Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Gaca: w tym roku nowe oferty i szybki Internet

Gaca: w tym roku nowe oferty i szybki Internet

WitekT 19 Kwietnia 2010 08:27

0 0

Centertel chce w 2011 roku odzyskać pozycję numer jeden na rynku mobilnym zarówno w ujęciu wartościowym, jak i ilościowym. Trwają prace nad nowymi ofertami i przygotowania do pilotażu HSPA+ - poinformował PAP w wywiadzie prezes Mariusz Gaca.

Pracujemy nad nowymi ofertami. Nasz plan jest taki, aby pozytywnie zaskakiwać rynek nowymi i odróżniającymi się ofertami, stąd nie możemy sobie pozwolić na bierne naśladownictwo - powiedział Gaca.

Aby poszerzyć portfolio usług, Centertel planuje w 2010 roku przeprowadzenie pilotażu mobilnego dostępu do Internetu w technologii HSPA+.




Chcemy w tym roku przeprowadzić pilotaż HSPA+. Chociaż moim zdaniem dla nas ważniejszy jest rozwój CDMA i dokończenie budowy tej sieci. Większość środków zaplanowanych na tę inwestycję już wydaliśmy. Teraz będziemy zwiększać pojemność. Na koniec roku mieliśmy 72 tys. klientów CDMA. W tym roku chcemy znacząco zwiększyć ich liczbę. - powiedział prezes Centertela.

Zdaniem Gacy, operatorzy nadal będą inwestować w zwiększanie przepustowości Internetu mobilnego, aby konkurować z dostępem stacjonarnym.

Wydaje mi się, że dzięki porozumieniu z UKE i inwestycjom w szerokopasmowy stacjonarny Internet o wyższych prędkościach, w tym roku zmieni się postrzeganie mobilnego Internetu, jako pełnego substytutu stacjonarnego dostępu. Będzie to mieć zapewne wpływ na tempo rozwoju mobilnego Internetu. Jest grupa abonentów, którzy zrezygnowali z dostępu stacjonarnego na rzecz mobilnego. Przy inwestycji, którą realizuje TP, dostęp stacjonarny będzie bardziej powszechny i będzie miał także wyższy transfer. W sieciach mobilnych porównywalne prędkości wymagają dużych nakładów i nie są łatwo osiągalne - dodał.

Źródło tekstu: PAP     

Dodaj do:
w sumie: 20
  • 1

    1. ~mirekb  2010-04-19 09:04:33  host: hii126.internetdsl.tpnet.pl

    brak terminali-telefonów gsm/cdma generuje duze braki w ofercie mobilnego internetu,szczegolnie w telefonie..pojawił sie ostatnio na rynku jakis terminal tego typu,wiec moze orange sie skusi?ani zasieg ani parametry transmisji cdma nie sa jakies szczegolne-przynajmniej jak narazie.jak chcą klientów to niech najnizsze abo za orange free pro bedzie kolo60pln i limit kolo5GB,oraz terminal za okolo 200zł..wtedy wielu sie skusi,chyba ze cel jest inny ;-)

  • 1

    2. ~  2010-04-19 09:23:28  host: f143-057.opera-mini.net

    Do 1:to małe wymagania masz od orange.Że niby na abonament z umową terminową chcesz za 60zł miesięcznie mieć tylko 5GB z naliczaniem co 100kB na cdma?(technologia która miała dać net mobilny bez limitów transferu danych lub na jeśli już to bardzo dużych limitach(100-500GB miesięcznie).A tu takie ochlapy tylko chcesz?To ja na słabym podobno necie play na zasięgu o dużych ograniczeniach technicznych

  • 1

    3. ~ddd  2010-04-19 09:27:45  host: 212.160.172.70

    Krok w dobrą stronę, ale jak dla mnie CDMA powinno być dostępne w każdej opcji abonamentowej a nie tylko w 75 zł. Do tego sieć powinna poszerzyć ofertę modemów obsługujących tą usługę o tańsze modele niż anydata.

  • 1

    4. ~d  2010-04-19 09:30:38  host: 212.160.172.70

    ~mirekb puki co to tak jest, ale szału nie ma kolego bo ta oferta niestety nie posiada obsługi cdma.

  • 1

    5. ~  2010-04-19 09:32:10  host: f143-057.opera-mini.net

    2cd:mam bez zobowiązań z naliczaniem co 1kB net playonline na kartę gdzie za 50zł doladowania mam 4GB netu ważne na 56dni.Do tego bez przesłacania i bez kupowania na abonament w zwykłej cenie kupiłem w salonie play modem usb w cenie 129zł brutto ze starterem play online 1GB w zestawie i modem bez simlocka.Jak widać jak się chce można dać ludzkie ceny.Prędkości u mnie to średnio:1112kB/s na 112kB/s

  • 1

    6. ~  2010-04-19 09:35:44  host: 212.160.172.70

    Ad 5. Internet na kartę jest dziś jedynym sensownym rozwiązaniem, bez umów, bez wiązania się, z ludzkimi cenami. Jak kolega napisał "jak się chce to można"

  • -1

    7.  2010-04-19 09:39:54

    @1 - po co telefony CDMA w Orange...w tej sieci nie ma ani grama sprzętu umożliwiającego połączenia z komutacją łączy.

  • 1

    8. ~eklerek  2010-04-19 09:44:56  host: dqc93.neoplus.adsl.tpnet.pl

    HSPA + już ma Era i Plus, zatem czas i na Orange. Aż dziwne, że tyle zwlekają.

  • 1

    9. ~  2010-04-19 09:52:03  host: 212.160.172.70

    Patryk_ zgadzam się niestety, oferta modemów musi zostać poszerzona bo na dzień dzisiejszy nie jest różowo. CDMA ma potencjał, powinno mieć conajmniej 90 % zasięgu i uchodzić za standard a nie luksus. Luksusem mógłby być HSDPA+ (chociaż to w 2010 rokuż brzmi śmiesznie). Dziś niestety standrardem jest GPRS, a to jak dla mnie nie jest sygnał - to jakieś nieporozumienie.

  • 1

    10.  2010-04-19 09:55:31

    Cieszy to, że zamierzają w dalszym ciągu inwestować w cdma, dla niektórych to bywa jedyna opcja dostępu do netu.

  • -1

    11. ~ddd  2010-04-19 09:55:38  host: 212.160.172.70

    eklerek zwlekają bo byli skupieni na CDMA (mają to jako jedyna sieć)

  • 1

    12. ~  2010-04-19 09:58:47  host: f143-056.opera-mini.net

    Oliwa,teray gaca dokończą rozwalenia orangetana-brawo!.jezeli ktos chce lepiej to musi dac lepszą oferte od play.to co ten gosc mowi to czysta propaganda w stylu-,,nu wołk ja tiebia pakażu,,i to wszystko.1.5roku temu korzystale z orange.10zl-20mb,pol roku temu z plusa-20zl-250mb,teraz z P4-15zl-500mb !,i dziala(5zl-100mb).niech gaca dalej śni(tylko szkod sieci,ale przy takich marniakach będzie jeszcze gorzej,i dobrze-niech wraca do Kamerunu/ft/

  • -1

    13. ~  2010-04-19 10:14:27  host: t10-02.opera-mini.net

    @2 Powyzej 2GB/mies. na telefonie to i tak fikcja ze wzgledu na baterie, chyba ze uzywasz go jako modemu z ladowaniem przez usb. Na telefonach bez HSPA jest to rowniez fikcja ze wzgledu na to ze po ostatnich spadkach cen i wzroscie limitow do kilku, kilkunastu GB/mies. szybkosci przynajmniej na zwyklym 3G w normalnych godzinach tak spadly ze na ogol nie nadaja sie do streamingu czyli de facto jestes w stanie z tych nastu Giga wykorzystac 0.5GB? Na Operze Mini 200MB. Nowi klienci moze pojda na te GBajty ale ci ktorym koncza sie umowy raczej glowkuja nad odejsciem. Ja np zrezygnowalem wlasnie z abo internetowego na rzecz prepaida. Nie place przynajmniej za gruszki na wierzbie. Chociaz wolalbym troche wiecej ok. 1.5-2GB jestem ZMUSZONY zadowolic sie 0.5-1GB.

  • 1

    14. ~abc  2010-04-19 10:54:34  host: 212.2.101.57

    krzystam z gaduair - gdy korzystam tylko z mobilnego internetu to wychodzi ok 100MB na tydzien przy bardzo intensywnym korzystaniu(flash wylaczony, przy bqqardzo duzych przeladowanych witrynach wylanczm obrazki), korzystam wylacznie przez teleon,

  • 1

    15. ~abc  2010-04-19 11:09:30  host: 212.2.101.61

    ciag dalszy ;] bo mi niechcacy wyslalo - gdyby GAir mieli pakiet powiedzmy 2-3 GB za 30 zlociszy, i jakies pakiety nocne -to bym zrezygnowal ze stacjonarnego - kiepskiego tyle ze taniego: zaledwie w porywach do 1mb/s nie ukrywam ze obecnie jestem bardziej zadowolony z netu przez komorke niz ze stacjonarnego: - placi sie nie duzo- tel i net w jednym, - mozna tez podpiac jako modem - dziala praktycznie wszedzie - uruchamiam i wylanczam w czasie sekundy na telefonie PS:wiem ze play ma oferty kilku GB tez na karte - niestety z zasiegiem chyba by bylo znacznie gorzej, szczegolnie na wyjazdach

  • 1

    16.  2010-04-19 11:15:29

    Orange nie wykorzystuje ppotencjalu CDMA tak jakby moglo. Natomiast chcialbym w koncyu zobaczyc ich HSPA+. Co prawda w praktyce to raczej prestizowe wdrozenie, ale jako innowacyjna siec powinni takie stacje miec. A co do samego 3G+ to odnosze wrazenie, ze orange ostatnio wiecej w CDMA inwestuje a 3G jakby sobie odpuscili. A szkoda, bo cdobrze by bylo, zeby chociaz 3,6 - 7,2 Mb/s bylo realnie dostepne dla zwyklego usera nawet z jakims limitem 20GB. Bez limitu w Polsce bedzie ciezko przynajmniej narazie, bo Polacy czesto kombinuja zapuszczajac torrenty i inne rzeczy a potem w Playu nawet youtube nie mozna otworzyc w godzinach wieczornych.

  • 1

    17. ~ion  2010-04-19 11:21:02  host: 188.33.171.225

    do 16: abc dokładnie tak. Z mobilnym netem na karte (wogóle mobilnym netem) jest w Polsce kiepsko. Jedynie znośną ofertę na kartę ma playonline na karte z naliczaniem co 1kB. 30zł to 2GB na 28dni i 50zł to 4GB na 58dni. a jaki zasięg?? 3G porównywalny z w3 (około 60% terytorium Polski) natomiast na 2G nie działa bo na laptopa to co to za praca z gprs gdzie strona by miała się godzinami ładować...?? szkoda nerwów. od tego jest telefon komórkowy i tam na mini operze wystarczą nawet te głupie 25MB za 5zł w play freshu chociażby (także na zasięgu plusa) to tak apropo netu przez play... GaduAir jest dobry ale na telefon. Na laptopa zaś te 100-300MB to za mało. na telefon - jak znalazł...

  • -1

    18. ~  2010-04-19 11:50:32  host: 212.160.172.70

    Masz rację, ale teraz nie zrezygnują z CDMA bo za dużo kasy poszło na infrastrukturę i marketing. HSDPA+ będą wdrażać spokojnie miarowo i powoli. Głównym targetem nadal będzie CDMA, ale dobrze im z nim idzie trzeba przyznać bo coraz erzedziej się słyszy o jego braku zasięgu względem mapki na stronie.

  • 1

    19. ~elche  2010-04-19 12:14:53  host: 93.159.162.193

    ad. 17 Zasięg chyba nie 60 % terytorium, a populacji.

  • 0

    20. ~  2010-04-23 15:31:54  host: doh197.neoplus.adsl.tpnet.pl

    to fakt- z mobilnym netem bywa w Polsce roznie, zasieg dosc terytorialny, wiec dobrze by bylo gdyby cos poprawili, bo nie da sie oszukac ze net mobilny to duza swoboda , pewnie za jakis czas wiekszosc bedzie korzystala tylko z takiego, a na dzien dzisiejszy chyba zdecydowanie przoduje stacjonarny, zarowno pod wzgledem zasiegu jak I cen. Przykladowo neostara dopiero co predkosc 6mb/ s miala za 69 zl, teraz juz za 1 pln, wiec widac ze sie preznie rozwijaja, sama jestem ciekawa czy operatorzy mobilni beda w stanie dogonic dostawcow stacjonarnych.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-23-20-157-174.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.