Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Ile Apple zarabia na iPhone

Ile Apple zarabia na iPhone

WitekT 19 Stycznia 2007 12:13

0 0

Firma analityczna iSuppli oszacowała koszt wyprodukowania iPhone z 4GB pamięci na 230 dolarów. Oznacza to, że Apple wraz z Cingular Wireless, operatorem, u którego będzie on najpierw oficjalnie dostępny, będą mieli do podziału trochę ponad 50% marży. Taki narzut daje także możliwość przeprowadzenia atrakcyjnych akcji promocyjnych.

Analitycy sporządzili listę potrzebnych do wyprodukowania iPhone komponentów wraz z listą ich producentów. Najkosztowniejszą pozycją na tej liście jest dotykowy wyświetlacz o wielkości 3,5 cala, którego cenę określono na poziomie 33,50 dolarów. Na 16 dolarów analitycy określili koszt różnorakich licencji - głównie związanych z zastosowanym oprogramowaniem.




iSuppli napisało, że choć są to wstępne szacunki, to jest ich stosunkowo pewne. Firma stwierdziła także, że to typowy poziom marży jak na Apple i jego produkty. Na rynku telefonów komórkowych może to być jednak nie do utrzymania, z drugiej jednak strony Apple ma potężne pole manewru.

Źródło tekstu: EETimes, wł     

Dodaj do:
w sumie: 1
  • 0

    1. ~  2007-01-19 17:36:45  host: cre207.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Oj, sporo zarobią na tej marży. Na prezentacji iFona, Stiv Blowjobs zapowiadał ceny 399$ i 499$.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-224-200-104.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.