Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Grupa TP myśli o outsorcingu sieci

Grupa TP myśli o outsorcingu sieci

WitekT 2 Lutego 2011 10:12

0 0

Grupa TP myśli o oddaniu w outsourcing swojej infrastruktury sieciowej. Projekt o kryptonimie Enzo jest na razie w fazie rozważań, przetarg na świadczenie usług nie został jeszcze rozstrzygnięty - pisze Puls Biznesu.

TP, która boryka się z przerostami zatrudnienia, od lat przesuwa obsługę sieci stacjonarnej do firm zewnętrznych wraz z pracownikami. Mają oni na kilka lat parasol ochronny, ale potem część z nich traci pracę.

Rozważamy potencjalne projekty przesunięcia poza Grupę TP części zadań dotyczących m.in. sieci stacjonarnej, co faktycznie mogłoby dotyczyć około 2,5 tys. pracowników. To wczesny etap i nie będziemy komentować kwestii dotyczących wyboru potencjalnych partnerów ani procesu decyzyjnego - mówi Wojciech Jabczyński, rzecznik Grupy TP.




Szlak przetarła cztery lata temu Netia, która jako jedyny większy operator oddała obsługę sieci Ericssonowi. Szerzej pisaliśmy o tym w tej wiadomości.

Oddanie części sieci w zarządzanie firmie takiej jak nasza może pozwolić operatorowi skupić się na ofercie marketingowej, co jest osią jego biznesu - mówi Katarzyna Pąk, rzecznik polskiego oddziału Ericssona.

Źródło tekstu: Puls Biznesu     

Dodaj do:
w sumie: 18
  • 1

    1. ~  2011-02-02 10:29:54  host: z18-13.opera-mini.net

    A co to tak trudno dać dobre i kompletne oferty poparte ciekawymi akcjami marketingowymi bo zarządzanie siecią to bardzo utrudnia? Zwykły pić na wodę albo próba wywalenia ludzi z pracy tzw tylnymi drzwiami. rcicho

  • 1

    2. ~Longman  2011-02-02 10:33:16  host: adby51.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Nie wiem czy to dobry pomysł, zwłaszcza dla operatora dominującego. Problem chyba w tym że TP SA nie ma pomysłu co z tą siecią zrobić i dalej myśli że jest rok 1995. Dam przykład, kiedyś praktycznie wszyscy moi znajomi mieli telefon w TP SA. Obecnie - poza dwiema osobami nie ma prawie nikt. Wszyscy przeszli na VoIP (operatorzy kablowi oferują telefon w tej technologii lub jest to nr telefonu u operatora zewnętrznego - Freeconecie, IPCallu, HaloNecie, HappyCallu, etc.) lub wręcz zrezygnowali ze stacjonarki w ogóle. A TP SA nadal tłucze te swoje chore 50 złotych za telefon stacjonarny, za które u operatora komórkowego można nagadać się tyle że się od tego zachrypnie. I to pomimo że ma swojego VoIPa (Neofon).

  • -1

    3. ~  2011-02-02 11:44:59  host: z18-14.opera-mini.net

    No to będzie Ś.P. TPSA.

  • 1

    4. ~op  2011-02-02 11:55:47  host: z08-08.opera-mini.net

    TPSA wywali 2,5tys Centertel 500, PTC 500, wszystko pod haslami polepszenia oferty. Bzdura, chodzi tylko i wylacznie o dogodzenie France Telecom i Deutche Telekom. Prawda jest taka że przychody polskich operatorow telkom są coraz niższe, co wynika choćby z coraz niższych cen uslug, a oczekiwania FT i DT utrzymane są wciąż na stalym wysokim poziomie. Ciekawe to czasy kiedy operatorzy dochodzą do wniosku, ze nie potrzebują własnej techniki.

  • -1

    5. ~tepsiarz  2011-02-02 12:14:42  host: 212.160.172.70

    po prostu to się opłaca. Jeśli przeniosę koszty płacowe do worka zwanego "koszty firmy" to będę miął mniejszy zysk i zapłacę mniejszy podatek, a wiec zarabiam na tym na podatku. Nawet jeśli będę ponosił koszty takie same jak te związane z utrzymaniem pracowników.

  • 0

    6. ~ala  2011-02-02 12:44:06  host: public-gprs109154.centertel.pl

    Enzo? A gdzie jest Gonzo? No gdzie? A co do OS, taki już urok komputeryzacji... nadzór ludzki może być z warfafki, albo paźywa...

  • 0

    7.  2011-02-02 13:04:28

    @1 akurat w kwestii ofert się sporo poprawiło (choćby ostatnie obniżki Neostrady). A co do outsourcingu, no cóż, wiele firm teraz tak robi. Taki trend.

  • 0

    8. ~  2011-02-02 13:33:28  host: 77-253-19-187.adsl.inetia.pl

    Koszty na pewno spadną, zresztą spora część tych ludzi znajdzie zatrudnienie w tej nowej firmie (przecież ich koneiczność nie wyparuje). Tyle, żeby te oszczędności nie odbyły się na spadku jakości... Sam mam Netię, zarówno w domu jak i w firmie i nie wiem czy to z powodu outsourcingu, czy ogólnego bałaganu, awarie i dziwne wydarzenia są częste. Gdyby nie było taniej, wróciłbym do TP.

  • 0

    9. ~pius  2011-02-02 13:57:38  host: dpi50.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Outsourcing to korzyść dla pracodawcy, bo zmniejsza zatrudnienie a co za tym idzie koszty. Poza tym pracownikom na uotsourcingu płaci się w umowie zlecenie, bądź specjaliści zakładają często jednoosobowe firmy i przejmują na siebie część zobowiązań. Oczywiście związki zawodowe trzeba wziąć przy tym po uwagę, by nie było niepotrzebnych kłopotów.

  • 0

    10. ~  2011-02-02 15:05:32  host: ddc147.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Z TPSA korzystają ci co muszą lub chcą. W mniejszych miejscowościach linia kablowa jest na wagę złota. Dzięki niej ma się normalny net. 50 zł boli, ale niestety to konieczność. Ot taki podatek od luksusu zwanego telefon stacjonarny.

  • 1

    11.  2011-02-02 16:47:49

    @5, można od razu wyłudzać na ludziach pracę. Nie płacić za nadgodziny, przykuć za ryj do biurka, co ma jeden cham z drugim iść do domu.(?!)

  • 0

    12. ~fttp  2011-02-02 18:13:04  host: abce239.neoplus.adsl.tpnet.pl

    super wszystko będą mieli na zewnątrz ciekawe jak wtedy UKE ich podzieli ?

  • 0

    13. ~mirekb  2011-02-02 19:17:06  host: v05-15.opera-mini.net

    to wielu osobom sie urwie..nie po to wielkie firmy inwestuja w it by zatrudniac rzesze ludzi..zgadzam sie ze idzie o wywalenie na bruk tych niepotrzebnych..ciekawe jakiwplynie to na mozliwosci techniczne-które moga byc powodem powrotem do neostrady tp ;-)kompy wszystkiego nie załatwią

  • 0

    14. ~  2011-02-02 22:07:55  host: 193.239.145.4

    Ehhh jak Netia zleciła to Ericssonowi to po tym załatwić coś z nimi to jeden koszmar. Dla klientów nic dobrego z tego nie wyszło.

  • 0

    15. ~BroKenik  2011-02-03 01:50:20  host: gate-dialog-brk.walbrzych.dialog.net.pl

    TP umiera. I sieć TP umiera coraz bardziej. Jeśli ta tendencja będzie taka jak mówią - to zamiast nowych łączy to będziemy mieli marketingowy bełkot.

  • 0

    16. ~tepsiarz  2011-02-03 10:10:06  host: 212.160.172.70

    @11 - Masz racje widzę, że znasz sytuacje z autopsji. Outsourcing ma to do siebie, że redukuje koszty ale jakość świadczonych usług zależy tylko od tego czy firmie realizującej te usługi to się opłaca. A w Polsce ważne są tylko koszty, a stan sieci czy jakość usług to rzecz mało ważna.

  • 0

    17. ~  2011-02-03 10:46:22  host: z09-11.opera-mini.net

    @16, umowmy sie ze 'jednoosobowa firma' to spore naduzycie semantyczne. Osoba ktora przestaje byc na etacie a przechodzi na samozatrudnienie, traci wiele a ryzykuje jeszcze wiecej. Firma ktora zatrudnia w ten sposob pracownikow, tylko zyskuje. Przynajmniej w sensie finansowym. Przechodzisz na samozatrudnienie nie majac zadnych sensownych gwarancji pracy. Jestes zalezny od tego czy firma da ci jakies zlecenie. A moze nie da, bo twoj kolega na samozatrudnieniu zrobi to za 10% mniej, lub koordynator bardziej go lubi. Swietny przyklad Siemensa ktory wyslal ludzi na samozatrudnienie a teraz bija sie o kazde zlecenie. Tym bardziej ze s.z. wiaze sie z reguly z koniecznoscia zakupienia komputera, narzedzi, samochodu!, ubezpieczenia, zapewnienia sobie szkolen, uprawnien, badan lekarskich - to wszystko bez gwarancji zlecen od pracodawcy. Rozumiem samozatrudnienie na szczeblach managerskich. Podpisujesz kontrakt na duze pieniadze, wystawiasz fakture. Ale nie dla inzynierow czy specjalistow.

  • 0

    18. ~tello  2011-02-03 23:25:36  host: acl230.neoplus.adsl.tpnet.pl

    No pewnie, że się firmie outsourcingowej opłaca: DUŻA LICZBA AWARII I REKLAMACJI!!! Z tego mają cash. A nie z bezawaryjnej pracy sieci. Własny pracownik nie ma ochoty 2x jeżdzić na tę samą awarię. Ale outsoring nie pogardzi i 100-tnym wyjazdem :-) na to samo. Biznes is biznes. Myślę, że pracownicy na dole też się szybko nauczą nowej ekonomii: "niech każdy myśli tylko o sobie".

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-161-96-152.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.