Urządzenia mobilne są najpopularniejszym sprzętem wśród polskich graczy, którzy w 54% przypadków grają właśnie na nich.
Według raportu Kondycja polskiej branży gier wideo, rynek gier w Polsce na koniec 2016 roku miał wartość 1,85 mld zł, a do 2019 roku wzrośnie o 20%, do kwoty 2,23 mld zł. Jeszcze w 2015 roku udział urządzeń mobilnych jako sprzętu do grania wynosił 40%, ale już rok później osiągnął 54%, detronizując w ten sposób komputery PC (45%). Polscy gracze coraz częściej sięgają także po konsole do gier (łącznie 19% w 2016 roku).
Według Newzoo w 2016 roku wartość ogólnoświatowego rynku gier wyniosła 101,1 mld dolarów, przy czym polscy gracze uszczknęli z tego "tortu" około 0,5%. Wartość gier mobilnych osiągnęła w tym czasie 39,4 mld dolarów, gry na komputery osobiste przyniosły 30,3 mld dolarów, a gry konsolowe wygenerowały około 32 mld dolarów. Jak przewiduje Nawzoo, w 2017 roku wartość rynku gier wyniesie 108,9 mld dolarów, z czego 42% będzie pochodziło z gier mobilnych, które do 2020 roku przekroczą 50% udziału w rynku.
Urządzenia mobilne, które są wybierane przez graczy, to przede wszystkim smartfony, co przyczynia się do spadku sprzedaży tabletów. Do wzrostu rynku gier mobilnych, ale także ogólnie, w największym stopniu przyczyniają się gracze z regionu Azji i Pacyfiku. W 2016 roku największy przychód wygenerowali gracze z Chin - 24,27 mld dolarów. Na pozostałych miejscach podium znalazły się Stany Zjednoczone (23,46 mld dolarów) i Japonia (12,43 mld dolarów). Polska w tym zestawieniu znalazła się na 23 miejscu.
Źródło tekstu: Puls Biznesu, wł
Wyczuwam że jakaś "industry first" nowość w oprogramowaniu. Ewentualnie NP (3) z czymś nowym.
Jak masz w banku pieniądze to już są banku a nie twoje .
I to jest właśnie cały RCS - czyli mało stabilny, nowy komunikator internetowy, zamiast zawsze dział ...
Jak się nie ma miedzi to się w domu siedzi .
Gdzie ten sprzęt za GROSZE!!@@@