Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Gdy telefon okaże się wadliwy

Gdy telefon okaże się wadliwy

LuiN 8 Sierpnia 2008 18:34

0 0

25% Polaków przyznaje, że w ciągu ostatniego roku kupiło wadliwy towar. Tylko jeden na tysiąc wie jednak, w jakim terminie może złożyć reklamację - wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Według UOKiK co czwarty Polak w ciągu poprzednich 12 mies. kupił wadliwy produkt. Z ankiety wynika, że aż 90% konsumentów zadeklarowało, że w przypadku zakupu wadliwego produktu zwróciłoby się ze skargą do sprzedawcy.

Niestety tylko jeden na tysiąc badanych wiedział, w jakim czasie można ją złożyć - informuje UOKiK.




Urząd przypomina, że wadliwy towar można reklamować w ciągu dwóch lat od dnia jego wydania. Skargę należy złożyć najlepiej na piśmie, najpóźniej w ciągu dwóch miesięcy od chwili wykrycia usterki. Przedsiębiorca ma 14 dni na odniesienie się do skargi. W przypadku braku odpowiedzi w tym terminie uznaje się, że sprzedawca uznał roszczenia.

UOKiK zaznacza, że składając reklamację, konsument może w pierwszej kolejności żądać bezpłatnej naprawy lub wymiany towaru na nowy. Zwrotu pieniędzy można domagać się w przypadku, gdy sprzedawca nie jest w stanie naprawić ani wymienić produktu lub wiązałoby się to ze znacznymi niedogodnościami.

Źródło tekstu: PAP     

Dodaj do:
w sumie: 122
  • 0

    103.  2008-08-12 19:04:04

    Smieszne sa Twoje argumenty , po raz kolejny przyjmij do wiadomosci , ze absolutnie NIKT nie ma prawa traktowac drugiej osoby w sposob uragajacy jego godnosci. Po raz kolejny postaraj sie zrozumiec , ze godnosc czlowieka tak samo jak i dobre , a przynajmniej w miare akceptowalne zachowanie , nie jest czyms co na czas pracy wklada sie do kieszeni. Nastepna rzecz - za zniewazenie kogokolwiek jest artkul z kodeksu karnego , ochrona godnosc czlowieka , tak samo jak jego nietykalnosc osobista jest zagwarantowana w kodeksie karnym i cywilnym i nie slyszalem , zeby byl on takze zawieszany na czas pracy na uzytek nowobogackich prostakow ktorym sloma z butow wystaje.

  • 0

    104.  2008-08-12 19:08:14

    Nie dawaj tu bezsensownych przerysowanych przykladow o "zatluczeniu kogos na smierc". Oplucie Policjanta przy odrobinie fantazji prokuratora moze byc uzyte jako czynna napas z uzyciem niebezpiecznego narzedzia (grozba zarazeniem choroba) i takiekwalifikacje sa juz stosowane , na razie nie u nas , ale pewnie to tylko kwestia czasu. Za zniewazenie Policjanta , czyli slowna (dziwne , co?) , napasc , takze jest artykul z kodeksu karnego. Okazuje , ze , ze godnosc Policjanta takze jest chroniona i w pracy i po pracy jako zwyklego czlowieka. Rozumiesz juz beznadziejny hipokryto?

  • 0

    105. ~get  2008-08-12 20:52:45  host: host-81-190-124-62.szczecin.mm.pl

    a kto tu mówi o znieważaniu kogokolwiek ??? znowu bredzisz, ale nie dziwie się ze nie rozumiesz co sie do ciebie mówi, w końcu zaślepieni, zaściankowi i bezmyślni ludzie mają problemy z rozumieniem argumentów... "Oplucie Policjanta przy odrobinie fantazji prokuratora moze byc uzyte jako czynna napas z uzyciem niebezpiecznego narzedzia" w państwie faszystowskim, czyli takim w którym byś mógł się poczuć dobrze i donosić do woli, pewnie by tak było, ale nie w demokracji, to jest znieważenie funkcjonariusza i NO WŁAŚNIE - jest na to paragraf, w związku z tym funkcjonariusz nie musi dawać upustu swoim prywatnym potrzebom i frustracjom - tak jak to robisz ty w pracy, tylko zaaresztować BO TAKA JEST JEGO PRACA, już dotarło ???

  • 0

    106. ~issa  2008-08-12 22:56:47  host: inet20909ni-1.eranet.pl

    Dalej nie rozumiesz , że NIKOMU absolutnie do NIKOGO nie wolno zwracać się w niewłaściwy sposób i że KAŻDY jest chroniony przed takimi typami PRAWEM , które nie jest zawieszane na życzenie gumiakowych bogaczy na czas pracy. Czekam aż Twój nieokrzesany , niegrzeczny dealer plunie Ci śliną w oko , jak będziesz ateisto leżał plackiem w kościele i modlił się o to , żebyś się nie zaraził HIV. Jak przemknie Ci może przed oczami cały ten bezsens w który brniesz. Żadne słowa nie są Cię w stanie nauczyć rozumu.

  • 0

    107.  2008-08-12 23:21:43

    może mi ktoś odpowiedzieć czy wymieniając telefon na nowy nr IMEI zostaje ten sam?

  • 0

    108. ~get  2008-08-12 23:24:24  host: host-81-190-124-62.szczecin.mm.pl

    "PRAWEM , które nie jest zawieszane na życzenie gumiakowych bogaczy na czas pracy" czyli nie zawieszają dla ciebie prawa na czas pracy ? :D "czekam aż Twój nieokrzesany , niegrzeczny dealer" nie spotkałem takiego :D "jak będziesz ateisto leżał plackiem w kościele i modlił się o to , żebyś się nie zaraził HIV" uuuu widzę frustracja narasta i narasta, jad się wylewa coraz szerszym strumieniem, ale dobrze - pokaż się, swoje prawdziwe, obleśne, przepełnione frustracją oblicze... a potem sobie poczytaj co wypłodziłeś i jakie to żałosne... "Żadne słowa nie są Cię w stanie nauczyć rozumu." żeby kogoś uczyć rozumu, to najpierw trzeba samemu go posiadać, niestety ty się nie kwalifikujesz... niech zgadnę - u ciebie na wsi (czy na jakim tam innym zacofanym, ciemnogrodzkim zadupiu mieszkasz) nazywają cię miejscowym głupkiem, prawda ?

  • 0

    109. ~get  2008-08-12 23:24:57  host: host-81-190-124-62.szczecin.mm.pl

    mejka - tak

  • 0

    110.  2008-08-12 23:26:21

    dzięki

  • 0

    111. ~gosc  2008-08-13 18:42:10  host: clu101.neoplus.adsl.tpnet.pl

    ~mejka - nie numer IMEI będzie nowy za każdym razem kiedy wymienią Ci telefon/płytę główną na nowe. ~get - cóż, Twoja przydatność dla społeczeństwa jest charakterystyczna dla obrazu Twojego przerośniętego ego.

  • 0

    112. ~get  2008-08-13 18:56:30  host: host-81-190-124-62.szczecin.mm.pl

    mhmmm, czyli ty też - tak jak drugi geniusz telepolisowy - issa - nie zrozumiałeś że robie sobie jaja ??? na prawdę współczuję, lol

  • 0

    113. ~  2008-08-13 19:03:09  host: 86-63-n1.aster.pl

    @get muszę przyznać, że masz z...ste poczucie humoru, szczególnie z tymi Niemcami co to perfumy po roku wymieniają i Holendrami co to przymierzalni nie mają... Jaj, jaja i jeszcze raz jaja. Zaraz zadzwonię po pogotowie żeby mi boki przyszyli bom je ze śmiechu zerwał.

  • 0

    114. ~ziom  2008-08-13 19:51:09  host: cpa27.neoplus.adsl.tpnet.pl

    swoja klotnie mozecie uprywatnic na maila, bo tu nie miejsce i pora - btw. z ciekawosci sobie przeczytalem ta klotnie - get w 108 nie uzyles zadnych kontrargumentow - to tak przy okazji ;)

  • 0

    115. ~mmm  2008-08-14 18:54:10  host: user-89-108-239-94.mobile.playmobile.pl

    ale jalowa dyskusja... get jak zaczniesz podawac przyklady poparte prawem albo badaniami statystycznymi, a nie ktos, gdzie, na zachodzie jakby to by cos tam, to daj se siana...

  • 0

    116. ~titq  2008-08-15 00:04:14  host: 87-205-233-250.adsl.inetia.pl

    hehe "klienci w Polsce sa tak zle traktowani, ze zaczynaja kombinowac", ja mam zupelnie inne odczucie, klienci dlatego bywaja zle traktowani, ze kombinuja. Get: a to, ze Plus stosuje wobec swoich pracownikow pewne restrykcje ma powodowac, zeby klient nie byl odsylany z kwitkiem, tak jak nad tym ubolewasz, tylko zostal prawidlowo obsluzony. To, ze nie podoba Ci sie fakt, ze mamy to robic nie naciagajac przepisow prawa to juz trudno ale to co robimy ma tez ustrzec operatora przed niepotrzebnymi sprawami o "5zl"

  • 0

    117. ~mikkk  2008-08-15 22:42:47  host: 83.220.106.50.dsl.dynamic.eranet.pl

    Myślicie że "klient nasz pan" niezależnie od tego jak się zachowuje? Jakbyście pracowali z klientami, a przyszedłby taki i zrobił burdel na cały sklep/salon itp to ciekawe jakbyście śpiewali potem... Z takimi dupkami też trzeba umieć postępować. Mnie się zdarzyło raz pana po 50tce w garniturze wyprosić. Powiedziałem spokojnie, że proszę go o opuszczenie salonu, bo w innym wypadku zawołam ochronę. Poskutkowało. Nikt nigdy nie osiągnie 100% zadowolenia klientów... A ja wolę, żeby ten jeden był niezadowolony, niż 10 innych, którzy będą patrzeli jak się koleś po mnie wydziera i miesza mnie z błotem.

  • 0

    118. ~titq  2008-08-16 17:22:47  host: 87-205-228-243.adsl.inetia.pl

    ~mikkk: popieram w 100%

  • 0

    119. ~lennox  2008-08-18 10:10:29  host: chello087206241241.chello.pl

    get,tutaj tez rozdzierasz sie jak stare przescieradlo??myslalem ze troche zmadrzales ale widze ze jednak rodzice nie zabrali ci komputera i nie dostales po lapach... Pewno cie znaja tam w tych supermarketach w okolicach Witomina i smieja sie za kazdym razem jak przychodzisz..coz dla popularnosci zrobi wszystko,nawet nie przeprowadzi sie do Niemiec bo tam to przeciez norma i nikt by o nim nie pamietal,klienta ktory ma emocje wypisane na mordzie :)) a tutaj jest szansa sobie pokrzyczec i naublizac ludziskom

  • 0

    120. ~  2008-08-18 19:13:34  host: f96-015.opera-mini.net

    Issa to by kości połamał gdyby klient mu się napatoczył z reklamacja

  • 0

    121.  2008-08-18 20:58:35

    Osobiście doświadczyłem różnych sytuacji gdzie klientka reklamowała towar na gwarancji nie czytając jej i nie mając pojęcia o swoich prawach nie mówiąc o tym że nic do niej nie docierało i dała sobie nic powiedzieć. Z drugiej strony sam miałem sytuację w której sprzedawca nie wiedział jakie mi przysługują prawa i to była rozmowa jak z betonem. Prawo moim zdaniem powinno stać pośrodku takich skrajności z przewagą po stronie słabszej czyli klienta. Get ma sporo racji ale takie podejście do klienta musi się narodzić na konkurencyjnym rynku a nie na postkomunistycznym. Jak jeden sklep z tysiąca się będzie chciał wyróżnić to i po roku bez powodu przyjmie towar. Narazie pozostaje wymieniać się informacjami i opiniami o produktach, sklepach na grupach czy forach internetowych i kupować tam gdzie jest najkorzystniej. Ostatecznie można kupować w krajach Uni europejskiej. Przecież te miliony aut kupione na zachodzie to nie przypadek.

  • 0

    122. ~nkk  2010-01-29 22:06:28  host: aenr228.neoplus.adsl.tpnet.pl

    niedawno z Orange przysłali mi komórkę co się okazało przy odbiorze była ona zepsuta kurier skasował za nią kasę i powiedział że jego to nie interesuje zadzwoniłam do Orange kazali mi ją oddać do serwisu. Mogę żądać nowej komórki??

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-211-148-181.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.