Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Gaca: ceny już mocno nie spadną, teraz będzie liczyła się jakość

Gaca: ceny już mocno nie spadną, teraz będzie liczyła się jakość

WitekT 19 Kwietnia 2010 08:44

0 0

Centertel przewiduje w 2010 roku stopniową stabilizację rynku mobilnego, po spadku w 2009 roku. Ubiegłoroczne obniżki stawek MTR będą bowiem widoczne w wynikach operatorów aż do lipca - poinformował PAP w wywiadzie Mariusz Gaca, prezes telekomu.

W 2009 roku przychody czterech największych operatorów komórkowych - Polkomtela, Centertela, PTC i P4 spadły o 4,2% do 24,8 mld zł.

Obserwowana w III i IV kwartale 2009 roku tendencja na rynku mobilnym jest taka, że na podstawowym biznesie ARPU jest stabilne lub spada, natomiast wzrost generuje tzw. dosprzedaż i usługi dodane. Usługi dodane nie zrekompensują w krótkim okresie tak istotnych zmian, jak redukcje MTR - powiedział prezes.

Gaca nie spodziewa się dużej wojny cenowej w 2010 roku, po wprowadzeniu przez P4 oferty 0,29 zł za minutę w prepaidzie w ubiegłym roku, która doprowadziła do znacznych obniżek stawek u innych operatorów.




Po doświadczeniu Play Fresh i efekcie, jaki miała ona na rynek, mam wrażenie, że skłonność do przygotowywania ofert, które będą istotnie przeceniały wartość rynku, trochę osłabła. Play wprowadził ostatnio ofertę postpaidową Longplay, ale nie spodziewam się, aby ona była w stanie zatrząść rynkiem, jak oferta Fresh - powiedział prezes Centertela.

Zdaniem Gacy, coraz bardziej istotny wpływ na wybór oferty operatora będzie miała jakość świadczenia usług i obsługi. Znaczenie ceny się osłabia, gdyż ceny są już na niskim i zarazem porównywalnym poziomie. Uważa, że w tym roku dynamicznie będzie rósł udział smartfonów.

Producenci smartfonów, którzy rozwijają platformy dla tych urządzeń, niosą ze sobą zagrożenie, że rola operatora zostanie sprowadzona tylko do pośrednika. W Orange trwają prace nad własnymi aplikacjami i platformami, które są i będą wprowadzane w kolejnych krajach Grupy. Niektóre z nich mamy już wdrożone w Polsce np. katalog gier, czy nawigacja. Kolejne planujemy wdrażać sukcesywnie, aby spełniać rosnące zapotrzebowania naszych klientów. Dodatkowe aplikacje to jest próba budowania wartości dodatniej w przychodach, dosprzedawania, aby zwiększać ARPU - dodał.

Źródło tekstu: PAP     

Dodaj do:
w sumie: 30
  • 1

    11. ~  2010-04-19 10:09:20  host: p09-02.opera-mini.net

    A ja miałem i mam inne przewidywania na ten 2010r. Ceny owszem duzo poniżej 29gr w standardowych cennikach nie zejdą (jakby nowa jakas sieć weszła musiałaby dać stawkę 20-21gr/min brutto czyli taką z minimalnym zyskiem lub prawie na 0 by wyszli. To z czym w tym roku mogliby wyjść sieci to darmowe rozmowy wewnatrz własnej sieci (a może i na stacj) w zamian za doladowania i poprawienie/zwiększenie..

  • 1

    12. ~  2010-04-19 10:14:58  host: p09-02.opera-mini.net

    11cd: limitu transferu danych. Kolejne lata to lata zwiększania prędkości i pojemności sieci mobilnego netu tak by docelowo skutecznie konkurować z netem kablowym tak by dać net bez limitu danych. Co zaś tyczy się cen rozmów w 2011r ceny mtr jeśli spadłyby do 3,2euro centów (czyli około 12,8gr netto) a ceny do play (a może i polsatu)mtr miałyby być nie wyższe niż 100% tych cen(może 90%?) to wtedy

  • 1

    13. ~  2010-04-19 10:21:34  host: p09-02.opera-mini.net

    12cd: to wtedy realnie jakie ceny brutto mogliby dać operatorzy to 15-19gr/min brutto do w3 i ich mvno, 28-30gr/min brutto do play i polsat, no i do nowych mno uke niezamierza obniżać w 2011r. Stawek mtr więc stawki do centernetu/wrodzinie, mobylandzie, aero2, sferia(nr kom) to nadal cenniki 72-80gr/min brutto. Takie są moje przewidywania. Ciekawe kto będzie bliżej prawdy: ja czy ten Gaca...?

  • 1

    14. ~  2010-04-19 10:23:38  host: t07-06.opera-mini.net

    No w przypadku Play i Orange muszą zainwestować w jakość, choć Play się stara i poprawia te przerywania w trakcie połączeń to owy Orange zawsze pali głupa i zwala na telefon, prawie centrum miasta, a jakość połączenia wola o pomstę do nieba. Jakoś Era i Plus mogą oferować dobrą jakość połączeń nawet w zadupiu niezależnie od telefonu./Kwistas

  • 0

    15. ~  2010-04-19 10:28:15  host: t20-14.opera-mini.net

    Do Redakcji Telepolis i fachowcow z orange - w kwietniu miały być nowe taryfy dla klientów indywdualnych, czy coś wiadomo w tej sprawie?

  • 1

    16. ~  2010-04-19 10:32:41  host: p09-02.opera-mini.net

    Do 14: kwitas chyba coś w tym jest o czym piszesz. Ja ostatnio testowałem orange pop i te ich 1000min na stacjonarne i do orange za 14dni. Jakże się zdziwilem jak dzwoniąc na stacj nr były trzaski, słyszałem poglos i zniekształcony głos (jak kilka lat temu jak były pierwsze telefonie internetowe ze słabymi łączami i słaba jakością rozmów. Obecnie voipy często mają już nawet jakość rozmów hd czyli

  • 1

    17. ~  2010-04-19 10:37:38  host: p09-02.opera-mini.net

    16cd: jakość rozmów voip obecnie często jest duzo lepsza niż standardowa rozmowa ze zwykłego telefonu stacjonarnego i komórkowego. A więc z jakiego główna orange korzysta że jakość rozmów jest tak słaba? Na sieci komórkowe takich problemów nie ma. Tylko ze stacjonarnymi orange coś przekombinowal chyba? Wie ktoś coś więcej na ten temat?

  • 0

    18. ~guti  2010-04-19 10:38:37  host: dop99.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Trochę z jakością mają problemów, w Warszawie nawet. Ale ogólnie z tezami Gacy się zgadzam, podobnie wypowiadał się prezes Ery

  • 0

    19. ~Timi  2010-04-19 10:41:42  host: 83-238-61-156.ip.netia.com.pl

    odkad pracuje w telekomie, przez 2,5 roku ani jedne klient ni spytał czy mamy lepszą jakość rozmów niż siec X czy Y ... przeciętny klient nadal przychodzi po telefon dobry i tyle ... niestety...

  • 0

    20. ~ion  2010-04-19 11:01:03  host: 188.33.171.225

    zadziwiająca jest informacja na media2 że vodafone chce chyba także się pozbyć akcji polkomtela..: "(...)Polscy akcjonariusze spółki Polkomtel przygotowują się do sprzedaży swoich akcji. Łącznie mają do zaoferowania około 75 procent udziałów. Z wcześniejszych informacji wynika, że polscy akcjonariusze chcą pozyskać inwestorów bez giełdowego debiutu. Podobno pierwsi zainteresowani gracze z Europy pakietem już się zgłaszają. Zakładano także wspólną sprzedaż akcji polskich akcjonariuszy. Jednak z tym może być problem. - Kiedyś polscy akcjonariusze umówili się co do sposobu wyjścia z Polkomtelu, i jako dżentelmeni powinniśmy się trzymać tych ustaleń. Warunkiem była wspólna sprzedaż akcji, ale aby to było możliwe, musimy mieć pogodzone interesy - z tym, szczerze mówiąc, jest problem - mówi w wywiadzie dla Rzeczpospolitej Herbert Wirth, prezes KGHM Polska Miedź. - Jedyny pozytywny aspekt jest taki, że poszczególni udziałowcy wybrali doradców, którzy spotkają się i ruszą na spotkanie z potencjalnymi inwestorami ze wspólną ofertą. Niewykluczone, że i Vodafone przyłączy się do tego konsorcjum - dodaje prezes KGHM."

  • 0

    21.  2010-04-19 11:06:44

    Jakosc sieci Orange nie jest zla (oczywiscie kazda sie siec ma lepsze lub gorsze lokalizacje). Na plus wyroznia sie tez BOK (na tle Ery i Plusa niewiele ale na tle Playa to lata swietlne). Niestety za ta jakosc Orange zyczy sobie zdecydowanie za wysoka cene (mam na mysli stawki za uslugi). Mowie to jako uzytkownik orange od ponad 10 lat. Mam tutaj nadal glowny nr, ale przeszedlem na karte, bo abonament dawno przestal mi sie oplacac. Poniewaz wydaje duzo na doladowania dzwonila do mnie pani z BOku i proponowala abonament. Probowala mnie przekonac, ze 50gr do innych sieci czy 40gr do orange jest lepsze w abonamencie niz 29gr/20gr(lub za darmo) w ich wlasnej Orange karcie. Telefon nie byl argumentem, bo byl prawie tak samo drogi jak w marketach. Dobrze ze nie porownywalem do Long Playa bo dobiero probowalaby mi wcisnac herezje. Ale uczciwie porownywalem do ich wlasnej karty :)

  • 0

    22. ~rami  2010-04-19 11:14:51  host: dpa175.neoplus.adsl.tpnet.pl

    21. ale przecież w abo w Orange możesz mieć znacznie niższe stawki niż 40 czy 50 gr. Nie trzeba brać wszystkiego co proponują, jak się dokładnie przejrzy ofertę, zawsze można coś dla siebie dobrać.

  • 0

    23. ~Adam  2010-04-19 11:27:08  host: 85-31-247-211.internetia.net.pl

    A ja idę ostatni numer przenieśc z Ery do Play. Już kilka rodzin mamy w Play no i nareszcie wiemy co to tanio i nie mieć problemów. Tylko tak dalej Play

  • 0

    24. ~  2010-04-19 11:29:08  host: 77-255-145-15.adsl.inetia.pl

    Popieram 14. W Orange jakość połączeń woła o poprawę. Ciągle mi zrywa, tnie, abonent poza zasięgiem albo że numer jest zajęty co jest kłamstwem. Zgłaszałem to kilkanaście razy i nic. Ciągnie się to kilka lat. Na próbę kupiłem Play gdzie nadajniki na tych samych wieżach co Orange i w Play jakość bardzo dobra i nic nie zrywa, nie ucina słów. Zawsze się do mnie dodzwonię. Z tego wnioskuję, że Orange o tym wie, że ma kiepską jakość połączeń lecz dopiero teraz myśli coś z tym z robić. Dla mnie jest już za późno. Dociągnę umowę i żegnaj Orange po 8 latach.

  • 0

    25. ~REXNaukaJazdy  2010-04-19 11:56:25  host: dti187.neoplus.adsl.tpnet.pl

    co to jest ta technologia HSPA+ ? potrzebny do niej jest maszt sieci komórkowej z nadajnikami GSM 900 czy konieczny jest UMTS ? piszecie tu o jakości, więc ja jako jeszcze (max. 3 tygodnie) abonent sieci Plus muszę powiedzieć, że ta sieć też ma wady. BOK ogólnie jest w porządku, ale czasem z sms-ami jest problem- wysyłają urwane, zdarzają się też problemy z połączeniem - poranne świsty. stacji bazowych ma Plus sporo, ale niestety nie tam gdzie być powinny- uruchomili nadajnik we wsi liczącej około 200 mieszkańców, a 5 kilometrów dalej miejscowość gminna licząca około 1700 mieszkańców ma żenujący zasięg. technicy Plusa- mapy weźcie w ręce i pomyślcie !!! dość już mam tego beznadziejnego zasięgu Plusa, skończy się umowa w mixPlusie i przenoszę numer do Ery.

  • 0

    26.  2010-04-19 11:58:06

    @22 te stawki ponizej 50 czy 40gr to tylko przez 9 miesiecy (25gr i 20gr) wiec... nie jest fajnie, bo przez 15 miesiecy placisz cennikowe. Jedynym sensownym wyjsciem jest jeszczze umowa na rok bez telefonu, ale wtedy wychodzi jak karta w zasadzie wiec nie warto wiazac sie na rok.

  • 0

    27.  2010-04-19 14:43:56

    25. Era nie ma lepszego zasięgu od Plusa, można powiedzieć, że o wiele gorszy. Przetestuj wszystkie sieci, Orange ma dobre rozstawienie masztów, ale za to jakością nie powala.

  • 0

    28.  2010-04-19 16:33:55

    27@U mnie Era ma właśnie najlepszy zasięg ;) Nawet w lasach mam takowy - a w Plusie 0 zasięgu w lasach i w mieście nie powala jakoś ;) Za to Era jak najbardziej ;)

  • 0

    29. ~Adam  2010-04-19 17:46:51  host: chello089072234182.chello.pl

    Popieram 14 i 24. Nawet mieszkajac w strefie maksymalnej mocy sygnalu z BTSów dzwoniac z komorki Playa do Ery czy stacjonarnych i komorki Orange do Orange lub tych sanych stacjo czuje roznice na niekorzysc Orange. Dzwiek testowany na tym samym sprzecie jest zdecydowanie mniej wyrazny, przejrzysty, szumy, a nawet trzaski, przerwan na szczescie nie zaobserwowalem. Miejsce Warszawa poludniowa, Centrum. Wobec powyzszego od roku, tj. od wejscia Play Fresh "przemigrowalem" czesc uslug na Playa i chodze z dwiema komorkami : pierwsza w Orange - rozmowy wewnatrz sieci, druga w Play - cala reszta plus stacjonarne. W salonie Play wybralem taki numer by roznil sie tylko pierwszymi 3 cyframi.

  • 0

    30. ~hyde  2010-04-19 22:55:46  host: arm127.neoplus.adsl.tpnet.pl

    #23 i chcesz żeby ci zrobić zdjęcie? co wnosi twój post?

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-81-108-205.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.