Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Inea - większa szybkość za większą cenę... przymusowo

Inea - większa szybkość za większą cenę... przymusowo

sirmark 17 Grudnia 2014 14:14

4 5

Klienci wielkopolskiego operatora Inea otrzymują informacje o zwiększeniu prędkości Internetu oraz związanym z tym podniesieniem abonamentu.



Klienci Inei korzystający z prędkości 25 Mb/s otrzymają łącze 50 Mb/s, natomiast mający 50 Mb/s otrzymają łącze 100 Mb/s. Zmiany nastąpią od 1 stycznia 2015 r. Zwiększenie prędkości wiązać się będzie z podwyższeniem opłaty abonamentowej o 5 zł, ale dopiero od 1 lutego 2015 r.

Operator tłumaczy, że wychodzi naprzeciw oczekiwaniom abonentów związanych z potrzebą zwiększenia komfortu korzystania z Internetu. Dodaje jednak, że wymaga to poniesienia większych kosztów.




Chcielibyśmy Państwa zapewnić, iż mimo wzrostu nakładów inwestycyjnych, których wymaga wprowadzana zmiana, zrobiliśmy wszystko, aby zachować ceny naszych usług na tym samym poziomie. Jednakże dodatkowy wzrost kosztów utrzymania sieci oraz nieuwzględniane w minionym czasie w cenach naszych opłat abonamentowych: inflacja i różnice w wysokości podatku VAT spowodowały, iż jesteśmy zmuszeni do zwiększenia od 1 lutego 2015 roku - napisała Inea w informacji do abonentów.

Zwiększenie przepływności nie wpłynie na wydłużenie okresu obowiązywania umów. Jeżeli użytkownik nie akceptuje zmian związanych z podwyżka abonamentu to ma możliwość wypowiedzenia umowy.

Podobne zmiany dla abonentów prowadził niedawno UPC.

Zobacz: UPC - większa szybkośc za większą cenę... przymusowo

Źródło tekstu: wł     

Dodaj do:

Tagi: inea

w sumie: 51
  • 0

    32. ~z  2014-12-17 21:00:42  host: 193-22-83-73.komster.pl

    Czekam na ofertę od inei od lipca się instalują,z ceną muszą zejść znacznie na zatłoczonym blokowisku oby cokolwiek ugrać muszą wyrwać konkurencji,przecież wszyscy mieszkańcy co chcą już mają internet,osobiście mam ping doskonały oraz szybkości zgodne z umową. Wszelakie oferty nie poważne szybkość do olewam.Zawsze można coś ugrać u starego jak i nowego.Natomiast zmiany zasad bez mojej zgody jest równoznaczny z zerwaniem usługi.U mnie opów kablowych dostatek co wystawia właścicielowi blokowiska Pń Jeżyce dobrą opinie.Pozdrawiam

  • 1

    33.  2014-12-17 21:21:19

    Te ich tłumaczenie nie przejdzie i jest nie zgodne z prawem w takim przypadku,klient nie musi zaakceptować zmiany ale może jak mu pasuje,w przypadku gdy się nie zgodzi może zerwać umowę bez żadnych kar umownych,niedawno w upc było to samo,z tym że tam lepiej znają przepisy i napisali że klient może nie zaakceptować zmian i zerwać umowę bez żadnych kar.

  • 1

    34. ~Virtuozik  2014-12-17 21:49:17  host: c108-186.icpnet.pl

    Mam nadzieję że Upload też podniosą ...

  • 0

    35. ~LepikPL  2014-12-17 23:14:53  host: 83-238-228-141.adsl.inetia.pl

    @27 Koszt płacy techników/konsultantów/handlowców rośnie szybciej niż Ci się wydaje. Przyzwyczaj się. Tak ma być i bardzo dobrze. Im więcej szeregowy zarabia, tym więcej może wydać i tym więcej wydaje ponad żarcie i picie. Również na świadczone przez Ciebie usługi.

  • 0

    36.  2014-12-18 00:12:27

    @34 - Upload też podniosą - osobiście to mi potwierdziła INEA na Facebooku ;) Ciekawe tylko co się stanie z tymi klientami, którzy mają obecnie 100/4 Mbps. Może ich zmigrują do 250/10 Mbps za jakiś czas ?

  • 0

    37.  2014-12-18 00:29:39

    @36. zmiana nie dotyczy klientów, którzy teraz mają 100Mbps. Oni będą dalej mieć i płacić tyle co teraz.

  • 0

    38. ~KJ  2014-12-18 00:49:29  host: hcy146.internetdsl.tpnet.pl

    Ci to mają teraz 100Mb będa płacić nawet 25zł więcej od reszty

  • 0

    39.  2014-12-18 08:09:58

    Ja się ucieszę,bo za 5 zł więcej dostanę 2x szybszy net, ale prawda jest taka, że Ci co mają 100mb/s teraz to pewnie rzucają mięsem na lewo i prawo. I jestem ciekawy jak to wygląda w przypadku nowych umów.

  • 1

    40.  2014-12-18 08:18:08

    @26 tyle że teraz pani o której piszesz jest finansowana z Inei więc punkt widzenia zależy od punktu siedzenia ;)

  • -1

    41.  2014-12-18 08:32:59

    @31 - to niech klient GŁOSUJE NOGAMI. Ja dam sobie rękę uciąć, że zaraz powstanie jakaś śmieszna grupa na FAcebooku oburzonych tą zmianą i inne nieefektywne metody "protestu" :-). Jedyne co interesuje operatora, to ile osób skorzysta z prawa do rezygnacji bez konsekwencji. Jeżeli będzie to więcej osób, niż sobie założył, to może się następnym razem zastanowi. Jeżeli większość będzie płakać i płacić, to za jakiś czas będzie powtóka z rozrywki i super hiper przyspieszenie do 150 Mbps itp., podczas gdy świadomego klienta przy takich prędkościach powinien już w zasadzie interesować tylko upload, żeby rósł...

  • 1

    42. ~  2014-12-18 10:23:43  host: user-5-173-70-224.play-internet.pl

    @41: Jeżeli abonent podpisał umowę terminową, to dlaczego miałby rezygnować z usługi? Czy warunki takiej umowy nie powinny obowiązywać obydwu stron do końca okresu promocyjnego? Dlaczego druga strona - usługodawca nie ma obowiązku dotrzymać warunków do końca, a w przypadku niedotrzymania nie jest zobowiązany do zapłaty kary na rzecz abonenta?

  • 0

    43. ~zonk?  2014-12-18 10:59:47  host: xg250.internetdsl.tpnet.pl

    Orientujecie się czy jeśli podpisałam umowę Internet+TV w pakiecie to mogę zrezygnować jednocześnie z Internetu i TV bez konskewencji? Wczoraj mi powiedzieli w Inei, że mogę zrezygnowac tylko z Inetnetu a za TV będę musiałą dalej płacić.
    Trochę dziwne, przecież jeśli zrywam umowę to chyba "w całości"?

  • 0

    44. ~  2014-12-18 12:46:35  host: 195.117.147.146

    Prosta sprawa. Nowy ład korporacyjny. Firmy "dbają" o swoich nie do końca świadomych konsumentów. Gdyby zrobili wybór podniesienia prędkości to większość nie zgodziła by się dla zasady. W momencie gdy podniosą odgórnie to kilku klientów poszczeka, jeden czy dwóch złoży wypowiedzenie, a reszta przyjmie to bez zająknięcia.
    Tutaj potrzeba uświadamiać klientów, że mają swoje prawa. Tylko dzięki temu operatorzy nie będą podskakiwać.
    Btw. 100Mbit w Inei jest, ale do ich routera brzegowego ;-)

  • 0

    45.  2014-12-18 15:44:07

    @43 Cała umowa do rozwiązania. Podpisałaś umowę na pakiet usług. Dostawca nie rozbił tego na dwie osobne umowy i nie wywiązał się z niej. W razie czego pisz do UOKiK.

  • 0

    46. ~unhandled_exception  2014-12-19 22:24:16  host: host-79.173.1.43.tesatnet.pl

    Nie wiem za co ta podwyżka, po przejęciu sieci TESAT jakość usługi świadczonej przez INEA to pukanie w dno od spodu. Ciągła pixeloza na kanałach cyfrowych, częste awarie internetu, brak reakcji serwisu na zgłoszenia. Dodzwonienie się do Call Center graniczy z cudem. Te 5 złotych per capita na pewno nie zostanie wydane na poprawienie jakości świadczonych usług.

  • 0

    47. ~mushi2  2015-02-01 21:42:10  host: d210-36.icpnet.pl

    Witam,

    Ja po otrzymaniu 17 grudnia informacji ze przyspieszają mi internet od stycznia 2015 i podwyższają opłatę o 5 zł od lutego 2015 - mam umowę terminową na pakiet usług (telefon, internet, TV, internet mobilny) napisalem im ze sie na to nie zgadzam i wypowiedzialem im umowe informujac ich ze nie maja prawa naliczac mi oplaty wyrownawczej.

    Jednoczesnie zawiadomiłem Urzad Ochrony Konkurencji i Konsumenta, że:

    - Inea nie dotrzymała ustawowego obowiązku poinformowania abonentów z 1-miesiecznym wyprzedzeniem o proponowanych zmianach do umowy - komunikat był z 17 grudnia, a ZMIANĘ czyli przyspieszenie internetu (ja umawiałem się internet o KONKRETNEJ predkosci przez cały okres umowy i mam gdzies ich jednostronną wolę przyspieszenia mi tej usługi - nie prosiłem o nią, a dotrzymanie warunków umowy jest obowiązkowe dla obu stron - oni dostarczają mi uslugi na które się UMÓWILIŚMY, ja płacę za usługi na które się UMÓWILIŚMY)

    - Inea narusza prawa konsumentów poprzez wprowadzenie mnie w błąd, że mogę wypowiedzieć umowę jedynie w czesci dotyczącej internetu (to już kompletne kuriozum bo umowę można w części ZMIENIĆ co wiąże się z ankesem do umowy za obopólną zgodą stron - w życiu nie słyszałme o możlwiości WYPOWIEDZENIA części umowy)

    Namawiam gorąco wszystkich abonentów, który czują się oszukiwania przez tę firmę o składania zawiadomień do UOKiK-a w tej sprawie. Slużę gotowym wzorem pisma.

  • 0

    48. ~Abonent  2015-03-03 17:10:37  host: d222-94.icpnet.pl

    INEA sie tera wycwaniła i podpisała umowę z firmą kurierską i za zwroty oraz wymianę sprzętu liczy sobie 50zł. że niby tak ma teraz być tłumaczą .
    W punktach pustki a ja za wymianę modemu na rzekomo nowszy muszę zapłacić i nie mogę tego zrobić w punkcie bo nie.
    Mam płacić za wymianę modemu po przedłużeniu umowy to chyba jakieś jaja !!

  • 0

    49. ~azeghiel  2015-03-19 13:27:15  host: user-94-254-208-201.play-internet.pl

    Witam

    Mushi2 jeśli masz wzór tej umowy to udostępnij go jakoś lub daj jakieś namiary na kontakt

  • 0

    50. ~poznań - rataje  2015-04-19 23:39:08  host: c44-246.icpnet.pl

    Uwaga na INEA - tutaj często nie ma internetu - zatem jak ktoś może to niech wybierze innego operatora!!

  • 0

    51. ~Wilda  2015-11-09 13:32:39  host: user-94-254-209-237.play-internet.pl

    Potwierdzam, mam z Inea tv i internet. Chcę wreszcie z nimi skończyć. Pytanie do Was: do jakiego dostawcy się przenieść-Wilda Poznań-pomóżcie, mam dosyć Inei/Tesatu

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-167-149-128.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.

Ankieta

Jak oceniasz nową ofertę Mix sieci Play?

Nowa oferta Mix sieci Play

 

Zobacz wynik | Opinie (6)

Archiwum Ankiet