 10:15:55  host: 213.25.189.50

    będzie tak jak jest w tej chwili, czyli jak przy nadawaniu przesyłki podasz nr tel do odbiorcy to w razie problemów czy w sprawie ustalenia terminu doręczenia skontaktują się. To tylko troszkę poszerzony system :)

  • 0

    6.  2008-09-01 10:22:07

    ~RaideR - więc to żadna nowość. Jeśłi ja mam umowę z kimś, kto mi wysyła przesyłkę "kurierem" (innym niż PP opratorem), że podaje numer telefonu, to ZAWSZE jestem informowany o przesyłce. I to nie, żebym odebrał sam, ale kurier dzwoni się umówić, żeby nie jeździł nieefektywnie - bo przecież nie siedze i nie czekam na przesyłkę pod adresem jaki jest na przesyłce ;-)

  • 0

    7. ~RaideR  2008-09-01 13:16:00  host: 213.25.189.50

    na pewno nie ZAWSZE :) UPS próbuje najpierw doręczyć, a jak nie zastanie dopiero wtedy zostawia awizo i/lub umawia się telefonicznie. Różnica tutaj polega na tym, że odbiorca dostaje SMSa kiedy paczka dotarła na skład/magazyn, żeby w razie coś mógł sam odebrać co znacznie skróci czas (dla mnie to ważne bo często tak odbieram). Do tego SMS dostaje nadawca czy przesyłka została odebrana czy może wraca do właściciela co też jest ważne :)

  • 0

    8.  2008-09-01 14:40:56

    ~RaideR - zawsze ;-) Oczywiście to inne zasady są... ALe generalnie zależy od kuriera - zwykle woli zadzwonić niż pięć razy jeździć, szczególnie kiedy podany numer telefonu wyraźnie wskazuje na możłiwość takiego kontaktu. Ja pomijam już indywidualne umowy z kurierami którzy obsługują mój rejon ;-)

  • 0

    9. ~RaideR  2008-09-01 14:45:00  host: 213.25.189.50

    nie zawsze :D Schenker też najpierw jedzie, a jak nie zastanie dzwoni :) UPS jak dowozi telefony z umowami to też najpierw jedzie potem dzwoni-taką UPS ma umowę z Orange (podpisaną jeszcze gdy Orange współpracował z firmą Stolica, którą potem przejeło UPS) :D Nie przegadasz mnie pod tym względem bo mam "bliższe" kontakty z nimi :)

  • 0

    10. ~RaideR  2008-09-01 14:46:44  host: 213.25.189.50

    błąd: "UPS jak dowozi telefony z umowami ORANGE " powinno być :)

  • 0

    11.  2008-09-01 15:47:51

    ~RaideR - może nie przegadam, ale też nie mam zamiaru... do mnie, nie powiem, że często, ale regularnie, przyjeżdżają trzy firmy kurierskie, zwykle ci sami kurierzy i jeśli tylko mają numer na przesyłce, to zawsze dzwonią się umówić. Ja nie mówię o telefonach...

  • 0

    12. ~RaideR  2008-09-01 22:34:54  host: 77-253-125-237.adsl.inetia.pl

    3 firmy to raczej nie dużo biorąc pod uwagę nasz rynek usług kurierskich :) ja patrzę z trochę szerszego pola i mówię Ci, że na pewno nie zawsze dzwonią. Takie firmy jak DHL, DPT czy nawet Riders to dzwonią, ale tak jak mówiłem UPS, Schenker, Siódemka zazwyczaj nie dzwoni, a nawet Koliber Express. Np. Masterlink do mnie nie dzwoni bo akurat jestem na ich trasie, więc po drodze próbują do mnie zajrzeć, ale do innych ZAZWYCZAJ dzwonią :) PS. Z tym przegadaniem to taka metafora była :D Pozdrawiam i kończymy chyba temat ;P

  • 0

    13. ~tomiJi  2008-09-02 16:52:54  host: 82.177.4.52

    nie wiem jakim kurierem posługuje się ING Bank Śląski ale jak zamówiłem sobie kartę płatniczą to kurier zadzwonił do mnie 3 dni przed upływem terminu żeby się umówić. Ja mu odpowiadam że nie mogę się spotkać w tych godzinach w których on pracuje tj. 9-17 sic!!! i zapraszam do mnie do pracy. A kurier i ING mi na to że przesyłkę muszę odebrać w miejscu zamieszkania (czyli chyba stojąc na własnej działce jak dobrze rozumiem) omg

  • 0

    14. ~Gutek  2008-09-03 23:46:21  host: cable-4-103.stella.net.pl

    10. to UPS obsługuje sklep internetowy Orange? Bo umowy "z Propozycji" i przedmioty z Profitu wozi(ł) DPD (dawny Masterlink)

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-224-158-39.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.