Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Hejt zagrożeniem dla firm

Hejt zagrożeniem dla firm

orson_dzi 13 Marca 2017 08:01

0 3



Internetowy hejt jest dla firm coraz poważniejszym problemem. Mowa nie tylko o negatywnych fałszywych informacjach, które pojawiają się w sieci, lecz także o szkalujących firmę wpisach byłych pracowników. Hejt może zniszczyć lub nadszarpnąć reputację firm, zniechęcić klientów, a w konsekwencji obniżyć poziom przychodów, a nawet doprowadzić do bankructwa. W Wielkiej Brytanii koszty z powodu hejtu w przypadku średniej wielkości firmy wynoszą od 50 do 200 tys. funtów.

Hejt komercyjny to ważny problem dla firm, ponieważ bezpośrednio uderza w ich wizerunek - przekonuje w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Michał Fedorowicz z firmy Apostołowie Opinii. Dany podmiot może mieć dobrą reputację, wizerunek rzetelnego dostawcy produktów czy usług. Kiedy ktoś napisze w sieci, że na przykład nie płaci pracownikom albo oszukuje w produkcji, wówczas cały wizerunek i reputacja, na którą pracowano 20-30 lat, może lec w gruzach.

Firmy o dobrej reputacji mają więcej klientów. Powszechną praktyką jest dziś sprawdzanie opinii o firmie w internecie przed zakupem produktu czy usługi. Konsumenci często wspierają się ocenami swoich znajomych, ale korzystają także z otwartych forów. Z drugiej strony firmy z dobrym wizerunkiem są też bardziej atrakcyjne dla potencjalnych pracowników. Mają więc dostęp do najlepszych kandydatów do pracy.




Ekspert radzi, by regularnie monitorować sieć pod kątem publikacji na temat marki. Można robić to samodzielnie lub zlecić wyspecjalizowanym podmiotom. Firmy nie powinny też ignorować pojawiających się w sieci nieprawdziwych lub szkalujących ją informację. Radzi też, by nie wdawać się w bezsensowne dyskusje - prostowanie informacji jest jak najbardziej wskazane, pod warunkiem że argumenty będą rzeczowe. Z kolei w przypadku publikacji oszczerstw warto zażądać usunięcia publikacji.

Zdaniem Michała Fedorowicza można wyodrębnić trzy podstawowe działania z zakresu internetowego hejtu. Pierwszym są tzw. nieprawdziwe informacje na temat firmy, które mogą dotyczyć zarówno sytuacji wewnętrznej, jak i produktów. Kolejnym jest hejt ze strony obecnych lub byłych zatrudnionych, np. dotyczący nadużyć w firmie. Trzecim są tzw. szybkie reklamacje, czyli pojawiające się w sieci informacje opisujące wadliwe produkty lub źle świadczone usługi.

Źródło tekstu: newseria     

Dodaj do:

Tagi: firma | hejt

w sumie: 23
  • 3

    4. ~  2017-03-13 09:27:51  host: 178-36-217-88.adsl.inetia.pl

    A to tragedia: ludzie wymieniaja miedzy soba opinie. Toz to SKANDAL!!!

  • 0

    5. ~gość  2017-03-13 09:38:25  host: public-gprs177441.centertel.pl

    Dlaczego zaraz hejt, jeżeli ktoś jakiś klient wymienia negatywne doświadczenia i pokazuje mechanizmy jak się traktuje jakiegoś klienta w firmie to się powinni cieszyć, wyciągać wnioski co mają poprawić. Informacje negatywne o firmie mogą być jak najbardziej prawdziwe, a np. takie koncerny do niczego nigdy się nie przyznają, dopiero pod naciskiem komentarzami i presją zachodzą w strukturach betonu koncernowego jakieś zmiany. Więc jak najbardziej należy negatywne opinie o firmach publikować.

  • -1

    6. ~Ziutek  2017-03-13 09:43:00  host: 87-207-98-35.dynamic.chello.pl

    @5 Dlatego hejt, bo to już jest stała praktyka w biznesie - zamiast samemu być uczciwym, robi się oszusta z konkurenta na rynku. Doskonale to widać na przykładzie Frankowiczów - http://tlp.is/cv8

  • 2

    7. ~Buahahaha  2017-03-13 09:43:49  host: 178.43.237.117.ipv4.supernova.orange.pl

    T-Mobile wie coś na ten temat, bo wynajmuje ludzi, którzy piszą opinie na temat sieci. Oczywiście fałszywe pozytywne.

  • 2

    8. ~piotrmak  2017-03-13 10:21:22  host: static-46-238-249-247.awacom.net

    Ziutek, te franki to im na siłę wciskali?
    Czy zadziałał mechanizm pazerności u kredytobiorców?

  • -1

    9.  2017-03-13 10:31:31

    @4, 5 Hejt nie jest równoznaczny z negatywną opinią. Najczęściej merytorycznie nie ma wiele wspólnego z rzeczywistością,

  • 0

    10. ~Ziutek  2017-03-13 10:33:02  host: 87-207-98-35.dynamic.chello.pl

    @piotrmak No i widzisz, dałeś się złapać...

  • 0

    11.  2017-03-13 10:36:04

    @8 http://tlp.is/cv9 - w to zapewne też nie uwierzysz.

  • 2

    13. ~  2017-03-13 10:55:27  host: 178-36-218-189.adsl.inetia.pl

    @PiotrM I rozumiem, ze Ty i ten spasiony pan z filmiku (zapewne z glodu, bo mu klienci uciekli przez hejt) bedziecie decydowac o tym, co jest hejtem, a co opinia? Krytyka tak, krytykanctwo nie? Oj, wy glupie barany, mozecie sobie co najwyzej decydowac o poziomie wody w swoim kiblu.

  • 1

    14.  2017-03-13 12:30:21

    Obecnie to na wszystko w necie trzeba patrzeć z przymrużeniem oka. Tak na prawdę to nigdy ne wiadomo na 100%, czy pozytywna opinia, czy też negatywna jest wiarygodna i prawdziwa.

    Z tego powodu łatwo jest manipulować masami ludzi, bo obecnie rzadko kiedy ktoś chce albo jest w stanie sprawdzić wiarygodność konkretnej informacji, a plotka powtarzana tysiąc razy staje się w końcu faktem.

    Nie chodzi tylko o reputację firm ale o zwykłe newsy przekazywane w mediach elektronicznych, czy nawet w TV/radiu. Jedną i tę samą sytuację raz można przedstawić w świetle pozytywnym, a innym razem w negatywnym i nie jest to nic nadzwyczajnego tylko standard naszych czasów.

  • 0

    15.  2017-03-13 13:54:44

    Pracuję w takiej branży że coś o tym wiem. Niestety na lojalność klienta nie ma co obecnie liczyć. Poleci gdzie taniej. Można przykładać się do swoich obowiązków jak najlepiej, wystarczy jedno niezadowolenie i obsmaruje w sieci. Na złość. Aby zaszkodzić.

  • 0

    16.  2017-03-13 14:09:11

    @13 hydraulik?

  • 0

    17.  2017-03-13 15:11:38

    Hejt na Play na tym portalu to niestety norma. Trolle z agencji pewnie wkrótce się odezwą.

  • 0

    18. ~  2017-03-13 15:14:21  host: user-94-254-225-159.play-internet.pl

    Obecność trolli wynajętych przez Play tym portalu to norma. Niedługo się odezwą i zaczną minusować.

  • 0

    19.  2017-03-13 16:38:31

    Też tracę.....

  • 0

    20.  2017-03-13 16:53:10

    I zaraz się okaże, że firma pana eksperta akurat świadczy takie usługi monitorowania opinii.

  • 0

    21. ~  2017-03-13 17:41:51  host: 83-238-73-53.static.ip.netia.com.pl

    A ja właśnie będę hejtował byłą firmę. Dlaczego? Bo jeśli dyrektor mi grozi naganami, kierownik serwisu mi grozi naganami, zabierają mi ludzi zostawiając samego jak palec z toną roboty której nie byłbym w stanie obrobić i mnie oszukują że lada dzień dostanę kierownika a wiem że to jest kłamstwo, to dlaczego mam nie przestrzec innych ludzi przed tą firmą?

    Tak jak już kiedyś napisałem hejt jest potrzebny jeśli jest zgodny z prawdą.

    Prywaciarskim nieuczciwym bambaryłom wyzyskującym ludzi mówimy stanowcze NIE.

  • 0

    22. ~Spec  2017-03-13 20:02:00  host: 178235192143.bielskobiala.vectranet.pl

    Teraz negatywna opinia nazwana została hejtem ponieważ korpo boi się upubliczniania informacji o swoich mało oficjalnych acz prawdziwych poczynaniach. Problem trzeba było nazwać później zaszufladkować a następnie walczyć nz wyimaginowanym zagrożeniem.

  • 0

    23. ~abonent  2017-03-14 07:20:07  host: host-n2-79-181.telpol.net.pl

    Tylko, że brytyjskie firmy dbają o klienta i rzeczywiście liczą się z jego opinią. Przykład: znajomy zamówił jakieś okulary przeciwsłoneczne i sprzedawca spóźnił się o kilka dni z ich wysłaniem. Co się stało? Otrzymał całkowity zwrot gotówki i okulary, do tego przeprosiny w mailu i w przesyłce. Niestety Polska to jeszcze trzeci świat w kulturze handlu. A nie daj Boże reklamacja, to klient staje się największym wrogiem. Sam przeszedłem reklamacje w jednym ze sklepów internetowych i dopiero interwencja rzecznika praw konsumenta wyprostowała sytuację do właściwego poziomu.

  • 0

    24. ~Poszkodowaną przez TUI Poland.  2017-03-14 11:36:26  host: ip-5-172-255-15.free.aero2.net.pl

    Szczegóły pod linkiem: http://tlp.is/cvj
    Czy takie traktowanie Klientów przez TUI Poland jest teraz ponadstandardową normą biur podróży?
    Proszę o rzetelne opinie czy opisane i udokumentowane działania TUI Poland są zagrożonych karą więzienia - jeżeli tak to proszę podać podstawę prawną.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-224-197-86.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.