Jak co roku Forbes przygotował zestawienie 100 najcenniejszych marek na świecie. Liderem nadal Apple, przed Google, Microsoftem i Facebookiem.
Branża technologiczna ma najwięcej, bo 20 przedstawicieli w zestawieniu Forbesa. Dla porównania druga pod tym względem branża finansowa ma ich 13, a motoryzacyjna 12. W podziale na kraje, najcenniejsze są marki amerykańskie i ich w zestawieniu mamy aż 54. Drugie miejsce dla Niemiec - 12, a Francja i Japonia mają po 7.
Marka Apple, lider rankingu, zaliczyła jeden z mniejszych wzrostów wartości z pierwszej 10-tki zestawienia (8%), ale jej wartość 182,8 mld dolarów daje jej bezpieczną przewagę nad drugim Googlem - 132,1 mld dolarów. Wartość internetowego giganta wzrosła w ciągu ostatniego roku o 30%. Trzeci Microsoft zanotował wzrost o 21% do 104,9 mld dolarów, a czwarty Facebook, pomimo kryzysu, również zanotował wzrost (29%), a jego wartość to 94,8 mld dolarów.
Na kolejnych miejscach mamy Amazon i Coca-Colę, natomiast siódmy jest Samsung. Wartość marki to 47,6 mld dolarów i jest to wzrost o 25%. Warto tutaj zauważyć, że Samsung ma drugie co do wielkości przychody spośród pierwszej 10-tki - 203,4 mld dolarów. Najwyższe ma Apple i jest to 228,6 mld dolarów.
Idąc w dół rankingu, w poszukiwaniu innych bliskich nam marek, na 48 miejscu mamy Siemensa o wartości 12,8 mld dolarów (wzrost o 11%), na 63 miejscu Sony o wartości 10,2 mld dolarów. 79 miejsce przypadło Huawei. Wartość marki to 8,4 mld dolarów (wzrost o 15%).
Źródło tekstu: Forbes; wł
te wypociny przypominają mi artykuł z "trybuny ludu", po co opluwacie chiny? to jest portal technolo ...
Będą wysyłać do gpt dane po API czy jak? XDDD Pozdro jak ktoś trzyma tam dane
Ale zdajesz sobie sprawę, że profesjonali gracze, podobnie jak prasa, mają dostęp do sprzętu na dług ...
JV z Chińczykami to może być dobry biznes. Projekt Izera po drodze upadnie, ale nowoczesna fabryka p ...
Tytuł brzmi że bank usunie karty z google wallet. Kliknąłem i znowu potraktowano mnie jak idote, bo ...