Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Fuzja: FreecoNet i Tlenofon

Fuzja: FreecoNet i Tlenofon

sirmark 24 Lutego 2010 15:30

0 0

24. lutego ogłoszono fuzję głównych konkurentów na rodzimym rynku telefonii internetowej - FreecoNet i Tlenofon. W wyniku fuzji powstanie jedna platforma, w oparciu o którą świadczone będą usługi pod prawdopodobnie nową, wspólną marką.

Obecnie spółki pracują nad integracją obu przedsiębiorstw, która zakończy się w czerwcu.

Połączenie dwóch największych graczy na rynku telefonii internetowej rozpoczyna nowy etap w procesie jego konsolidacji. FreecoNet Tlenofon S.A. planuje w najbliższych 2-3 latach dokonywać akwizycji mniejszych operatorów i finansować je długiem lub środkami z New Connect. Grupa o2 skoncentruje się na działalności mediowej - mówi Jacek Świderski członek zarządu Grupy o2, właściciela platformy Tlenofon.




Tlenofon ma silną pozycję na rynku klientów indywidualnych, a FreecoNet biznesowych. Łącząc siły, liczymy na pogłębianie efektów skali. W marcu 2009 przejęliśmy platformę VoIP fon24.pl wraz z 26 operatorami. Potencjał przedsiębiorstw po połączeniu ułatwi przeprowadzanie dalszych akwizycji - tłumaczy Jan Wyrwiński, prezes zarządu FreecoNet SA.

Rozwojowi sprzyja coraz większe zaufanie dla telefonii internetowej i jej usług dodanych. Świadczą o tym dane wew. FreecoNet, przedstawiające tempo wzrostu liczby klientów biznesowych w 2009 roku - średnio o 8% na miesiąc. Biznes będzie coraz chętniej przechodził na VoIP, idąc za przykładem firm, które już się zdecydowały na ten krok.

Potencjał rozwoju jest olbrzymi, co potwierdzają dane dotyczące rynku globalnego. Wg zeszłorocznych raportów Infonetics, w 2008 roku liczba użytkowników indywidualnych VoIP na świecie osiągnęła pułap 106 mln. Do roku 2013 przewidywany jest wzrost użytkowników tej technologii do 225 mln. Z kolei inna firma badawcza - Dell’Oro Group - zapowiedziała wzrost liczby klientów biznesowych VoIP - w 2011 roku aż 60% małych i średnich przedsiębiorstw będzie dzwonić lub w inny sposób korzystać z nowej technologii (w 2006 roku było ich zaledwie 20%). Technologia VoIP ma też relatywnie duży wpływ na cały rynek telekomunikacyjny. Telegeography zwraca uwagę na fakt, że korzysta z niej równolegle 24% posiadaczy tradycyjnej linii telefonicznej.

Źródło tekstu: FreecoNet     

Dodaj do:
w sumie: 43
  • 0

    24.  2010-02-24 17:04:09

    @22cd. Simplusowiec, nie rozumiem czemu tak się ekscytujesz ipfon'em? Mają takie same ceny połączeń jak Tlenofon, czyli 9gr i 31 (w Tlenofonie akurat 32gr, ale to nieznacząca różnica). Nie wiem natomiast ile liczą za połączenia do Play. FreecoNet praktycznie obie te sieci "pokonuje", przynajmniej dla aktywnych użytkowników (>100 minut na stacjonarne w miesiącu).

  • 0

    25. ~  2010-02-24 17:15:56  host: v03-07.opera-mini.net

    W Ipfonie zasilenie 10zl przedluza waznosc rozmow wychodzacych o 3 miesiace,w tym 110minut na stacjonarne.ZERO ABONAMENTU.Bardzo dobra oferta.

  • 0

    26.  2010-02-24 17:21:58

    @24. Poprawka: stawki w ipfon oraz Tlenofonie są podobne 9gr stacjonarne i 31gr do W3, ale do Play to już ipfon liczy aż 89gr a Tlenofon "tylko" 72gr, ale za to jest pewna luka pozwalająca dzwonić na numery z tej sieci po 31gr, a co nawet bardziej ciekawe to fakt, że sami o niej informują. To się nazywa otwartość w stosunku do klienta ;). Dokładnie chodzi o to, że rozliczają połączenia według prefiksów, czyli jeżeli ktoś przeniesie numer z W3 do Play to do niego rozmowy z Tlenofonu w promocyjnej cenie 31gr/minuta ;). I jak tu nie kochać tego operatora.

  • 0

    27. ~Longman  2010-02-24 17:23:51  host: adcs3.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Przyznam, że będzie się działo, oj będzie. Przyznam jednak że jako użytkownik Tlenofonu i Fritzboksów (jedno i drugie używam od mniej więcej dwóch lat) chciałbym zauważyć że: 1. Tlenofon i Freeconet to wcale nie są jedyni gracze - silnie na rynek VoIPa wkroczy zapewne Google Voice. Mówi się o większej integracji SIPgate (USA, UK, AT, DE) oraz Betamaksów. Z tego punktu widzenia ta fuzja to jedyny sensowny krok aby nie dać się zmarginalizować 2. w VoIPie wewnątrz sieci operatora niezależnego jest zawsze za darmo - tu bardzo silnie będzie grać efekt skali. Przyznam, że sytuacja będzie ciekawa - na rynku międzynarodowym ten nowy twór będzie musiał walczyć z dużo silniejszymi konkurentami. Z kolei w Polsce będzie operatorem dominującym - reszta w porównaniu z nim to plankton, o rząd wielkości albo nawet dwa mniejszy od Tlenofonu + Freeconetu. P.S. Jestem ciekaw czy zmieni to chamskie zachowanie polskich operatorów kablowych, którzy oferują tylko i wyłącznie usługi VoIP, ale kasują jak za usługi PSTN. Ba! nawet wewnątrz swoich własnych sieci każą sobie płacić.

  • 1

    28. ~ptok  2010-02-24 17:26:46  host: chello084010162150.chello.pl

    Gormar. Gorzej jak ktoś przeniesie numer z playa do orange :) (czy taki juz sie narodził?)

  • 0

    29.  2010-02-24 17:28:26

    Orientuje się ktoś czy w sieci FreecoNet dostępny jest numer alarmowy 112? Ta funkcja w Tlenofonie jest akurat dla mnie silnym atutem ich oferty. Mam nadziej, że to się nie zmieni.

  • 1

    30.  2010-02-24 17:35:41

    @28. Trudno powiedzieć, czy przynajmniej jedna osoba zabrała numer otrzymany od Play do sieci W3. Jeżeli wracała na łono W3 to zapewne wolała zerwać wszelkie więzy z Playem z wiadomego powodu: bo do Play absurdalnie drożej ;(. W 2009 roku odeszło wraz z numerem ok. 2tyś. użytkowników. Tylko nie ma danych, ile z tych numerów było wcześniej przeniesionych z W3. Z pewnością więcej niż jeden, gdyż sam zabrałem swój główny numer od nich do mBanku, gdyż nikt nie chciał do mnie dzwonić ;). Oczywiście żartuje. Najbardziej brakowało mi niewielkiego pakietu internetowego w PF i teraz zastanawiam się nad powrotem.

  • 0

    31.  2010-02-24 17:46:52

    @Gormar, Simplusowiec - A wiecie coś o Tartelu? Dobre to to? Ceny mają konkurencyjne i utrzymanie numeru 1zl na rok, a jak z jakością?

  • 0

    32. ~  2010-02-24 17:53:30  host: chaos.tpnet.pl

    @30. Niestety nie miałem (nie?)przyjemności z ich usług korzystać.

  • 0

    33. ~KubaRyba  2010-02-24 18:05:04  host: chello089076181164.chello.pl

    Widzę, że tocząca się dyskusja dotyczy głównie klienta indywidualnego, a nie biznesowego - a takich opinii jestem ciekaw i mam nadzieje, ze ktoś w tym zakresie bedzie w stanie porównać obie oferty i wyciągnąć wnioski. Konsolidacja rynku to też darmowe rozmowy dla większego grona osób, ale również kapitał na rozwój - miejmy nadzieje, że ten będzie trwał.

  • 0

    34.  2010-02-24 18:06:20

    @31. Nie miałem okazji z ich usług skorzystać. Dodatkowo nie mam znajomych, którzy by u nich byli. Dlatego przykro mi, ale musisz spróbować samemu i podzielić się z nami opinią ;).

  • 0

    35. ~Pablo  2010-02-24 18:07:17  host: c83-252-125-154.bredband.comhem.se

    z tel. Voip korzystam od 5 lat zaczalem chyba od actio potem było klony betamax-u , freeconet , tlenofon teraz jest Happycall bardzo ciekawa oferta cenowa i jakosc glosu jest ok. A co do fuzji z freeconet to myślę ze tlenofon na tym tylko skorzysta bo jakosc glosu była coraz gorsza nie mowiac juz o ich BOK-u :)

  • 0

    36. ~  2010-02-24 18:44:22  host: public70634.xdsl.centertel.pl

    Gormar - we Freeco jest 112. Ja korzystam z obu platform. Uważam, że platforma freeco jest lepsza. Ogólnie to się nawet cieszę, że tlenofon przeniesie się wreszcie na nowszą platformę voip.

  • 0

    37. ~  2010-02-24 18:46:40  host: public70634.xdsl.centertel.pl

    Jeszcze jedno :) Ciekawe co się stanie z umowami w postpaid tlenofonie. We freeco generalnie jest tylko prepaid (można chyba przejść na umowę, ale przy wysokich rachunkach).

  • 0

    38. ~ogonet  2010-02-24 21:12:06  host: 82-160-218-20.tktelekom.pl

    Mnie wcale ta wiadomość nie ucieszyła korzystałem z obu dostawców i zostałem przy FreecoNet ze względu na lepszą jakość rozmów i obsługę. Mam nadzieje że jakość się nie pogorszy.

  • 0

    39. ~:))  2010-02-24 23:02:53  host: 94.254.246.102

    czy ktoś tu kogoś przejmuje, czy jest to na zasadzie partnerskiej?

  • 0

    40. ~Taryfiasz19gr  2010-02-25 14:13:39  host: 80.54.120.99

    Powinni darmowe numery od Tenofonu zachowac po fuzji.

  • 0

    41. ~aq  2010-04-22 18:22:58  host: 62.87.237.99

    Dostaliśmy właśnie maila (2 konta, faktury po 20zł, ale zależało nam, żeby był abonament, nie pre-paid): "Analizując ruch na Państwa koncie stwierdziliśmy, że do Państwa potrzeb bardziej będzie pasować nasza oferta prepaid, dlatego wypowiadamy Państwo umowę i zapraszamy do doładowania konta". Infolinia poinformowała, że wypowiadają umowy wszystkim, którzy mają niskie faktury lub zalegają ze spłatą. Jak dla mnie strzelili sobie w kolano. Albo raczej tlenofonowi.

  • 0

    42. ~aqq  2010-04-22 18:23:25  host: 62.87.237.99

    *Państwu

  • 0

    43.  2010-12-11 13:00:07

    w 2009 używałem tlenofonu i nie miałem żadnych problemów z jakością. To chyba po połączeniu z freeco coś się zepsuło.Nie rozumiem po co ujednolicać oferty. Nie lepiej droższa minuta(9gr) i zero abonamentu albo tańsza(5gr) i 2 pln za miesiąc dla każdego coś miłego.(+ jakieś darmowe minuty) Klient wybiera co chce i jest ok. Poza tym i tak komórki wypierają stacjonarne więc podwyżka wywołuje wędrówkę ludów :) Ciężki chleb ten Voip.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-81-88-93.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.