DAJ CYNK

Gracze przenoszą się na smartfony

msnet

Rozrywka

Urządzenia mobilne są najpopularniejszym sprzętem wśród polskich graczy, którzy w 54% przypadków grają właśnie na nich.



Urządzenia mobilne są najpopularniejszym sprzętem wśród polskich graczy, którzy w 54% przypadków grają właśnie na nich.

Według raportu Kondycja polskiej branży gier wideo, rynek gier w Polsce na koniec 2016 roku miał wartość 1,85 mld zł, a do 2019 roku wzrośnie o 20%, do kwoty 2,23 mld zł. Jeszcze w 2015 roku udział urządzeń mobilnych jako sprzętu do grania wynosił 40%, ale już rok później osiągnął 54%, detronizując w ten sposób komputery PC (45%). Polscy gracze coraz częściej sięgają także po konsole do gier (łącznie 19% w 2016 roku).



Według Newzoo w 2016 roku wartość ogólnoświatowego rynku gier wyniosła 101,1 mld dolarów, przy czym polscy gracze uszczknęli z tego "tortu" około 0,5%. Wartość gier mobilnych osiągnęła w tym czasie 39,4 mld dolarów, gry na komputery osobiste przyniosły 30,3 mld dolarów, a gry konsolowe wygenerowały około 32 mld dolarów. Jak przewiduje Nawzoo, w 2017 roku wartość rynku gier wyniesie 108,9 mld dolarów, z czego 42% będzie pochodziło z gier mobilnych, które do 2020 roku przekroczą 50% udziału w rynku.

Urządzenia mobilne, które są wybierane przez graczy, to przede wszystkim smartfony, co przyczynia się do spadku sprzedaży tabletów. Do wzrostu rynku gier mobilnych, ale także ogólnie, w największym stopniu przyczyniają się gracze z regionu Azji i Pacyfiku. W 2016 roku największy przychód wygenerowali gracze z Chin - 24,27 mld dolarów. Na pozostałych miejscach podium znalazły się Stany Zjednoczone (23,46 mld dolarów) i Japonia (12,43 mld dolarów). Polska w tym zestawieniu znalazła się na 23 miejscu.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Puls Biznesu, wł