DAJ CYNK

Grupa TP chce być liderem na rynku stacjonarnym, komórkowym i internetowym

WitekT

Wydarzenia

W 2008 roku Grupa TP nadal się rozwijała i wdrożyła szereg innowacyjnych i konwergentnych produktów i usług w celu utrzymania pozycji rynkowej oraz ograniczenia odejść klientów zarówno w telefonii stacjonarnej, jak i komórkowej - napisała Telekomunikacja Polska w komunikacie przesłanym warszawskiej giełdzie.

W 2008 roku Grupa TP nadal się rozwijała i wdrożyła szereg innowacyjnych i konwergentnych produktów i usług w celu utrzymania pozycji rynkowej oraz ograniczenia odejść klientów zarówno w telefonii stacjonarnej, jak i komórkowej - napisała Telekomunikacja Polska w komunikacie przesłanym warszawskiej giełdzie.

Grupa TP wprowadziła na rynek kanał telewizyjny Orange Sport, który nadaje mecze polskiej ekstraklasy. Zrobiła też pierwszy krok w kierunku świadczenia usług finansowych oferując ubezpieczenia podróżne za pomocą krótkich wiadomości tekstowych (SMS). Grup TP kontynuowała inwestycje w rozwój sieci CDMA umożliwiającej transmisję na obszarach trudnodostępnych oraz rozszerzanie sieci UMTS/HSPA w celu dostarczania usług najwyższej jakości - napisano w komunikacie.

Jako ważne przedsięwzięcia dokument wymienia m.in. dalsza integrację operacyjną TP i Centertela, sprzedaż biurowców w Warszawie oraz dalszą realizację umowy społecznej, która zawiera zasady dotyczące najważniejszych kwestii pracowniczych.

Jak napisano w komunikacie, w roku 2008 TP nadal prowadziła strategię rekompensowania spadku przychodów z usług głosowych telefonii stacjonarnej zwiększonymi przychodami ze sprzedaży usług internetowych. Zarząd Grupy TP wdrożył nowe plany lojalnościowe na usługi głosowe i wprowadził na rynek usługi szerokopasmowe oraz produkty telewizji satelitarnej połączone z usługami szerokopasmowymi, które przełożyły się na uzyskanie wyższych o 17% przychodów z usług szerokopasmowych w porównaniu z rokiem 2007, a co za tym idzie większą bazę klientów oraz wyższe średnie przychody na odbiorcę końcowego, jak i na utrzymanie 50-procentowego udziału wartościowego w rynku usług szerokopasmowych.

Rada Nadzorcza z zadowoleniem zauważa, że w warunkach rosnącej konkurencji, PTK Centertel działając pod marką Orange utrzymał w 2008 roku pozycję lidera w zakresie nowoczesnych rozwiązań, konkurując z innymi operatorami przede wszystkim jakością produktów i usług oraz przejrzystością i prostotą struktur taryfowych. Branża komórkowa zalicza rok 2008 do udanych. Orange utrzymał wiodącą pozycję na rynku wartościowym. Będąc liderem w dziedzinie technologii, Orange oferuje klientom szeroką gamę najnowocześniejszych usług koncentrując się na dalszym rozwoju komórkowej usługi transmisji danych w oparciu o technologię UMTS - napisano w komunikacie.

W dalszej części komunikatu napisano, że TP dzięki zintegrowanym ofertom i inwestycjom poczynionym do końca 2008 roku jest w stanie tworzyć i wykorzystywać nowe możliwości otwierające się przed polskim rynkiem telekomunikacyjnym. Zdaniem Rady Nadzorczej, w 2009 roku spółka powinna kontynuować wysiłki w kierunku wdrażania kluczowych celów strategicznych wyznaczonych na lata 2007-2010, m.in. utrzymanie wiodącej pozycji w ujęciu wartościowym w segmentach telefonii stacjonarnej, telefonii komórkowej i szerokopasmowego dostępu do Internetu, oraz zwiększenie satysfakcji i lojalności klientów w oparciu o ofertę usług telewizyjnych.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: wł