Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości IDC: rynek telefonów i smartfonów w 2Q2013

IDC: rynek telefonów i smartfonów w 2Q2013

WitekT 29 Lipca 2013 18:59

3 0

W II kwartale na światowy rynek trafiło 432,1 mln telefonów komórkowych, o 6% więcej niż w II kwartale zeszłego roku. Jednak o ile rok temu udział smartfonów sięgał 38,3%, tak teraz jest to już 55,1% - wynika z danych firmy analitycznej IDC.

W obu zestawieniach warto zwrócić uwagę na dwa fakty - duże wzrosty LG i brak Huawei.

Pięciu największych producentów smartfonów w II kwartale:




Producent

2Q13 mln szt.

2Q13 udział

2Q12 mln szt.

2Q12 udział

Zmiana

Samsung

72,4

30,4%

50,3

32,2%

43,9%

Apple

31,2

13,1%

26,0

16,6%

20,0%

LG

12,1

5,1%

5,8

3,7%

108,6%

Lenovo

11,3

4,7%

4,9

3,1%

130,6%

ZTE

10,1

4,2%

6,4

4,1%

57,8%

Pozostali

100,8

42,4%

62,8

40,2%

60,5%

Razem

237,9

100,0%

156,2

100,0%

52,3%


Pięciu największych producentów telefonów w II kwartale:

Producent

2Q13 mln szt.

2Q13 udział

2Q12 mln szt.

2Q12 udział

Zmiana

Samsung

113,4

26,2%

97,5

23,9%

16,3%

Nokia

61,1

14,1%

83,7

20,5%

-27,0%

Apple

31,2

7,2%

26,0

6,4%

20,0%

LG

16,2

3,7%

13,1

3,2%

23,7%

ZTE

15,0

3,5%

15,2

3,7%

-1,1%

Pozostali

195,2

45,2%

172,2

42,2%

13,4%

Razem

432,1

100,0%

407,7

100,0%

6,0%

Źródło tekstu: IDC, wł     

Dodaj do:

Tagi: apple | idc | lenovo | lg | nokia | samsung | zte

w sumie: 11
  • 1

    1. ~Sharly  2013-07-29 19:14:19  host: gw.casus.com.pl

    A Lenovo dalej brak u nas w post-komunistycznym kraju. A jak juz beda to i tak ceny z zachodu

  • 2

    3. ~skalarek  2013-07-29 19:27:33  host: 29-214-238-46.siec.alfa.pl

    No ciekawy jest też brak Nokii w pierwszym zestawieniu - z 60 milionów telefonów nawet 1/6 nie stanowiły smartfony - podobno genialne Lumie... Nokia na rynku smartfonów zatem w zasadzie nie istnieje ? :)

  • 0

    4. ~  2013-07-29 20:00:30  host: ip-78-30-103-90.free.aero2.net.pl

    Lenovo ma świetne modele, niestety można je często dostać tylko w Chinach.

  • 0

    5. ~  2013-07-29 20:04:00  host: ip-78-30-103-90.free.aero2.net.pl

    Gdzie jest Sony?

  • 2

    6. ~Misiek  2013-07-29 21:15:38  host: 87-207-209-207.dynamic.chello.pl

    @3 - to oczywiste, Nokia w smartfonach nie istnieje. Warto jednak zajrzeć do oryginalnego opracowania IDC. Jest znacznie lepsze od skrótu prezentowanego na tym portalu.

  • -2

    7. ~  2013-07-30 07:20:17  host: afpo192.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Z tabelek wynika, że Nokia jest królem jeśli chodzi o zwykłe telefony. Na drugim miejscu jest samsung i na tym koniec. Jakoś mnie to nie dziwi wszak Nokia robi najlepsze telefony.

  • -2

    8.  2013-07-30 14:16:01

    To jest ranking popularności, nie wartości jaką reprezentują sobą produkty danej marki. Przecież nikt nie będzie twierdził, że powiedzmy 20 lat temu maluch był lepszy od mercedesa, bo miał większy udział na polskim rynku.

  • 1

    9.  2013-07-30 14:39:41

    @3 Nokii nie ma w zestawieniu producentów smartphonów od bardzo dawna, odkąd przyszedł Elop firma tylko traci. Zanim wyskoczy jakiś fanboy z informacją, że Lumie sprzedały się lepiej w 2Q niż w poprzednim niech pamięta, że ostatni kwartał z Symbianem łącznie był jeszcze lepszy. Po prostu na samym Windows Phone nie da się przebić i już, dlatego Nokia przez Elopa straciła walkę z Samsungiem w obrębie Androida, bo nawet gdyby była tam druga to i tak byłoby to opłacalne. A jakby do tego dopiero dołożyć ten nieszczęsny WP to wtedy byliby pewnie za Samsungiem i Apple, ale na pewno przed LG i innymi. Ale Nokia nie traci tylko w smartphonach, ale jak widać także coraz bardziej w ogólnej produkcji, kiedyś w jednym i drugim była liderem, ale jak się ma podejście "tylko WP" to niestety innych wyników nie można się spodziewać. WP może i jeszcze trochę urośnie, ale nie na tyle żeby Nokia szybko zagroziła w smartphonach Apple i Samsungowi, dlaczego Elop nie pozostawił wyboru konsumentom, dlaczego nie było telefonów z WP i z Andkiem ? Odpowiedź można być bardzo prosta...kto kupiłby telefon z Nokii z WP skoro miałby Nokię z Andkiem, np. Nokia ze swoją nakładką, swoimi programami albo Nokia z czystym Andkiem :D MS też wie lepiej i widać po sprzedaży Windowsa 8 i tego jak szybko podkulili ogon odnośnie nowego Xboxa, że czasami lepiej dać wybór. Wszystko byłoby spoko, ale Nokia to niby niezależna firma, a nie przybudówka MS sterowana przez ich człowieka, a tak stracili 2-3 i oddali rynek...

  • 0

    10. ~code  2013-07-30 21:47:31  host: 87-206-180-145.dynamic.chello.pl

    @pacman - Android nie jest lekiem na całe zło, bo HTC, Sony mają Androida i nie mieszczą się nawet w pierwszej piątce. Nokia z Androidem sprzedawałaby się tak samo, jak teraz z WP. Ludzie odwrócili się od marki, bo brakowało jej innowacyjności i zawiodła zaufanie.

  • 0

    11.  2013-07-30 23:54:35

    Nie zgadzam się, HTC i Sony nigdy nie byli liderami, a ludzie nie rozumieją...lepiej nawet dokładać niż zamknąć działalność ;) Nokia jak napisałem nie wygrałaby pewnie w Androidzie z Samsungiem, ale mogła spróbować powalczyć o miejsce nr 2. Bo widzisz WP pojawił się późno, a Nokia miała jeszcze Symbiana...i Symbian sprzedawał się zanim jeszcze go ukatrupili lepiej niż WP...Liczył się sam początek, Samsung i LG miały ułatwiony start w Andku przez to, że Nokia sama oddała im pole. Elop myślał, że co WP w rok będzie miał 8-10%, a w dwa lata 12-15%...to ja nie wiem co on musi brać, niech zmieni dilera ;) Nokia ze swoim doświadczeniem mogłaby mieć odpowiedź na każdy telefon Samsunga, na S2, S3, na średnią wyższą-niższą półkę jak Ace 2 i Advance, na Note itd. Bo sorry, Nokia z WP z kilkoma telefonami na krzyż nie miała szans z tym systemem. Ja raczej bronię Nokii, a krytykuje WP, a raczej nie tyle WP co podejście, że tylko jeden system. Gdzie widzisz problem w tym żeby jak inni mieć telefony z WP i z Andkiem ?! Elop sam pozwolił w pewnym sensie urosnąć Samsungowi ;) Zabił Symbiana, a nie miał gotowego zastępstwa w postaci MeeGo/Andka, samo WP to było i jest ciągle za mało. Nawet jak WP urośnie o kolejne 1-3% to wynik w kontekście Andka będzie porażką, a Nokia i tak nie przebije się, gdyby jakimś cudem wskoczyła do pierwszej 5 to chyba nie chodzi o to żeby jakimś cudem być piątym, ale dogonić Apple i Samsunga ? No chyba, że nie...ale wtedy taki prezes nie powinien zarządzać taką firmą...

  • 0

    12. ~code  2013-07-31 07:43:23  host: 87-206-180-145.dynamic.chello.pl

    hm, HTC nigdy nie był liderem? Pomijając czasy przed iPhone, gdzie HTC prócz BlackBerry to był jedyny słuszny wybór, a HTC Hero, pierwszy smart z Androidem, który rozchodził się w niesamowitym tempie? Szczerze mówiąc nie czuję się przekonany, że Android mógłby wywindować Nokię na drugie miejsce. Zgadzam się z Tobą, że Symbian był sprzedawany zbyt długo, zwłaszcza biorąc pod uwagę jego "odstawanie" wizualne od rynku (a Anna i Belle przyszły dużo za późno). Zauważ, że w segmencie telefonów z WP, to Nokia jest liderem - i gdyby sam system sprzedawał się lepiej, ciągnąłby Nokię do góry. W segmencie Androidów, Nokia nie ma wyjątkowej cechy, która skłaniałaby do kupna właśnie tego telefonu; Samsung wypłyną na opozycji do Apple, Sony wypływa na wodoodpornych urządzeniach, chińczyki są tanie, a czemu ktoś miałby kupować Nokię? Tak, przynajmniej wyróżnia się od reszty systemem; jest inna.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-107-22-126-144.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.