DAJ CYNK

IDC: rynek elektroniki noszonej w 3Q2016 wzrósł tylko o 3,1%

sirmark

Prawo, finanse, statystyki

Pomimo spadków w sprzedaży smartwatchy, cały rynek elektroniki noszonej wzrósł w III kwartale o 3,1% w porównaniu do roku wcześniejszego. Na rynek trafiło 23 mln urządzeń - wynika z danych IDC.

Pomimo spadków w sprzedaży smartwatchy, cały rynek elektroniki noszonej wzrósł w III kwartale o 3,1% w porównaniu do roku wcześniejszego. Na rynek trafiło 23 mln urządzeń - wynika z danych IDC.

Dzięki modzie na aktywności i pojawiającym się na rynku nowym modelom zwiększyła się baza użytkowników. Proste "opaski" fitnesowe stanowiły 85% całego rynku i odnotowały dwucyfrowy wzrost, który powinien zostać podtrzymany w okresie świątecznym.

Fitbit ponownie został liderem rynku. Analitycy spodziewają się, że firma nie odda swojej pozycji w najbliższym czasie. Nie tak dawno Fitbit przejął platformę mobilnych płatności od firmy Coin, a w ostatnich dniach technologie od firmy Pebble. To powinno zaowocować prezentacją nowych urządzeń.

Na drugim miejscu znalazło się Xiaomi, które oferuje swoje opaski fitness w niższej cenie niż pozostała konkurencja. Firma walczy też cały czas, aby uzyskać mocniejszą pozycję poza rynkiem Chińskim.


Na trzecim miejscu znalazł się Garmin, który oferuje najszersze portfolio urządzeń, choć firma bardziej koncentruje się na osobach aktywnych sportowo. Garminowi udało się też poprawić wizerunek poprzez prezentację modowej wersji zegarka - Fenix Chronos.

Czwarte miejsce zajął Apple, który zaliczył spory spadek sprzedaży, ze względu na fakt, że nowa wersja Apple Watch została zaprezentowana dopiero pod koniec III kwartału.

Producent 3Q2016
(mln sztuk)
3Q2016
(udział)
3Q2015
(mln sztuk)
3Q2015
(udział)
Zmiana
roczna
1. Fitbit 5,3 23,0% 4,8 21,4% 11,0%
2. Xiaomi 3,8 16,5% 3,7 16,4% 4,0%
3. Garmin 1,3 5,7% 1,2 5,3% 12,2%
4. Apple 1,1 4,9% 3,9 17,5% -71,0%
5. Samsung 1,0 4,5% 0,5 2,4% 89,9%
Pozostali 10,4 45,3% 8,3 37,0% 26,1%
Razem 23,0 100% 22,3 100% 3,1%

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: IDC, wł