DAJ CYNK

Gry najbardziej popularnymi aplikacjami mobilnymi

Q!

Wydarzenia

Zapotrzebowanie rynku na aplikacje mobilne wciąż rośnie - wynika z danych przedstawionych przez firmę analityczną Nielsen. Najbardziej popularnym ich rodzajem są gry.

Zapotrzebowanie rynku na aplikacje mobilne wciąż rośnie - wynika z danych przedstawionych przez firmę analityczną Nielsen. Najbardziej popularnym ich rodzajem są gry.

Według zaprezentowanych wyników, średnia liczba aplikacji pobranych na smartfony wyniosła w sierpniu 27 (o 5 więcej niż w grudniu 2009 roku). Największą ich liczbę pobrali właściciele iPhone’ów (40, +3). Za nimi znaleźli się użytkownicy Androida (25, +3) oraz BlackBerry (14, +4).

Najbardziej popularnymi aplikacjami są wciąż gry. 61% użytkowników smartfonów oraz 52% tradycyjnych telefonów zadeklarowało, że skorzystało z tego typu aplikacji przynajmniej raz w ciągu 30 dni poprzedzających przeprowadzone badania.

Nielsen zauważa jednak, że aplikacje ze wszystkich kategorii są bardziej popularne na smartfonach, niż na tradycyjnych telefonach. Wynika to z możliwości tych pierwszych, a więc większej mocy obliczeniowej, większego ekranu oraz interfejsu dotykowego, zwiększających wygodę korzystania z nich.

Kolejnymi najbardziej popularnymi aplikacjami były te pochodzące z następujących kategorii: pogoda (55% dla smartfonów oraz 39% dla tradycyjnych telefonów), mapy oraz wyszukiwarki (odpowiednio 55 oraz 39%), sieci społecznościowe (49 oraz 32%), muzyka (42 oraz 36%), wiadomości (36 oraz 24%) i rozrywka (33 oraz 22%).

Najbardziej popularną aplikacją dla trzech wiodących mobilnych systemów operacyjnych (iOS, Android oraz BlackBerry) okazał się Facebook. Na każdym z nich korzysta z niej przynajmniej 45% użytkowników (odpowiednio 50, 45 oraz 45%). Wyjątkiem jest tutaj Android, w którym 46% udział zanotowały mapy od Google.

Badanie zostało przeprowadzone w sierpniu, a wzięło w nich udział ponad 4 tys. użytkowników telefonów komórkowych którzy zadeklarowali, że w ciągu ostatnich 30 dniu pobrali na swój telefon przynajmniej jedną aplikację mobilną.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Nielsen