Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Gartner: w 2005 roku zostanie sprzedanych 810 mln komórek

Gartner: w 2005 roku zostanie sprzedanych 810 mln komórek

sirmark 25 Listopada 2005 12:13

0 0

W 2005 roku na świecie zostanie sprzedanych 810 mln telefonów komórkowych - twierdzi firma analityczna Gartner w udostępnionym w środę raporcie.

Według analityków Gartner, w III kwartale 2005 roku sprzedano na świecie 205,4 mln telefonów komórkowych. Oznacza to 22-procentowy wzrost w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego. Jest to zarazem najlepszy kwartał odkąd analitycy Gartner rozpoczęli analizowanie rynku telefonów komórkowych w 2001 roku.

Tak dobre wyniki II kwartału, według analityków Gartnera, oznaczają, że w całym 2005 roku zostanie sprzedanych 810 mln telefonów komórkowych.

"Rok w rok rośnie sprzedaż z tytułu zastępowania starszych modeli i standardów telefonów komórkowych na dojrzałych rynkach, jak Europa Zachodnia i USA, podczas gdy na rynkach wschodzących ludzie kupują swój pierwszy telefon i tym samym włączają się do sieci komórkowych" - stwierdziła w opisie raportu Carolina Milanesi, główny analityk rynku terminali mobilnych w Gartner.

Sprzedaż 3kw 2005 - Udział w rynku 3kw 2005(%)
Nokia - 66 953,7 - 32,6
Motorola - 38 500,2 - 18,7
Samsung - 25 674,4 - 12,5
SonyEricsson - 13 750,1 - 6,7
LG - 13 389,5 - 6,5
Siemens - 9 517,7 - 4,6
Inni - 37 584,6 - 18,4

Sprzedaż 3kw 2004 - Udział w rynku 3kw 2004(%)
Nokia - 52 217,2 - 31,0
Samsung - 23 011,2 - 13,7
Motorola - 22 643,0 - 13,5
Siemens - 12 758,2 - 7,6
LG - 11 231,8 - 6,7
SonyEricsson - 10 703,2 - 6,4
Inni - 35 726,7 - 21,1

W III kwartale lider rynku telefonów komórkowych, Nokia, osiągnęła najlepsze wyniki sprzedaży w Zachodniej Europie i regionie Azji i Pacyfiku. Zostało to osiągnięte dzięki premierze rynkowej 10 nowych aparatów - pięciu dla standardu GSM i pięciu dla używanego głównie w Ameryce Północnej i Łacińskiej standardu CDMA.




Motorola osiągnęła największy przyrost udziałów rynkowych. Sukces ten zawdzięcza głównie modelowi RAZR, który trafił dwa miesiące temu na rynek amerykański. RAZR jest telefonem zawierającym moduł najpopularniejszego na świecie odtwarzacza plików MP3 - iPod firmy Apple.

Samsung, który głównie poświęcił cały kwartał na budowę swojej sieci sprzedaży na rynkach wschodzących, jak m.in. Europa Środkowo- Wschodnia, stracił nieco rynek na rzecz Motoroli, ale jak twierdzi Gartner, "inwestycje w sprzedaż mogą zaprocentować już w IV kwartale obecnego roku".

Największy spadek zanotował Siemens. Jednak sprzedaż działu telefonów komórkowych i nastawienie koncernu przede wszystkim na rynki wschodzące, powinna podreperować w ciągu najbliższego roku pozycję firmy - twierdzą analitycy.

W Zachodniej Europie sprzedano w III kwartale 40 mln aparatów komórkowych; większość w celu zastąpienia starszych modeli. Według Milanesi tylko w Niemczech i Włoszech w III kwartale operatorzy zanotowali przyrost 1 mln nowych abonentów. Jest to najlepszy kwartał na obu tych rynkach.

Po raz pierwszy region EMEA (Eastern Europe, Middle East, Africa) dorównał niemal Zachodniej Europie. Sprzedano tam w III kwartale 39,7 mln nowych telefonów komórkowych, co oznacza 40 proc. wzrost w porównaniu z analogicznym okresie roku ubiegłego.

W Północnej Ameryce sprzedano 36,3 mln telefonów komórkowych, co oznacza nieco mniejszy wzrost niż zaplanowano.

Najwyższy wzrost zanotowano w Ameryce Łacińskiej - 26,1 mln telefonów komórkowych sprzedanych w III kwartale - co oznacza 46- proc. wzrost w stosunku do analogicznego okresu 2004 roku.

Źródło tekstu: PAP     

Dodaj do:
w sumie: 0


Nikt jeszcze nie wyraził swojej opinii.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-204-83-136.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.