DAJ CYNK

Gdy telefon okaże się wadliwy

LuiN

Wydarzenia

25% Polaków przyznaje, że w ciągu ostatniego roku kupiło wadliwy towar. Tylko jeden na tysiąc wie jednak, w jakim terminie może złożyć reklamację - wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

25% Polaków przyznaje, że w ciągu ostatniego roku kupiło wadliwy towar. Tylko jeden na tysiąc wie jednak, w jakim terminie może złożyć reklamację - wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Według UOKiK co czwarty Polak w ciągu poprzednich 12 mies. kupił wadliwy produkt. Z ankiety wynika, że aż 90% konsumentów zadeklarowało, że w przypadku zakupu wadliwego produktu zwróciłoby się ze skargą do sprzedawcy.

Niestety tylko jeden na tysiąc badanych wiedział, w jakim czasie można ją złożyć - informuje UOKiK.

Urząd przypomina, że wadliwy towar można reklamować w ciągu dwóch lat od dnia jego wydania. Skargę należy złożyć najlepiej na piśmie, najpóźniej w ciągu dwóch miesięcy od chwili wykrycia usterki. Przedsiębiorca ma 14 dni na odniesienie się do skargi. W przypadku braku odpowiedzi w tym terminie uznaje się, że sprzedawca uznał roszczenia.

UOKiK zaznacza, że składając reklamację, konsument może w pierwszej kolejności żądać bezpłatnej naprawy lub wymiany towaru na nowy. Zwrotu pieniędzy można domagać się w przypadku, gdy sprzedawca nie jest w stanie naprawić ani wymienić produktu lub wiązałoby się to ze znacznymi niedogodnościami.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: PAP