Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Gdzieniegdzie lepiej, gdzieniegdzie gorzej ze wskaźnikami jakości TP

Gdzieniegdzie lepiej, gdzieniegdzie gorzej ze wskaźnikami jakości TP

WitekT 14 Marca 2009 12:19

0 0

Telekomunikacja Polska coraz szybciej realizuje zamówienia na instalację linii - wynika z raportu przedstawionego przez UKE. W 2008 roku 95% zamówień realizowano w 19 dni (w 2007 roku wolniej o 4 dni), a 99% - w 23 dni (w 2007 roku wolniej aż o 22 dni).

Liczba uszkodzeń przypadających na 100 łączy abonenckich wyniosła 9,46, czas oczekiwania na naprawę 80% uszkodzeń na łączach dostępu wyniósł 18,77 godzin (o kilkanaście minut szybciej niż w 2007 roku).

Wskaźnik reklamacji faktur wyniósł 0,11% (powinien być co najwyżej 0,8), w 2007 roku wynik ten wyniósł 0,10% (powinien być co najwyżej 0,9).




Średni czas oczekiwania na uzyskanie połączenia z numerami usług świadczonych z udziałem personelu zawierał się w granicach 12,4 - 15,51 sekund, w 2007 roku wynik ten zawierał się w granicach 12,27 - 15,02 sek.

Zobacz: pełny raport o wskaźnikach jakościowych TP (plik PDF; 255 kB).

Źródło tekstu: wł     

Dodaj do:
w sumie: 40
  • 0

    21. ~ukenamuniu  2009-03-15 18:01:21  host: 86-59-n1.aster.pl

    Wiadomość jest o wskaźnikach jakości usługi powszechnej. Szerokopasmowy dostęp do Internetu nie jest jeszcze usługą powszechną. Port abonencki jest w DSLAM-ie a DSLAM nie jest "centralą". Czytałem wprawdzie w jakiejś decyzji UKE, że dostęp szerokopasmowy jest formą (?) dostępu do publicznej sieci telefonicznej (?), ale my tu Panowie o telekomunikacji dyskutujemy na poważnie.

  • 0

    22. ~n  2009-03-15 18:29:52  host: xdsl-11606.wroclaw.dialog.net.pl

    19,20 - chłopaki, jeśli znacie takie przypadki zgłaszajcie je we właściwe miejsca. Wszędzie może pojawić się czarna owca, ale jak się nie zgłasza czarna owca może jeszcze bardziej się rozbestwić. A za kręcenie interesów na lewo po prostu są dysyplinarki.

  • 0

    23. ~ad  2009-03-15 18:45:44  host: apn-77-114-142-135.gprs.plus.pl

    moj przypadek zgloszony zostal kilkakrotnie na blekitnej linii, w piatek poszla pisemna reklamacja z ta informacja, ale oczywiscie dowodow nie mam bo jak sie czlowiek nie spodziewa takiej "propozycji" to nie nosi wlaczonego dyktafonu.

  • 0

    24. ~ad  2009-03-15 18:52:19  host: apn-77-114-142-135.gprs.plus.pl

    12.~ukenamuniu - "ruski czołg" też jakieś głosy słyszy???

  • 0

    25.  2009-03-15 18:54:57

    @ n (22) wyraziłem tylko ogólny pogląd. Na szczęście nic takiego mnie nie spotkało.

  • 0

    26. ~ruski czołg  2009-03-15 19:32:14  host: dg155.internetdsl.tpnet.pl

    @24 hehe, w gruncie rzeczy psychike mam zdrową i odróżniam: typa co prosi się o pieniądze do kieszeni i mojego urojonego przyjaciela :D

  • 0

    27. ~ad  2009-03-15 19:40:55  host: apn-77-115-114-105.gprs.plus.pl

    26. ja to wiem - to był przytyk do wypowiedzi nr 12.

  • 0

    28. ~n  2009-03-15 20:02:31  host: xdsl-11606.wroclaw.dialog.net.pl

    23. Sam problem z założeniem linii nie musi być taki zły. TP musi płacić Ci wtedy co miesiąc odszkodowanie, wystarczy chociaż na opłacenie jakiegoś abo komórkowego. Tym bardziej pewnie dorwą tego montera, działał na szkodę spółki.

  • 0

    29. ~ukenamuniu  2009-03-15 20:41:49  host: 86-59-n1.aster.pl

    ~n: o jakim "założeniu linii" piszesz? Z linka podanego przez ~ad wynika, że owe "propozycje" dotyczą założenia neo. Za brak możliwości świadczenia neo Tp nie płaci odszkodowania. Płaci miesięcznie równowartość abonamentu po 10 (?) miesiącach w przy braku możliwości swiadczenia usługi powszechnej (telefon).

  • 0

    30. ~n  2009-03-15 21:16:59  host: xdsl-11606.wroclaw.dialog.net.pl

    29. Temat dotyczy linii, ~ad napisał "zadzwonił dzisiaj monter z informacją że będą zakładać linię." Przyjąłem więc, że chodzi o same założenie linii. Przyznam, że co do tych zapisów o usłudze powszechnej nie znam za bardzo szczegółów, trzeba będzie się doedukować. Albo może ktoś na forum wie dokładnie jak to jest.

  • 0

    31. ~ruski czołg  2009-03-15 21:29:44  host: dg155.internetdsl.tpnet.pl

    ciekawe to co piszecie, chyba też będę musiał troche o tym poczytać.

  • 0

    32. ~ruski czołg  2009-03-15 21:45:13  host: dg155.internetdsl.tpnet.pl

    sry że tak post pod postem ale poczytałem http://forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?f=1115&w=81494418& ;v=2&s=0 w moim przypadku to chyba trochę lipa, bo żadnej umowy jeszcze nie podpisywałem, jedynie na telefonie powiedzieli mi że monterzy przyjdą(jasne:P)więc jeszcze nie czas na reklamacje.:/ Choć można złożyć zażalenie że nie chcą mi usługi powszechnej dać

  • 0

    33. ~n  2009-03-15 21:50:31  host: xdsl-11606.wroclaw.dialog.net.pl

    31. Weź tylko pod uwagę, że jak trafnie zauważył ukenamuniu, to co zacząłem dotyczy wyłącznie telefonu. Przeczytałem już Decyzję UKE, ale chyba za szybko, bo czegoś nie rozumiem. Jak to jest z usługą powszechną na terenie gdzie tp nie ma w ogóle swojej infrastruktury?. Kiedyś już wspominałem, że znam powiat gdzie nie ma ani jednego telefonu tp i lokalny monopolista raczej nie puści tam usługi dla tp po WLR :> Jak w takich sytuacjach jest z usługą powszechną?

  • 0

    34. ~n  2009-03-15 22:00:00  host: xdsl-11606.wroclaw.dialog.net.pl

    32. Nie emocjonuj się tak, bo 99% zamówień jest realizowanych do 23 dni. Zdecydowana większość z tego 1 % w 10 m-cy raczej się wyrabia. A sam jestem ciekaw czy znalazłem dziurę w całym.

  • 0

    35. ~ad  2009-03-15 22:16:39  host: apn-77-114-226-213.gprs.plus.pl

    uściślę. moje zamówienie dotyczy neostrady, nie mam linii telefonicznej, studzienka telekomunikacyjna jest tuż obok mojej posesji. oferta podłączenia za łapówkę dotyczyła doprowadzenia linii dla potrzeb neostrady i uruchomienia neostrady

  • 0

    36. ~n  2009-03-15 22:43:00  host: xdsl-11606.wroclaw.dialog.net.pl

    W takim razie zgłosiłbym to jeszcze np. do UKE, aby zbadali proces podłączania Twojej linii. Żądanie łapówki to poważna sprawa. A nie bierz tego do siebie, ale napiszę Ci wprost. Większość takich tekstów na necie to bajki znudzonych dzieciaków, konkurencja też jest bardzo agresywna (przypomne niedawne bajki pewnego prezesa o 24 Mb na 70% linii, nie wspomnę już o akwizytorach), więc kto tam wie ;-) i o to raczej chodziło w poście 12 ukenamuniu. Ufam jednak, że Tobie zdarzyło się coś takiego naprawdę, więc nie odpuszczaj.

  • 0

    37. ~ad  2009-03-15 23:52:05  host: apn-77-114-226-213.gprs.plus.pl

    ~n - Nie jestem małolatem, ani konkurencją. Zależy mi po prostu na tym, żeby podłączyli mi neostradę. Tpsę poinformowałam pisemnie.

  • 0

    38. ~n  2009-03-16 00:51:32  host: xdsl-11606.wroclaw.dialog.net.pl

    Z samą linią wiesz już jak jest. Co do neta, to port na DSLAM kreuje zdalnie automat - czyli komputer. Każdy zajęty port jest opisany w systemie, automat szuka wolnych portów na danym DSLAM i tam kreuje usługę, niezależnie czy to neo, czy BSA. Fajne i uczciwe rozwiązanie. Źródło i zasady działania systemu są jasne dla UKE i łatwe do skontrolowania. Kontrole UKE wykazały, że wcześniejszy problem wolnych portów leżał na punktach styku między sieciami operatorów, nie na DSLAM, co sugerowały infolinie niektórych BSA. Technologia rozwija się nieżle, ale na szczęście jak na razie komputery nie żądają łapówek, przynajmniej sam o tym nie słyszałem. To tyle o sensie nagłego wysypu większości wpisów na necie o łapówkach. Twoja sytuacja jednak jest inna. Nieuczciwy monter (pracownik firmy zewnętrznej) mimo wszystko może trochę machlojek zrobić, np. żle zakrosować linię na wykreowanym porcie. Dlatego fajnie, że to zgłosiłeś. To tak jak z listonoszem "pobierającym" końcówki od emerytur. Trzeba to tępić.

  • 0

    39. ~tony  2009-03-17 12:29:51  host: dot54.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Wiadomo, że zdarzają się różne przypadki, ale z tego co piszą to generalnie czas oczekiwania na założenie linii jest jednak krótszy (i to sporo) niż rok temu. I to jest moim zdaniem ok...

  • 0

    40. ~ad  2009-04-09 23:27:40  host: apn-77-112-174-239.gprs.plus.pl

    jeśli to kogoś interesuje to informuję że dalej walczę. okazało się że jest u nas kilka osób które mi potwierdziły że żądano od nich łapówki. Wysłałam już pismo do tpsa i do Prezesa UKE

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-81-85-20.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.

Ankieta

Najlepszy odporny na zachlapanie smartfon do 1200 zł to:

10 najlepszych smartfonów z odpornością na zachlapanie do 1200 zł (lipiec 2017)

 

Zobacz wynik | Opinie (2)

Archiwum Ankiet