DAJ CYNK

Garść statystyk na temat tabletów

orson_dzi

Prawo, finanse, statystyki

Po co nam tablet? Do czego najczęściej jest używany? Na te i inne pytania postanowiło odpowiedzieć Lenovo, przygotowując w tym celu zbiór statystyk.

Po co nam tablet? Do czego najczęściej jest używany? Na te i inne pytania postanowiło odpowiedzieć Lenovo, przygotowując w tym celu zbiór statystyk.

W 2013 roku na świecie sprzedano 195 mln tabletów. W tym roku ta liczba powinna wzrosnąć do 265 mln, a na przyszły rok szacuje się, że sprzedaż osiągnie 321 mln sztuk. Dodatkowo ma to być pierwszy rok, w którym sprzedaż tabletów ma przekroczyć ilość sprzedanych komputerów klasy PC. W dalszej perspektywie, bo w roku 2017 w użyciu ma być 905 mln tabletów, z czego 65% z nich będzie pracować pod kontrolą systemu Android. Na chwilę obecną zdecydowana większość, bo aż 80%, sprzedanych tabletów jest wyposażonych tylko w Wi-Fi, bez modułu 3G/4G.

Tablet najczęściej jest wykorzystywany do szeroko pojętej rozrywki. Aż połowę czasu użytkownicy tabletu przeznaczają na gry, filmy i słuchanie muzyki. 26% czasu zajmuje komunikacja mailowa lub za pośrednictwem serwisów społecznościowych, 15% tworzenie treści (klipy wideo, blogi), a 9% wyszukiwanie informacji w Internecie.

Użytkownicy tabletów najczęściej sięgają po nie w godzinach wieczornych, między 19, a 22. W tym czasie często oglądają telewizję i korzystają z dwóch ekranów jednocześnie. Wtedy tablet najczęściej jest używany do przeglądania Internetu (66%), zakupów on-line (44%), szukania informacji o aktualnie oglądanym filmie (42%), sprawdzenia wyników sportowych (29%), rozmowy ze znajomym na temat oglądanego programu (23%), czytania dyskusji na temat oglądanego programu w mediach społecznościowych (18%), kupowania aktualnie reklamowanego produktu (14%), pisania recenzji oglądanego programu (13%) oraz głosowaniu lub komentowaniu programu na żywo (12%).

Tablet służy również jako pomoc w zakupach. 65% użytkowników wyszukuje na nim informacji na temat planowanego zakupu, 55% czyta recenzje produktów, a 51% sprawdza ich cenę. Do zakupu produktów cyfrowych tabletu używa 45% użytkowników, a do zakupu produktu fizycznego 40%. Do zlokalizowania najbliższego sklepu tabletu używa 39% użytkowników, 27% korzysta z mobilnych płatności, a 14% spisuje na tablet listę zakupów. Co ciekawe mężczyźni jak i kobiety są równie aktywny w temacie mobilnych zakupów.

Ankieta
4%
3%
15%
28%
50%

Wszystkich głosujących: 391

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Lenovo, wł