DAJ CYNK

Gemius: popularność serwisów informacyjnych nie słabnie w wakacje

msnet

Prawo, finanse, statystyki

W okresie wakacyjnym Polacy spędzają w Internecie średnio o pół godziny mniej niż w styczniu. Nie dotyczy to serwisów informacyjnych.



W okresie wakacyjnym Polacy spędzają w Internecie średnio o pół godziny mniej niż w styczniu. Nie dotyczy to serwisów informacyjnych.

W lipcu statystyczny polski internauta spędzał w sieci 145 minut, czyli o prawie pół godziny mniej niż w styczniu (173 minuty) lub w lutym (170 minut). Na jednego użytkownika w wakacyjnym miesiącu przypadało o 16% mniej odsłon stron WWW (92 dziennie), niż w styczniu (110 dziennie). Nie przełożyło się to jednak na popularność serwisów internetowych, które w lipcu odwiedzało średnio 7,2 mln osób dziennie, a każda z nich spędzała tam średnio 12 minut. W styczniu wartości te wyniosły 7,3 mln użytkowników sieci dziennie, ze średnim czasem spędzonym na stronie wynoszącym 13 min.

Dane z miesiąca lipca pokazują, że serwisy informacyjne cieszyły się największą popularnością wśród polskich internautów we wtorek 25 lipca, gdy aplikacje i strony WWW z analizowanej kategorii odwiedziło prawie 8 milionów osób. Jeśli chodzi o liczbę odsłon, to rekord padł 24 lipca - 75,5 mln odsłon, 10 odsłon na użytkownika, średnio 17 minut spędzonych na stronie. Najmniejszym zainteresowaniem internautów serwisy informacyjne cieszyły się w sobotę 15 lipca (5,8 mln odwiedzających, 44 mln odsłon).



Analiza oglądalności internetowych serwisów informacyjnych pokazuje, iż mają one stałą widownię, a wpływ pory roku czy pogody jest znikomy. Natomiast bardzo wyraźnie widzimy, jak ważne wydarzenia wpływają na aktywność internautów i czas, który spędzają na czytaniu newsów - powiedziała Marta Wiercińska z firmy Gemius. W lipcu bieżącego roku to polityka najbardziej aktywizowała internautów. Obserwujemy wyraźne piki związane z wydarzeniami w Polsce. 10 lipca, gdy miała miejsce tak zwana miesięcznica i związane z nią manifestacje i kontrmanifestacje, znacząco wzrósł czas spędzony w serwisach informacyjnych. W drugiej połowie lipca zwiększona liczba odsłon i czasu poświęcanego newsom wyraźnie odwzorowuje cykl prac nad ustawami o Sądzie Najwyższym i protestów, jakie miały miejsce w związku z tym. Najwięcej czasu w lipcu Polacy spędzili w serwisach newsowych po zawetowaniu przez prezydenta ustaw o Sądzie Najwyższym i Krajowej Radzie Sądownictwa.

Z danych firmy Gemius wynika, że Polacy coraz chętniej czytają aktualności w Internecie przy użyciu urządzeń mobilnych. W ciągu siedmiu miesięcy bieżącego roku następował sukcesywny wzrost liczby odsłon wykonanych przy pomocy urządzeń mobilnych oraz spadek liczby odsłon wykonanych przy użyciu komputerów PC i laptopów. W lipcu odnotowano 7 dni, w których liczba odsłon z urządzeń mobilnych była wyższa, niż z komputerów i laptopów.



Bieżące informacje są częściej śledzone przez mężczyzn, którzy poświęcają im średnio o 3 minuty więcej, niż kobiety.



To bardzo ciekawe zjawisko, iż niezależnie od dnia tygodnia mężczyźni poświęcają więcej czasu na czytanie newsów. Podczas gdy ogólnie w Internecie panowie tylko w weekendy i dni świąteczne serfują po sieci dłużej, a w pozostałe, zwykłe dni to kobiety poświęcają na aktywność w Internecie więcej czasu - dodała Wiercińska.

Firma Gemius poddała analizie dane z 2017 roku zebrane wśród polskich internautów w wieku 7-75 lat.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Gemius

Tagi: gemius