Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości IAB Polska negatywnie o blokowaniu reklam przez T-Mobile

IAB Polska negatywnie o blokowaniu reklam przez T-Mobile

Q! 13 Października 2011 16:41

0 0

IAB Polska, zrzeszająca polskie firmy działające w Internecie i wykorzystujące w tym celu m.in. potencjał reklam, wydało oświadczenie dotyczące pomysłu T-Mobile na blokowanie reklam w Internecie mobilnym.

O programie pilotażowym SSI, czyli Szczupły i sprawny Internet, który ma usuwać wybrane reklamy z internetowego strumienia danych dostarczanych przez T-Mobile, pisaliśmy w tej wiadomości.

Jak mówi IAB Polska, pomysł T-Mobile może mieć negatywny wpływ na rozwój polskiej branży interaktywnej i reklamowej. Dominującym na świecie modelem biznesowym - jak utrzymuje - umożliwiającym funkcjonowanie i rozwój oferty treści mobilnych jest reklama.




Co więcej, blokowanie przez T-Mobile reklam, a tym samym odcinanie wydawców od źródeł finansowania, stawiać ma dalsze funkcjonowanie tego segmentu pod znakiem zapytania. Takie działania mają też nieść wątpliwości natury prawnej - można przeczytać w komunikacie IAB Polska.

Działania T-Mobile mogą naruszać integralność przekazywanych za pośrednictwem sieci operatora komunikatów. Zmiana ich priorytetów, a więc usuwanie wybranych treści, może zostać uznane za czyn nieuczciwej konkurencji oraz naruszać zasadę neutralności sieci.

IAB Polska określa również pomysł T-Mobile jako nie do końca przemyślany i nie uwzględniający ewentualnych negatywnych skutków. Wszystko dlatego, że wydawcy i operatorzy tworzą wspólnie ekosystem, który bazuje na obowiązującym na całym świecie modelu. To treści są powodem powstawania infrastruktury, a nie odwrotnie - czytamy w zakończeniu stanowiska IAB Polska.

Źródło tekstu: iab polska, wł     

Dodaj do:
w sumie: 52
  • 0

    35. ~kamil  2011-10-13 19:29:18  host: user-46-112-250-0.play-internet.pl

    powinni blokować filmiki reklamowe które same się na stronie otwierają, przy internecie z limitami jest to uciążliwe.

  • 0

    36.  2011-10-13 19:30:28

    34: Śmieci? Na reklamach można ładną kasę zarobi, jak się wie co i jak.

  • 0

    37. ~xy  2011-10-13 19:35:16  host: V32-03.opera-mini.net

    @36: Co mnie obchodzi, że ktoś może zarobić? Tzn. niech sobie zarabia, ale nie moim kosztem!

  • 0

    38. ~xy  2011-10-13 19:42:44  host: user-46-113-52-154.play-internet.pl

    Ja nie zamierzam płacić za coś, czego nie dość, że nie potrzebuję, to jeszcze utrudnia życie. Jeśli nie można / nie chce się oddzielić tego co nazywacie "treścią" od śmieci, to "treść" też jest śmieciem i niczym więcej.

  • 0

    39. ~  2011-10-13 19:44:56  host: user-46-112-228-13.play-internet.pl

    Stop Reklamom. Nie nie i jeszcze raz nie dla chamskich i natrętnych reklam dlatego używam czegoś tak wspaniałego jak Adblock-a

  • 0

    40. ~  2011-10-13 19:49:22  host: user-46-112-228-13.play-internet.pl

    T-mobile to dobra sieć i widać że zależy im na swoich klientach i powiem więcej że odkąd przejęli ere wprowadzają coraz więcej zmian na lepsze a nawet ośmielę się powiedzieć że robi się to lider na naszym rynku.

  • 0

    41.  2011-10-13 20:19:32

    wejdzcie na telepolis z opery mobie na androidzie. Jakas latajaca reklama na gorze, ktorej nie sposob zamkmac. Nie wspominajac o uciekajacym transferze. Dzisiaj przegladnalem 3 strony newsow na telepolis, i co ? Prawie 100 mb poszlo. Nie to na pewno nie reklamy, to sam tekst tyle zajmuje. Posuniecie T-Mobile obciazy ich infrastrukture. Tak jak byl bojkot o SIMLOCKi tak samo bedzie o blokowaniu reklam az w koncu reszta operatorow pujdzie ta sama droga. Pisze z tel prosze o wyrozumialosc za bledy

  • 1

    42.  2011-10-13 20:22:11

    PS: Skoro IAB Polska tak bardzo boi się o "neutralność" internetu to niech mi wytłumaczy reklamy adkontekst w moich postach ? a nawet w Prywatnych wiadomościach na forum.

  • 0

    43. ~  2011-10-13 20:32:32  host: user-188-33-232-201.play-internet.pl

    41 - Kłamiesz, nie możliwe że Ci 100 MB zeżarło gdy przeglądałeś 3 Newsy. Zresztą w Androidzie transfer jest pobierany w tle na różne aktualizacje ukryte.

  • 0

    44. ~marcin  2011-10-13 20:38:00  host: 77-255-249-67.adsl.inetia.pl

    Gdy w latach dziewięćdziesiątych Internet zaczynał się dopiero upowszechniać było wielu sceptyków, zastanawiających się, jak można zarobić, na czymś co jest darmowe. I rzeczywiście model pozornej "darmowości" Internetu był zdecydowanie różny niż np. w przypadku nabywania prasy. Jak się okazuje Internet znalazł własną drogę i jest najszybciej rozwijającym się medium. Nie bójmy się nowych rozwiązań, bo prowadzą one do innowacyjnych pomysłów.

  • 0

    45.  2011-10-13 20:45:40

    @41 z włączonym flashem i przeglądany był każdy news od 1 do końca 3 strony. Bez flasha na pewno byłoby mniej. Reklamy googla czy nawet wapstera mogę zrozumieć, ale adkontekst i flashowe zawalacze całego ekranu nie potrafię zrozumieć i dlatego je blokuję

  • 0

    46.  2011-10-13 20:54:00

    @Mordag - po raz kolejny powtórzę, że T-Mobile (i każdy inny dostawca Internetu, bez względu na jego charakter) jest tylko _pośrednikiem_ w dostarczaniu informacji, a nie wydawcą. W związku z tym nie powinien (czyt.: nie ma prawa) ingerować w treść, którą przekazuje. Tak samo jak nie powinien dodawać czegokolwiek do tych treści, tak samo nie powinien usuwać. A to, co użytkownik zrobi z dostarczoną treścią (użyje AdBlocka, Readability czy czegokolwiek innego) to jest już jego własna inicjatywa i zupełnie inne pojęcie od blokowania dostępu do informacji przekazywanej przez media.

  • 0

    47. ~xy  2011-10-13 21:11:05  host: v05-16.opera-mini.net

    Reklama nie jest informacją tylko śmieciem i tyle.

  • 0

    48. ~DominikP  2011-10-13 23:26:42  host: c67-228.icpnet.pl

    Precz z reklamami! Przez 10 lat używania internetu na banner reklamowy kliknąłem umyślnie może ze dwadzieścia razy. Niech sobie będą w formie niegroźnych obrazków ale wyskakujące na cały ekran głośne animacje czy reklamówki przed filmami na YT czy innym streamowanym materiałem są po prostu drażniące. Komputery miały nam zaoszczędzić czas, a w tym przypadku tracimy go na szukanie krzyżyka, którego nie ma zeby wyłączyć reklamę...

  • 0

    49.  2011-10-14 03:03:55

    @48 najwieksze polskie portale przystapily do aliansu, w ramach ktorego zobowiazaly sie do nieodtwarzania reklam z domyslnie wlaczonym glosem (ale jak juz najedziesz na okno z animacja to kto wie... - filmweb). inna sprawa jest jednak to, ze mimo wszystko wiele z tych reklam objetosciowo zajmuje wiele miejsca... niedawno sam onet czy filmweb pobieraly mi po 2-3mb gdzie te same strony "text-only" pobieraly maksymalnie 500kB. w telewizji jest to jakos unormowane (20 minut filmu/10-15 minut reklam) w internecie niestety nie. z reszta to bylaby walka z wiatrakami. serwis przenioslby sie na zagraniczny serwer i polskie regulacje wzielyby w leb. a co zrobi t-mobile? po fali krytyki pewnie zrezygnuje z wycinania reklam w sieci providera i wyda pewnie przegladarke z jakims adblockiem, ktory bedzie mozna zdalnie aktualizowac.

  • 0

    50. ~Bones  2011-10-14 08:59:38  host: 77-255-38-130.adsl.inetia.pl

    ~48 dokładnie co do samej sytuacji, to jestem pewien, ze tmobile zlecilo odpowiednie analizy prawne przed zaproponowaniem samej usługi. Też mam już dość nachalnych reklam wyskakujących na nic nie spodziewającego się użytkownika...

  • 0

    51. ~karol  2011-10-14 12:31:15  host: public-gprs178266.centertel.pl

    @Mordrag ja myślę, że tak potężny podmiot jak PTC jeśli jakąś decyzję już podejmie wcześniej będzie ona wielkokrotnie konsultowana z prawnikami, czy aby nie narusza prawa. PTC nie będzie mogło sobie pozwolić na błąd w tej sprawie.

  • 0

    52. ~opel  2011-10-14 13:00:02  host: public6161.xdsl.centertel.pl

    Kategorycznie jestem za tym żeby reklamy w końcu zniknęły ze stron internetowych. Trzeba zauważyć, że reklamówki pojawiające się na stronkach są wielkie ..zasłaniają cały tekst i dodatkowo pobierają nasz pakiet danych za który płacimy. a skoro płacimy to powinniśmy decydowac na co swoj transfer przeznaczymy. brawo dla T-Mobile za pomysł

  • 0

    53. ~Erowiec  2011-10-14 15:53:04  host: 193.193.70.93

    Najlepsze reklamy to te na które klika się "trzysta razy" i .... nadal są otwarte !

  • 0

    54.  2011-10-17 19:35:53

    Chyba nie ma osoby, która lubi reklamy w internecie... Uciekajace "iksy", przez ktore nie da sie zamknac okienka lub wielkie na caly ekran, badz wygladajace jak sam portal, gdzie nie da sie uniknac pomylkowego klikniecia. Nie bola nas jeszcze tak bardzo, gdy uzywamy internetu w komputerze... byc moze zwykle przyzwyczajenie. Ale te w telefonie powinny zniknac! Tymbardziej, ze tak jak napisał @52. to nasze pieniadze! W internecie mobilnym na nieszczescie korzystanie z uslug jest objete transferem, dlatego pomysl T-Mobile jest strzalem w dziesiątkę. Nie wiem czemu portale sie burzą, skoro jesli akcja wejdzie w zycie to w dwoch wersjach (z blokowaniem reklam i z reklamami widocznymi), takze ich reklamy calkowicie nie znikna z wyswietlaczy telefonow...

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-81-79-128.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.