Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Influencerzy coraz bardziej atrakcyjni dla marketingowców

Influencerzy coraz bardziej atrakcyjni dla marketingowców

orson_dzi 29 Grudnia 2017 15:14

1 3

abstrachuje

Ambasadorzy pomagają wykreować pozytywną atmosferę wokół reklamowanej marki. Dziś coraz częściej w tej roli obsadzani są internetowi influencerzy, wypierając gwiazdy i celebrytów, zwłaszcza w kampaniach skierowanych do młodszych pokoleń konsumentów. Kluczem do sukcesu jest jednak wybranie blogera lub youtubera idealnie pasującego do wizerunku marki.

Influencer marketing to obecnie jedna z najpopularniejszych form docierania do konsumenta - na świecie korzysta z niej ponad 80% specjalistów od sprzedaży. W Polsce ten rodzaj marketingu również zyskuje na znaczeniu, zwłaszcza w firmach, które chcą dotrzeć ze swoim przekazem do młodszych pokoleń konsumentów. Przedstawiciele generacji Z uważani są bowiem za osoby nieufające tradycyjnym mediom i narzędziom marketingowym. Skierowany do nich przekaz marketingowy powinien się opierać na internetowych liderach opinii, którym młodzi ufają i za których radą są skłonni iść.

Zdaniem eksperta nawet najwyższej jakości skład, wygląd i smak produktów nie wystarczą, by produkt zyskał akceptację konsumentów. Niezbędna jest również odpowiednia promocja i atmosfera wokół marki, tę natomiast pomagają wykreować ambasadorzy. Jeszcze do niedawna funkcję tę pełnili najbardziej popularni celebryci, gwiazdy telewizji, dziś zastępują ich internetowi influencerzy oraz eksperci, których młodzi konsumenci uważają za bardziej wiarygodnych niż gwiazdy popkultury. Z badań przeprowadzonych przez Dentsu Aegis Network Polska oraz ARC Rynek i Opinia wynika, że młodzi ludzie uważają internetowych influencerów za prawdziwie zaangażowanych i pasjonujących się tematyką, którą się zajmują.




Kluczowy jest odpowiedni wybór blogera czy youtubera, który będzie idealnie pasował do wizerunku marki. Błędem jest kierowanie się wyłącznie zasięgami i liczbą fanów w mediach społecznościowych. Badania pokazują bowiem, że nawet oparcie kampanii reklamowej na mniej znanych influencerach może przynieść lepsze efekty niż współpraca z dużą gwiazdą, ale niespójną wizerunkowo z firmą.

Marka Purella Food do promowania swoich produktów wybrała m.in. Agnieszkę Kopczyńską, autorkę bloga Aga ma smaka, psycholożkę i ekspertkę ds. żywienia. Kilka tygodni temu rozpoczęła także współpracę z Ewą Chodakowską, współtworząc linię produktów BeRaw.

Źródło tekstu: newseria; wł     

Dodaj do:

Tagi: influencer | youtube | reklama

w sumie: 9
  • -1

    1. ~  2017-12-29 15:32:06  host: w3cache1.cyfrowypolsat.pl

    Hehe

  • 3

    2. ~Templariusz  2017-12-29 15:42:26  host: staticline23090.toya.net.pl

    No nie wiem, może jestem inny, ale w ogóle nie ruszają mnie reklamy z celebrytami itp. Liczy się dla mnie sama usługa czy jest korzystna i warta uwagi.

  • 4

    3.  2017-12-29 15:45:54

    No niestety coraz ciężej w internecie o rzetelną opinię. Są testy sponsorowane, akcje partnerskie, influencerzy i inne ścierwa udające opinie użytkowników i bezstronne recenzje. Takie czasy.

  • 2

    4. ~Gollum  2017-12-29 15:50:18  host: hq.npn.com.pl

    Że kto???

  • -1

    5.  2017-12-29 17:31:08

    No słuchajcie, jak taka trójca ze zdjęcia ma odbiorców na poziomie 2 mln z każdego filmiku, to chyba się to opłaca. Co najlepsze, że to są osoby rzeczywiście zainteresowane promowanym produktem.

  • 1

    6. ~  2017-12-29 17:57:26  host: 168.235.207.196

    co za na marketingowy bełkot

  • 0

    8. ~Thec  2017-12-29 18:04:51  host: cyi103.internetdsl.tpnet.pl

    Goral2099 ma racje. Zyjemy w czasach korporacji gdzie wszystko jest sztuczne. Licza sie sztuczne lajki,statystyki subskrycje. Sponsoringi itp. A tez chcialbym tak jak @templariusz miec dobra i stabilna siec. I nie mowie ze tania. Bo chce zaplacic operatorowi za jakosc dobrej uslugi i aby sie rozwijal... ale nie rozwijal sztucznego marketingu. Fakt ze bez reklamy moze na tego operatora bym nie znalazl. Ale dobrych rzeczy nie trzeba reklamowac. W czasach gdzie mamy no limit za 30zl ja moge zaplacic za 200min 300sms i 5gb neta 70zl. W umowie 2letniej. Aby nieprzerywalo polaczen. Internet stabilnie mozna przegladac. W dobrej jakosci. To uwazam ze znalazloby to swoich uzytkownikow. W moim gronie na pewno pelno. Nie kazdy chce miec tanio i kiepsko.

  • 0

    9. ~observer  2017-12-30 02:17:14  host: n28-04-07.opera-mini.net

    Influ... co? Koniec świata nadchodzi wielkimi krokami: /

  • 1

    10.  2017-12-30 12:56:24

    Najgorsze są właśnie takie chamskie zagrywki. Niby ktoś omawia jakiś temat, włącza coś w treść przekazu, a chodzi o reklamę mniej czy bardziej ukrytą, czasami "tylko" w tle. Zresztą po to powstały te profile, kanały - żeby zarabiać na frajerach tzn. na widzach, fanach ;) I po co wymyślać sztuczne nazwy, kobieta która chodzi za kasę do łóżka to...to prostytutka. I tak chodzi o prostytuowanie się, bo mamy wyznaczone określone zachowanie, cel i kasę. Nie ma nic złego o ile wszystko jest proste, oglądasz telewizję, a tam Lewandowski coś sprzedaje. Ale włączanie reklam w samą treść programu jest chamskie, a np. jeśli samochód w filmiku czy nawet głupie buty lub napój na blacie są dobrane pod reklamodawcę to...mamy najgorszej jakości sprzedawanie się, często nawet bez informacji o tym, że bierze się za to kasę.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-224-17-157.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.

Najpopularniejsze

Ankieta

Najlepszy smartfon do 2000 zł to:

Polecane smartfony - wakacje 2018

 

Zobacz wynik | Opinie (1)

Archiwum Ankiet