Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Gemius: iPad oraz iPhone najczęściej wykorzystywane do internetu

Gemius: iPad oraz iPhone najczęściej wykorzystywane do internetu

sirmark 6 Listopada 2013 21:55

2 2

iPad oraz iPhone to najpopularniejsze modele urządzeń mobilnych, za pomocą których internauci z Europy, Bliskiego Wschodu i Północnej Afryki łączą się z Internetem - wynika z danych firmy Gemius.

Gemius sprawdził, z jakich modeli urządzeń mobilnych korzystają internauci z krajów, w których firma prowadzi pomiar ruchu na stronach www. Przeanalizowano okres od 21 do 27 października. Okazuje się, że najczęściej łączą się z siecią przy pomocy iPada. Tablet ten jest najpopularniejszy w Danii, pochodzi z niego blisko połowa (47%) ruchu w duńskim Internecie. Wyjątkiem jest Chorwacja oraz Macedonia, gdzie odpowiednio 23% i 21% ruchu z urządzeń mobilnych pochodzi z iPhone'a.




gemius internet urzadzenia mobilne 10 2013

Produkty firmy Apple pozostawiają konkurencję daleko w tyle. Okazuje się bowiem, że we wszystkich badanych krajach drugim najpopularniejszym urządzeniem do przeglądania sieci jest również produkt firmy z Cupertino (iPad w Chorwacji i Macedonii, a w pozostałych krajach ? iPhone). Wyjątkiem jest Estonia, gdzie na drugiej pozycji pod względem udziału w ruchu internetowym znajduje się Samsung Galaxy Tab 2. Pochodzi z niego 11% odsłon mobilnych w tym kraju.

Źródło tekstu: Gemius     

Dodaj do:

Tagi: gemius | internet | statystyki

w sumie: 46
  • 0

    33. ~KanonierKa  2013-11-07 10:39:20  host: 037008206217.oswiecim.vectranet.pl

    W tym przypadku zgadzam się z applefanem, bowiem przytoczone w tym artykule wyniki nie są wyjątkiem. Podobne badania prowadzine już były kilka miesięcy wcześniej i wyniki były również na korzyść produktów Apple: http://imagazine.pl/2013/07/23/ruch-w-sieci-generowany-przez-tab lety-ipad-i-dlugo-dlugo-nic/

  • 0

    34. ~  2013-11-07 10:40:26  host: 94.42.174.174

    wystarczy przeanalizowac dwa ponizsze zestawienia http://ranking.pl/pl/rankings/operating-systems.html http://ranking.pl/pl/rankings/mobile-devices-producers.html i caly mit o dominacji iPhone/iPad w sieci pryska jak banka mydlana. Ruch urzadzen mobilnych generowany przez urzadzenia Apple to tylko 32% (i pamietajmy ze nie mowimy tu o 2 urzadzeniach jakby sugerowal tytul tego artykulu tylko o 9 modelach iPhone i 7 modelach iPada). Widac tez ze na caly ruch generowany w sieci 5,7% przypada na Androida i tylko 2,1% na iOS czyli mniej wiecej 1/3

  • 0

    35. ~KanonierKa  2013-11-07 11:07:36  host: 037008206217.oswiecim.vectranet.pl

    34 - zauważ, że tutaj chodzi o urządzenia mobilne! Na tej samej stronie wyraźnie podają, urządzenia mobilne: http://ranking.pl/pl/rankings/mobile-devices-models.html Podają też producentów: http://ranking.pl/pl/rankings/mobile-devices-producers.html Proszę więc, nie naginaj faktów...

  • 1

    36. ~  2013-11-07 11:17:47  host: 94.42.174.174

    35. dokladnie o tym mowie. Spojrz na ten wykres ktory sama wkleilas - 1. Apple 32% czyli reszta producentow urzadzen mobilnych to 68% ruchu w sieci .... wg mnie 68 to wiecej niz 32 ... wiec kto tu nagina fakty??? a pierwszy wykres pokazuje ogolny ruch w sieci w podziale na systemy operacyjne z czego Android i iOS to systemy mobilne pierwszy ma 5,7 a drugi 2,1 % udzialu w ogolnym ruchu w sieci w Polsce i nie widze tu zadnego naginania faktow. Jedyne przeklamanie widze wlasnie w wykresie http://ranking.pl/pl/rankings/mobile-devices-models.html gdzie 9 modeli iPhona jest potraktowane jako 1 i tak samo z iPadem.

  • 1

    37. ~  2013-11-07 11:20:28  host: abxj183.neoplus.adsl.tpnet.pl

    35. News się odnosi do tego jaki model urządzenia jest używany najczęściej. Dlaczego ipad i ofon nie jest podzielony na modele jak to jest u innych producentów? Po drugie polecam porównać inne rankingi z których wynika, że iOS ma jakieś niewielkie udziały w rynku. Ilość wygenerowanego ruchu w związku z niewielkim udziałem źle tylko świadczy o iOS.

  • 1

    38. ~  2013-11-07 11:22:24  host: 193.0.117.138

    troche kulawe te zestwienie iPhone to nie jest 1 produkt, iPad tez nie a samsungi sa rozbite bardzo niskopozimowo az do na galaxy tab 2. Jesli tak robimy zestwinie to powinno byc andorid vs iOS

  • 1

    40. ~  2013-11-07 11:29:35  host: 94.42.174.174

    38. Anddroid vs iOS masz tutaj http://ranking.pl/pl/rankings/operating-systems.html nie jest to co prawda tylko ruch mobilny a caly ruch w sieci ale te 2 systemy tez tam sa i latwo porownac (Android 5,7%, iOS 2,1%)

  • 0

    43. ~  2013-11-07 12:49:05  host: abxj183.neoplus.adsl.tpnet.pl

    42. To "niby" to ci się śniło? Z racji tego co piszesz to rzeczywiście wygląda na to, że ze znajomością techniki to kiepsko u użytkowników iOS.

  • 0

    45. ~Digity  2013-11-07 13:22:29  host: 89-77-176-219.dynamic.chello.pl

    @43 - stary, na prawdę, odpuść sobie... z każdym następnym komentarzem bardziej się ośmieszasz

  • 1

    46. ~  2013-11-07 13:48:53  host: abxj183.neoplus.adsl.tpnet.pl

    45. Nie wiem czy ktokolwiek może się ośmieszyć bardziej niż ty.

  • 0

    47. ~Adam M  2013-11-07 13:57:11  host: www2.euron.pl

    Bezsensowna dyskusja, bo dane Gemiusa są bzdurne. Ich skrypty nie odnotowują prawidłowo połączeń z Androida. O rzetelne dane trzeba prosić duże firmy hostingowe a nie Gemiusa. A kto poprosi to się dowie że miażdżącą przewagę ma Android a nie iOS.

  • 0

    48. ~code  2013-11-07 14:50:45  host: 87-206-180-145.dynamic.chello.pl

    @47: niepokazujące Androida skrypty Gemiusa jednak go pokazują: http://ranking.pl/pl/rankings/mobile-devices-models.html , tak samo pokazuje Cnet http://news.cnet.com/8301-13579_3-57594876-37/ios-continues-to-t op-android-in-mobile-web-traffic/ - nie ma z czym się kłócić; iPhone i iPad są częściej używany do przeglądania internetu, po prostu.

  • 0

    49. ~  2013-11-07 15:42:44  host: 94.42.174.174

    @48 i znowu naginanie faktow. Wg. Gemiusa na ktorego rankingi powoluje sie ten artykul jak i twoja wypowiedz produkty Apple to tylko 32% ruchu mobilnego w Polsce a wiec 68% pochodzi od innych producentow (30% z Samsunga) a jesli chodzi o systemy operacyjne to 5,7% ogolnego ruchu sieci w Polsce pochodzi z Androida a tylko 2,1 % z iOS ... skad wiec te wnioski o tym ze iPhone i iPad sa czesciej uzywane do przegladnia internetu??? Polecam lekture rankingow ze zrozumieniem.

  • 0

    50. ~KanonierKa  2013-11-07 15:49:24  host: 037008206217.oswiecim.vectranet.pl

    38 "troche kulawe te zestwienie iPhone to nie jest 1 produkt, iPad tez nie a samsungi sa rozbite bardzo niskopozimowo az do na galaxy tab 2" jeśli chcesz, to podlicz Samsunga i Apple, mnie wyszło: Apple = 32.45%, zaś Samsung = 28.76%...

  • 0

    51. ~  2013-11-07 16:03:30  host: borsuk.byss.pl

    @50 brawo ... zaczynasz kojarzyc fakty. Tylko nie wiem po co to dodajesz skoro w rankingu producentow sprzetu mobilnego jest to juz zrobione, i tak w zaokragleniu: Apple 32%, Samsung 30%, Nokia 10%, Sony 6,5%, HTC 5% itd. Jedym slowem Apple wygrywa z kazdym z producentow osobno ale generuje mniej niz 1/3 ruchu mobilnego w sieci. Czyli wiekszosc ruchu mobilnego internetu NIE POCHODZI od iPhona i iPada.

  • 0

    52. ~Digity  2013-11-07 18:24:50  host: 89-77-176-219.dynamic.chello.pl

    @49 - czyli Apple jest numerem jeden i ma aż 32% udziału, jeśli chodzi o generowany ruch, drugi Samsung... no i po to były te całe twoje żałosne wypociny, żeby na końcu stwierdzić to co wiadomo od samego początku?

  • 0

    53. ~  2013-11-07 18:52:53  host: 89-67-138-26.dynamic.chello.pl

    52. I tu masz rację. Pozostaje otwarte pytanie czy w związku z bardzo małym udziałem w ilości sprzedanego na tych rynkach sprzętu ten ruch nie jest ruchem sztucznym czyt. zbytecznym. Inna opcja jest tak, że ten sprzęt do niczego innego się nie nadaje i jeśli chodzi o ipada to się z tym w pełno zgadzam.

  • 0

    54. ~code  2013-11-07 21:38:12  host: 87-206-180-145.dynamic.chello.pl

    @49: przecież potwierdziłeś dokładnie to, co napisałem i to, co pokazały testy :-) Ranking wskazuje pierwszą pozycję i jest nim urządzenie Apple. Dokładnie o tym pisałem. Nie ma się co spierać :-)

  • 0

    55. ~  2013-11-08 07:52:03  host: bfb194.neoplus.adsl.tpnet.pl

    54. No właśnie nas interesuje, które to urządzenie zajmuje 1 miejsce, bo urządzenia są od 3 miejsca w dół.

  • 0

    56. ~  2013-11-08 09:50:39  host: borsuk.byss.pl

    @52 jesli dla ciebie 32% to wiekszosc ruchu generowanego w necie to gratuluje znajomosci matematyki. i jeszcze jedno ... dyskusja na poziomie faktow to trudna sztuka, wiem ... nazywanie argumentow wypocinami swiadczy tylko o twoim niskim poziomie kultury.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-81-44-47.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.