Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości FT finalizuje przejęcie akcji TP od Kulczyk Holding

FT finalizuje przejęcie akcji TP od Kulczyk Holding

WitekT 20 Grudnia 2004 13:21

0 0

W styczniu 2005 r. France Télécom zamierza zakończyć przejmowanie od Kulczyk Holding akcji Telekomunikacji Polskiej. W ręce francuskiego koncernu może też trafić 3,87% akcji TP należących do skarbu państwa.

W styczniu FT przejmie od Kulczyk Holding 3,57% akcji TP. Po sprzedaży pierwszej transzy 9,99% z października (podział ten ma związek z wymogami KPWiG), reszta akcji trafi w ręce FT do końca stycznia. Francuzi będą wówczas dysponować 47,5% akcji TP i faktycznie kontrolować spółkę. Zdaniem przedstawiciela FT dokupienie akcji od skarbu państwa (ma blisko 4% papierów TP SA) nie wchodzi na razie w grę i FT nie prowadzi w tej sprawie negocjacji z polskim rządem. Tymczasen według źródeł agencji Dow Jones FT sam zainicjował już takie rozmowy z polskim rządem.




FT nie przeszkadza, że firma ma tzw. podwójną kontrolę nad PTK Centertel - bezpośrednio posiada 34% udziałów operatora sieci komórkowej Idea, reszta należy do kontrolowanej przez FT Telekomunikacji Polskiej. Jeśli TP zaproponuje FT, że chce odkupić od Francuzów udziały Centertelu, to FT rozważy taką transakcję.

Źródło tekstu: Rzeczpospolita, Gazeta Wyborcza     

Dodaj do:
w sumie: 0


Nikt jeszcze nie wyraził swojej opinii.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-147-241-171.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.