Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Ile kosztuje wyprodukowanie iPada?

Ile kosztuje wyprodukowanie iPada?

Q! 8 Kwietnia 2010 09:32

0 0

Firma analityczna iSuppli po raz kolejny podjęła się oszacowania kosztów wyprodukowania najbardziej popularnej elektroniki użytkowej. Tym razem na czynniki pierwsze rozebrany i wyceniony został iPad.

Według iSuppli, koszt części potrzebnych do wyprodukowania najprostszej wersji iPada (16 GB, bez 3G) zamyka się w kwocie 250,60 dolarów. Kolejne 9 dolarów pochłania zmontowanie całego urządzenia. Dla przypomnienia - ta wersja produktu Apple sprzedawana jest w cenie 499 dolarów za sztukę.

Najbardziej kosztownymi podzespołami iPada są elementy składające się na interfejs użytkownika. Prym wiedzie tu wyświetlacz urządzenia o przekątnej 9,7 cala i rozdzielczości 1024 x 768 pikseli, wykonany w technologii IPS. Jego koszt to około 65 dolarów.

IPS (ulepszony TN TFT) to technologia, która znana jest również pod nazwą Super TFT. Rozwiązanie stworzone przez Hitachi, a dostarczane m.in. przez LG, oferuje zwiększony do 170 stopni kąt widzenia, co odbywa się kosztem zwiększonego czasu reakcji. Kontrast pozostaje na niezmienionym, względem technologii TFT, poziomie.

Drugim najcenniejszym elementem składającym się na interfejs użytkownika jest ekran dotykowy, który wyceniony został na 30 dolarów. Został on wykonany w technologii pojemnościowej, a jego dostawcą jest firma Wintek.




Na trzecim miejscu pod względem kosztów znalazła się pamięć wewnętrzna produkcji Samsunga, której kość o pojemności 16 GB została wyceniona na 29,50 dolarów. Zaraz za nią znalazła się bateria litowo-polimerowa o wartości 21 dolarów, która jest wspólnym dziełem firm Amperex Technology oraz Dynapack.

Pozostałe miejsca zajęły procesor główny A4 oraz graficzny (19,50 dolarów), zestaw modułów WLAN, Bluetooth oraz FM (8,05), kontroler ekranu dotykowego (2,30). Najtańszymi elementami okazały się chip odpowiedzialny za zarządzanie energią (2,10) oraz sterownik ekranu dotykowego (1,80 dolara).

Warto zauważyć, że oszacowane przez iSuppli ceny dotyczą jedynie części wykorzystanych do produkcji iPada. Nie zawierają się w nich koszty oprogramowania czy licencyjne.

iSuppli to firma, która ma na koncie szacowanie kosztów produkcji wielu topowych urządzeń. Wśród nich znalazły się iPhone 2G, iPhone 3GS, BlackBerry Storm czy telefon z Androidem na pokładzie.

Źródło tekstu: isuppli, wł     

Dodaj do:
w sumie: 8
  • 0

    1. ~Bodo  2010-04-08 09:44:21  host: 194.246.124.200

    nie wiem gdzie jest sens wycenianie materjałów i kosztów produkcji bez kosztu oprogramownia i licencji tak to bym wiedział przynajmiej ile zarabia na tym aple

  • 0

    2. ~x  2010-04-08 09:44:50  host: public9146.xdsl.centertel.pl

    Ja nie rozumiem o co halo, przecież wiadomo, że do kosztów końcowych zostaje doliczona jeszcze masa podatków, marży itd. itd. Jeden producent zarobi mniej, drugi więcej na podobnym urzadzeniu, bo ma inna politykę... A cyz klient to kupi czy nie oceni sam rynek. Przecież nikt nie odda sprzetu po kosztach produkcji...

  • 0

    3.  2010-04-08 09:53:12

    *** Bodo, x - sens jest taki, że _zapewne_ koszty oprogramowania/licencji/itp. znoszą się z opustami przyznawanymi przez producentów sprzętu w związku z wielkością zamówienia. Skoro taki skomplikowany Windows 7 OEM kosztuje producenta około 30 dolarów, to koszt iPhone OS z pewnością jest mniejszy. Tak więc można założyć z dużym prawdopodobieństwem, że koszt wytworzenia części do iPada jest równy jego całkowitemu kosztowi, IMHO.

  • 0

    4. ~Bodo  2010-04-08 10:16:12  host: 194.246.124.200

    bez przesady windows 7 jest montowany na ilu urządzeniach na całym świecie ?? (zresztą przymusowo) jak chciałem kupić samsunga bez windowsa usłyszałem że się nie da !! (popieram linuxa to tak poza tematem) to ilość urządzeń i jego powszechność świadczą o koszcie oprobramowania na 1 urządzenie poza tym zapominasz o kosztach marketingowych, badaniach rynku na popyt na urządzenie i badańach nad projektem, poza tym nie wspomne o prototypach przed ipadem

  • 0

    5. ~d  2010-04-08 10:44:33  host: 212.160.172.70

    Trzeba też pamiętać o tym że dla eoropy wszystko co pochodzi od jabłka jest bardzo drogie. Dlaczego no w stanach produkty apple są tak dla nich tanie? I nie chodzi nawet o ich zarobki! To było między innymi tematem konferencji na jakiej debatował Steve Jobs. Apple wysuwa apel do dystrybutorów, okazuj się że te ceny to nie ich wina...

  • 0

    6. ~qwerty  2010-04-08 21:45:54  host: public82141.xdsl.centertel.pl

    Licencje można pominąć ponieważ takie ceny to pewnie są przy zamówieniach 1k sztuk, a apple na pewno ma swoja umowę i swoje niższe ceny ( przecież nie za mawia po 1000 sztuk tylko 100 tysięcy przynajmniej) przy tak dużej produkcji cena wynosi pewnie poniżej 200$ za sprzęt ( dokładnie nigdy się nie dowiemy bo umowy to tajemnice obu firm) a dokładając do tego licencje itp spokojnie zmieścimy się w 250$,zresztą marża 100% dla Apple to i tak niewiele w porównaniu z iphonem:P

  • 0

    7. ~leo  2010-04-10 15:24:48  host: chello087207114189.chello.pl

    #6 100%? przy cenie 499 to ich marża jest nie większa jak 15% może więcej ale na pewno nie 100% !! Najwięcej na 1 sztuce zarabia sklep :)

  • 0

    8. ~nick  2010-04-12 19:58:33  host: 188.33.93.224

    Ponieważ jest to kosz jednostkowy a produkuje sie masowo z milionach sztuk to wyliczony koszt dzielimy przez 100 i mamy rzeczywisty koszt wyprodukowania jednego egzemplarza.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-23-20-157-174.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.