Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości IDC: zwalnia rozwój rynku tabletów

IDC: zwalnia rozwój rynku tabletów

orson_dzi 26 Listopada 2014 10:08

0 2

Z najnowszego raportu IDC wynika, że rozwój rynku tabletów zaczął zwalniać. 2014, to pierwszy rok spadku sprzedaży iPadów.



Dynamika wzrostu liczby tabletów na rynku spadła z 52,5% w 2013 roku do 7,2% w roku 2014. Wygląda na to, że producenci sprzętu przeliczyli się, oceniając długość użytkowania tabletu na równi z czasem użytkowania smartfonu. Zamiast szacowanych 2-3 lat, tablety są użytkowane z powodzeniem nawet przez cztery lata. Głównymi przyczynami tego zjawiska jest wspieranie przez producentów nawet starszych urządzeń, szczególnie iPadów przez Apple oraz częstsze używanie smartfonów, które zwiększyły swoją wydajność, jak również powiększyły ekrany. 2014 rok, to również pierwszy rok, w którym spadek sprzedaży w stosunku do poprzedniego roku zaliczają iPady.




IDC zauważa wzrost popularności urządzeń typu 2 w 1, czyli tabletów z dołączaną klawiaturą, zamieniającą je w netbooki. Tego typu tablety stanowią obecnie 4% rynku z wynikiem 8,7 mln egzemplarzy.

Przyszłość rynku tabletów pozostaje niejasna z wielu powodów. Nie wiadomo jak rynek zareaguje na Windows 10, co zrobi Google z Androidem i Chrome OS, a także czy (i jak) Apple zamierza rozszerzyć portfolio iPadów. Mimo wszystko IDC jest przekonane, że długość życia tabletów pozostanie dłuższa niż smartfonów.

System operacyjny

Ilość sprzedanych egzemplarzy w 2014r.

Udział w rynku w 2014r.

Wrost rok do roku w 2014r.

Ilość sprzedanych egzemplarzy w 2018r.

Udział w rynku w 2018r.

Wrost rok do roku w 2018r.

Uśredniony wzrost do 2018r.

Android 159,5 67,7% 16% 183,1 64% 2,2% 5,9%
iOS 64,9 27,5% -12,7% 70,1 24,5% 2,2% -1,1%
Windows 10,9 4,6% 67,3% 32,6 11,4% 17,9% 38,1%
Inne 0,5 0,2% -70,6% 0,1 0,0% -11,3% -43%
Razem 235,7 100% 7,2% 285,9 100% 3,8% 5,4%

Źródło tekstu: IDC; wł     

Dodaj do:

Tagi: idc | tablet

w sumie: 7
  • 1

    1. ~me  2014-11-26 10:19:08  host: 194.114.62.124

    nagroda dla tego, kto zrozumie to zdanie: "Wzrost liczby tabletów na rynku spadł z 52,5% w 2013 roku, to 7,2% w roku 2014"

  • 1

    2.  2014-11-26 10:24:40

    me: poproszę nagrodę, bo to ja poprawiłem. :-D PS. Rzeczywiście, ładny potworek wyszedł - dzięki za zwrócenie uwagi.

  • 0

    3. ~me  2014-11-26 10:32:16  host: 194.114.62.124

    Nagroda wysłana kurierem ;-) Pozdrawiam

  • -1

    4. ~  2014-11-26 11:18:40  host: n12-07-08.opera-mini.net

    Ludzie. Piszcie na temat.

  • 0

    5. ~mike  2014-11-26 11:44:17  host: 160.83.30.193

    Ile mozna miec urzadzen: komputer, smartfon z duzym ekranem 5'', tablet... To juz uzaleznienie od technologii.
    Kto mial kupic tablet to kupil, teraz kupuja to raczej ci, ktorym zepsuly sie juz urzadzenia kupione kilka lat temu a takze ci, ktorzy tak naprawde nie potrzebuja (tani tablet jako zabawka dla dziecka w wieku przedszkolnym....okropne). Tablety staly sie prezentem komunijnym i pod choinke...

    P.s. w tabeli chyba jest blad: ''Ilość sprzedanych egzemplarzy w 2018r'' - to juz zamowiono egzemplarze na 2018 rok?

  • 0

    6. ~Staszi  2014-11-26 15:42:07  host: ptcnat.t-mobile.pl

    Korporacje szaleją. Chcą, żebysmy mieli mądry telefon, to większe coś, komputer przenośny- a wszystko to najlepiej z oddzielnym abonamentem...

    Konsumpcjonizm nas zniszczy.

  • 0

    7.  2014-11-26 17:59:35

    Ludzie się już poznali na tym, że tablety w większości są mało użyteczne. Ja mojego od dawna nie używam.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-147-238-62.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.