Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Heyah i Heja

Heyah i Heja

WitekT 22 Sierpnia 2004 18:09

0 0
Na rynku pojawił się napój energetyzujący z charakterystyczną czerwoną łapą, tyle że czteropalczastą. Nazwa Heja nawiązuje do marki Heyah.

Napis "Heja doładuj się" na puszce, a obok czteropalczasta czerwona łapa mogą sugerować, że producentem używki jest właściciel marki Heyah. Zaprzeczają temu przedstawiciele Polskiej Telefonii Cyfrowej. To jest zupełnie obcy produkt i w ogóle z nami niezwiązany - mówi Agata Borowska, rzecznik Heyah - Znak towarowy jest zarejestrowany i producent napoju naruszył nasze prawa.

Badamy sprawę związaną z wykorzystaniem znaku kojarzonego z naszą siecią. Z drugiej strony działanie producenta napoju świadczy o tym, jak wielki sukces odniosła Heyah. Że jest kojarzona, tak jak zakładaliśmy, z młodymi, aktywnymi ludźmi - dodała Borowska.

Aleksander Krzyżowski, dyrektor generalny Polskiego Stowarzyszenia Wytwórców i Produktów Markowych pro-MARKA był przekonany, że napój energetyzujący jest związany z Heyah. Napój powstał bez porozumienia z siecią telefonii, w takim razie powinni jak najszybciej skierować sprawę do sądu - uważa Krzyżanowski.

Dodaje także, że jest to przykład chęci zrobienia dobrego interesu cudzym kosztem, naruszeniem prawa własności przemysłowej, bezprawnym wykorzystaniem czyjegoś znaku towarowego. Sprawa w sądzie nie trwałaby długo. Takie działanie to "rozwadnianie" marki. Jeśli okaże się, że napój jest kiepskiej jakości, to konsument może nabrać przekonania, że i z marką Heyah jest coś nie tak - dodał Krzyżanowski.

Napój energetyzujący produkuje firma Eko Vit na zlecenie stołecznej spółki Redhand. Redhand został zarejestrowany w połowie czerwca, a ich produkt pojawił się na rynku przed miesiącem.

Nasz napis jest po polsku, a telefonia używa angielskiego. Łapa też jest inna - mówi Robert Ostaszewski, dyrektor handlowy Redhand. Dodaje, że pomysł na szatę graficzną puszki wzięli z rynku. Większość spotów reklamowych Heyah nie wskazuje jednoznacznie, że chodzi o telefonię komórkową. Ale my też jedną piątą swoich wydatków przeznaczamy na promocję swojego produktu - przyznaje Ostaszewski.

Źródło tekstu: Życie Warszawy     


Dodaj do:
w sumie: 1
  • Ten komentarz został ukryty.

    0

    1. ~Bartek  2004-08-22 23:57:24  host: router.dir.pl

    Za chwile PLUS GSM oskarzy Bristol-Myers Squibb producenta PLUSzzz'a o kradziez nazwy ;)

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-90-66-237.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.

Ankieta

Który operator ma najatrakcyjniejsze świąteczne promocje ze sprzętem?

Zobacz wynik | Opinie (10)

Archiwum Ankiet