Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Finalna decyzja o podziale TP opóźni się

Finalna decyzja o podziale TP opóźni się

Q! 27 Czerwca 2011 15:09

0 0

Co najmniej o pół roku opóźni się formalne zakończenie procedury podziału Telekomunikacji Polskiej - poinformowała prezes UKE. Przyczyną tego są problemy w realizacji niektórych z postanowień porozumienia zawartego jeszcze w 2009 roku - pisze serwis rpkom.pl.

Pierwsza z nich to złożenie przez Telekomunikację Polską wniosku z art. 43a Prawa Telekomunikacyjnego o decyzję UKE, która zastąpiłaby dobrowolne porozumienie i nadała mu odpowiednią sankcję administracyjną. Telekomunikacja miała złożyć taki wniosek 1. stycznia, jednak do tej pory tego nie zrobiła. Ma to nastąpić w ciągu kolejnych kilku tygodni co oznacza, że wraz z procedurami cały proces na pewno nie zakończy się w I półroczu.

Druga z kwestii to uregulowanie relacji pomiędzy TP a Centertelem i Contact Center, realizującym m.in. na zlecenie TP obsługę klienta i kampanie telemarketingowe. W tym wypadku chodzi o wzajemny dostęp do bazy klientów, co mogłoby ułatwić TP prowadzenie działań sprzedażowych, a utrudnić je konkurentom.




Kolejna z kwestii to anonimizacja zleceń technicznych, jakie realizują na rzecz TP i jej partnerów firmy zewnętrzne. Chodzi o to, aby firmy te nie wiedziały czyja usługa jest podmiotem ich zleceń, TP czy operatora alternatywnego. To miałoby zapewnić równe traktowanie takich usług, bez nadawania im priorytetów.

Jak mówi UKE, Urząd nie ocenia negatywnie realizacji porozumienia, ale chęć współpracy ze strony Telekomunikacji Polskiej wydaje się spadać. Urząd jednak zapewnia, że na bieżąco wyciąga i będzie w przyszłości wyciągać z tego wnioski.

Źródło tekstu: rp.pl, wł     

Dodaj do:
w sumie: 2
  • 0

    1.  2011-06-27 22:42:23

    na takie dictum, chęć współpracy wzrastać raczej nie będzie :) szczególnie, że anonimizacja zleceń to pic na wodę, monter ma nie wiedzieć, dla kogo "podpina" usługę, ale musi wiedzieć jak ją skonfigurować, a konfiguracja nie jest taka sama dla każdego operatora, czyż nie? Nie ma to jak "świetny" pomysł UKE. Kolejna sprawa, Contact Center, nie prowadzi obsługi Klienta, tylko masową sprzedaż, nie tylko dla TP / Orange. Tu ktoś nie zrozumiał, nie doczytał (bynajmniej nie Autor artykułu). Żal mi patrzeć na taki sposób traktowania firmy przez urzędnika, mam na myśli zmuszanie do podziału, ale żyjemy w takiej, a nie innej rzeczywistości. TP ma na koncie wiele, ale to, co reprezentuje UKE (bo nie sądzę, że za wszystko odpowiada Czupiradło) to brak zrozumienia dla działania biznesu i de facto brak zrozumienia potrzeb informatycznych kraju, potrzebującego potężnej infrastruktury światłowodowej, a nie wciskania starych technologii Klientom. A kasę na kable ma bardzo niewiele podmiotów. Dziwi mnie zarzynanie jednego z nich.

  • 1

    2. ~Gaja  2011-06-28 08:51:42  host: gaja.tpnet.pl

    Masz bardzo dobre podejście do tematu. zgadzam się z Tobą w 100%.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-80-148-252.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.