DAJ CYNK

Gemius: Polacy częściej przeglądają Internet na iPhonie niż iPadzie

orson_dzi

Prawo, finanse, statystyki

Polacy do surfowania w internecie częściej wykorzystują smartfony niż tablety Apple'a. W ciągu ostatnich czterech lat udział iPadów w sieci spadł niemal trzykrotnie, dwukrotnie wzrósł udział iPhone'ów.

Polacy do surfowania w internecie częściej wykorzystują smartfony niż tablety Apple'a. W ciągu ostatnich czterech lat udział iPadów w sieci spadł niemal trzykrotnie, dwukrotnie wzrósł udział iPhone'ów.

Gemius przeanalizował odsetek odsłon wykonywanych przez polskich internautów na urządzeniach mobilnych Apple iPhone i Apple iPad. W analizie uwzględniono okres od stycznia 2013 roku do lipca 2016 roku.

W ciągu ostatnich lat użytkownicy urządzeń mobilnych giganta z Cupertino wykonywali około jedną piątą rocznych odsłon w polskim internecie. Odsetek ten najwyższy był w 2014 roku - rocznie średnio 23,6% dla obu urządzeń i stopniowo malał z każdym rokiem, by osiągnąć średnio 20,8% dla pierwszych siedmiu miesięcy 2016 roku.

Jak pokazują dane Gemiusa, w ostatnich latach widoczny jest trend spadkowy dla odsłon generowanych z iPadów. Internauci sięgają po nie rzadziej niż trzy lata temu. Od 2013 do 2015 roku średni roczny odsetek odsłon wykonywany na tych urządzeniach stracił blisko 6,5 punktu procentowego, z 15,6% w 2013 roku do 9,1% w 2015 roku. Średni odsetek odsłon wykonywanych na iPadach w trakcie pierwszych siedmiu miesięcy 2016 roku wyniósł 6,6%.

Równocześnie dane Gemiusa pokazują, że przybywa odsłon wykonywanych za pośrednictwem iPhone'ów. Na przestrzeni ostatnich czterech lat wskaźnik ten zyskał blisko 6 punktów procentowych, od 7,8% dla średniej odsłon wykonanych w 2013 roku do 13% w 2015 roku. Średni odsetek odsłon mobilnych na iPhone'ach dla pierwszych siedmiu miesięcy 2016 roku wyniósł 14,2%.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Gemius