Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Globalne marki i przyszłość

Globalne marki i przyszłość

WitekT 23 Sierpnia 2004 11:51

0 0

Niewykluczone, że za rok zamiast Idei na polskim rynku będzie działał Orange, zamiast Ery - T-Mobile, zaś zamiast Plus GSM - Vodafone. Za kolejne dwa, trzy lata, a być może nawet szybciej, usługi sieci komórkowych i stacjonarnych będą się przenikać i dzwoniąc z komórki do znajomych do domu, będziemy płacić jak za rozmowę lokalną.

Patrząc na to, co dzieje się w innych krajach, zmiana nazwy handlowej każdej z polskich sieci (rebranding) wydaje się nieuchronna. Era zmieni nazwę, gdy T-Mobile przejmie pełną kontrolę nad Polską Telefonią Cyfrową. Można się spodziewać, że podobny proces nastąpi, gdy polscy akcjonariusze sprzedadzą akcje Polkomtelu. W wypadku Idei rebranding nie jest potrzebny.




Konwergencja usług oznacza, że nieważne, gdzie jest abonent - ma zawsze dostęp do tych samych usług. Z punktu widzenia klienta nie jest istotne, czy usługi realizowane są przez telefon stacjonarny, czy przez komórkowy. Ma jeden numer telefonu, płaci jeden rachunek i dostaje jeden billing. O takich usługach myśli Netia, największy alternatywny operator telekomunikacyjny. Firma chciałaby wspólnie z inwestorem finansowym zdobyć częstotliwości umożliwiające świadczenie usługi jako czwarty operator komórkowy albo zostać operatorem wirtualnym (MVNO), kupującym hurtowo usługi od operatorów z siecią i sprzedającym klientom detalicznym. Energis Polska (operator świadczący usługi klientom biznesowym) też chciałaby świadczyć usługi konwergentne.

Źródło tekstu: Rzeczpospolita     

Dodaj do:
w sumie: 0


Nikt jeszcze nie wyraził swojej opinii.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-161-217-24.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.