Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Google Pay zawiesza biletomaty we Wrocławiu

Google Pay zawiesza biletomaty we Wrocławiu

Isand 13 Marca 2018 17:21

5 1

googlepay wide

Od 8 marca we Wrocławiu działa nowy system sprzedaży biletów na przejazdy MPK. Okazuje się, że nie wszystko działa tak jak powinno. Szczególnie przy płaceniu Google Pay.

Biletów nie kupimy już za pomocą aplikacji SkyCash. W zamian za to biletem może być teraz zwykła karta płatnicza, kontroler po prostu sprawdzi czy za jej pomocą dokonano płatności. Jeśli jednak pasażer spróbuje kupić bilet za pomocą Google Pay, biletomat najpierw się zawiesi, potem przez kilka minut będzie się uruchamiał ponownie a kiedy już się uruchomi... to będzie zablokowany.




Google informuje, że wie o problemie i będzie próbował go usunąć.

Zobacz: ING Bank Śląski wprowadza Google Pay

Źródło tekstu: wykop, niebezpiecznik, prnews, wł     

Dodaj do:

Tagi: google | google pay | wrocław

w sumie: 15
  • 0

    1.  2018-03-13 17:21:57

    Ciekawe, czy podobnie reaguje na aplikację IKO, której używam do wykonywania płatności zbliżeniowych :)

  • 2

    2.  2018-03-13 17:35:46

    Wszystko zamiast dążyć do ułatwienia ludziom, to robi się bardziej skomplikowane...Nie ma to jak zwykły kartonikowy bilet z kiosku.

  • 2

    3.  2018-03-13 17:38:41

    @2 - patrząc na to co stało się w GOP ze ŚKUP to się zgadzam. Mieszkałem we Wrocławiu kiedyś, ale rzadko tam komunikacją miejską jeździłem (miałem 10 minut pieszo może). Za to absurdy ŚKUP znam za dobrze :P

  • -1

    4. ~pabloki  2018-03-13 17:43:42  host: user-188-33-121-92.play-internet.pl

    wydaje mi sie że nie kazda karta zblizeniowa pójdzie . czy nie jest tak że pasażer ma miec bilet w momencie wejścia do pojazdu? a jak nie kupi bo dana karta nie obsłuży to nagrodzony może być mandatem. a może tam nie mozna płacić google pay bo specyfikacja urzadzenia nie obsługuje . z drugiej strony gdyby firma co to obsługuje te biletomaty nie wiedziała o specyfikacji urządzenia bylo by dziwne. z trzeciej strony firm wdraża projekt powinna wziąć pod uwagę istniejące sposoby płatności i testowac przed wprowadzeniem.

  • 2

    5. ~Ona  2018-03-13 17:51:32  host: 188.146.104.139.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    I znowu wladze wrocka wpuscily ludzi w maliny

  • 0

    6.  2018-03-13 17:53:07

    ŚKUP jest do bani- czasem się blokuje, czasem ktoś zapomnie skasować wyjścia i mu do końca trasy kasę pobierze. Ale na razie jeszcze bilety są w kioskach- na moje potrzeby wystarcza.

  • 0

    7.  2018-03-13 17:54:16

    @4 - Na pewno nie musi mieć w momencie wejścia. Można spokojnie wejśc, podejść do automatu i kupić. Nie wiem jak teraz od 8 marca, ale jak jeszcze tam mieszkałem, to jak biletomat nie działał, to kontroler wystawiał tylko wezwanie do zapłaty zwykłej ceny biletu. Czyli 3 zł lub 1,50 ;)

  • -1

    8.  2018-03-13 18:28:09

    Wiem dlaczego. To wina biletomatu. Softu oczywiście. Google Pay podaje swoje numery kart. Sprawdzcie kiedyś na wydruku. Nigdy nie będzie tam karty którą de facto płacicie. Dodatkowo nie podaje daty ważności albo podaje 00/00. I tutaj właśnie pewnie soft biletomatu się wywala bo nie rozumie daty. Jest to rozwiązanie mające na celu podniesienie bezpieczeństwa. Numery karty generowanej przez Google się czasami nawet zmieniają. W ten sposób same numery nawet gdyby były zczytane przez kogoś są bezużyteczne bez daty ważności. Oczywiście transakcją jest później obciążana normalnie nasza przypisana karta.

  • -1

    9.  2018-03-13 18:29:47

    @1 To zależy czy podaje wszystkie dane tak jak to robi normalna karta. Zobacz na wydruku czy jesy końcówka twojej fizycznej karty i czy jest data ważności. Jeśli tak to podejrzewam, że będzie działać.

  • -2

    10. ~7 Nieszczęść podatki i choroby  2018-03-13 19:01:31  host: a04-05-01.opera-mini.net

    Google pay zawiesza biletomaty - ale jak, na drzewach? Na huśtawkach? Czy na ścianach budynków?
    ;-)

  • -1

    11.  2018-03-13 19:18:58

    Technologia tak ma

  • -2

    12. ~pabloki  2018-03-13 21:43:27  host: user-188-33-121-92.play-internet.pl

    @7 nie zgodze sie . wystarczy że przeczytałem w necie że jak wchodzi kanar blokuja sie kasowniki i biletomaty czyli po zbawiaja mozliwości zakupu . nie masz podczas kontroli waznego biletu - mandat w kwocie mandatu czyli 100-150 zł ( nie wiem ile tam mają) jedynie osoba chcaca faktycznie kupic bilet gdy to pudełko zablokowane może dostac wezwanie na kwote biletu . dla pozostałych osób może wystawic madat normal gdyz nie można z cała pewnościa stwierdzić powzięcia zamiaru kupna biletu. w momencie kontroli nie ma biletu =kara . bilet masz miec podczas kontroli. kupno w pojeździe to jedna z mozliwości awaryjnych . pasazer ma miec bilet w momencie kontroli , a kanary ponoc maja wynagrodzenie prowizyjne wiec im zalezy na mandatach.

  • 1

    14.  2018-03-14 01:21:16

    @12 - "Ponoć" "przeczytałem w internecie" ;) To ja mówię z własnego doświadczenia: jak wchodził kontroler i ludzie stali w ogonku do biletomatu to byli bezpieczni. I to nie był jednostkowy przypadek tylko powszechna praktyka.

  • 0

    15. ~Sceptyczny  2018-03-14 07:24:11  host: public-gprs395457.centertel.pl

    Nowy system zawiódł mnie tylko raz - pierwszego dnia rzeczywiście nie dało się kupić biletu, bo non-stop odrzucało płatności. Od tego czasu normalnie kupuję bilet, czy za pomocą karty, czy za pomocą Google Pay. Ani razu nie miałem trudności z zakupem. Ciekawe czy mam rzeczywiście tyle szczęścia - a nie sądzę, bo w życiu nic nie wygrałem - czy komuś wyjątkowo zależy na bojkocie tego nowego systemu. A może to po prostu typowe polskie malkontenctwo.

  • 0

    16.  2018-03-14 09:58:54

    ajaj, lepiej se kupcie miesięczny xd

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-162-165-158.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.

Ankieta

Jak oceniasz nową ofertę dla biznesu w sieci Play?

Play wprowadza nowe oferty dla klientów biznesowych

 

Zobacz wynik | Opinie (0)

Archiwum Ankiet