DAJ CYNK

Idea nadal nie jest sponsorem Polskiej Ligi Piłkarskiej

WitekT

Wydarzenia

14 października ogłoszono, że Idea będzie od 1 stycznia 2005 roku sponsorem Polskiej Ligi Piłkarskiej. Następnego dnia decyzję komisji przetargowej zaakceptowało prezydium zarządu Polskiego Związku Piłki Nożnej. Podpisanie umowy, która ma obowiązywać przez trzy i pół roku, jednak się przeciąga.

14 października ogłoszono, że Idea będzie od 1 stycznia 2005 roku sponsorem Polskiej Ligi Piłkarskiej. Następnego dnia decyzję komisji przetargowej zaakceptowało prezydium zarządu Polskiego Związku Piłki Nożnej. Podpisanie umowy, która ma obowiązywać przez trzy i pół roku, jednak się przeciąga.

Na przeszkodzie stoi kilka spraw. Główną przeszkodą jest tzw. wyłączność branżowa. Według projektu Idei, w czasie obowiązującego kontraktu, żaden z innych operatorów telefonii komórkowych, ani nikt związany z tą branżą, nie będzie się mógł reklamować w naszym futbolu ligowym. Nie możemy pozbawić klubów szansy zdobywania sponsorów z tego grona, tym bardziej, że to dynamiczna, prężnie rozwijająca się dziedzina - powiedział po środowym spotkaniu z przedstawicielami Idei prezes Piłkarskiej Ligi Polskiej Zbigniew Koźmiński.

28 grudnia zostanie przedstawiony protokół rozbieżności. Później oczekekiwane będzie ostateczne stanowisko Idei. Jej propozycje zostaną przegłosowane na kolejnym spotkaniu z klubami. Jeśli przedstawiciele drużyn ligowych zgodzą się, wówczas umowa ze sponsorem zostanie podpisana.

Wartość oferty Idei wynosi 31,6 miliona złotych. Ta kwota miałaby trafić bezpośrednio do klubów ekstraklasy (nie ustalono jeszcze jaki byłby podział puli i jaka część tych pieniędzy zostałaby przekazana do klubów drugoligowych). Propozycja finansowa Ery była o prawie 20% niższa.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: PAP, wł