DAJ CYNK

Huawei wykluczony z przetargu na GSM-R?

Q!

Wydarzenia

Warunki przetargu na wdrożenie systemu GSM-R na linii kolejowej E65 wykluczają z udziału firmę Huawei - informuje Rynek Infrastruktury. To może ograniczyć konkurencyjność składanych ofert.

Warunki przetargu na wdrożenie systemu GSM-R na linii kolejowej E65 wykluczają z udziału firmę Huawei - informuje Rynek Infrastruktury. To może ograniczyć konkurencyjność składanych ofert.

Chodzi o rozbudowę systemu GSM-R na linii kolejowej E65. W najnowszych warunkach przetargu wprowadzony został zapis, który na uprzywilejowanej pozycji stawia dwa podmioty, Kapsch CarrierCom oraz Nokia Siemens Networks.

Wspomniany zapis zobowiązuje oferenta do przedstawienia oświadczenia potwierdzającego, że oferowana infrastruktura BSS GSM-R współpracuje z systemem NSS20 lub przeszła z wynikiem pozytywnym testy interoperacyjności z systemem NSS20.

Problem w tym, że dostęp do systemu NSS20 posiadają tylko dwie firmy - Kapsch CarrierCom oraz Nokia Siemens Networks, której Kapsch go udostępnił.

Według Pawła Zawadzkiego, konsultanta ds. zamówień publicznych, trudno wyjaśnić skąd wziął się pomysł dodania do warunków przetargu oświadczenia o spełnieniu spornego warunku i jaki był cel jego wprowadzenia. Według niego, PKP PLK, który organizuje przetarg, musiał sobie zdawać sprawę, że wprowadzając takie wymaganie zawęzi konkurencję do dwóch podmiotów.

Rzecznik prasowy PKP PLK, Mirosław Siemieniec, twierdzi, że testy IOT (interopercyjności) wymienione w załączniku gwarantują blisko 100% pewność, że infrastruktura radiowa GSM-R na liniach E30 i E65 będzie całkowicie zintegrowana (kompatybilna) ze szkieletem sieci NSS20 firmy Kapsch CarrierCom (KCC), który jest obecnie budowany w ramach pilotażu ERTMS.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Rynek infrastruktury