Odkąd Messenger stał się samodzielną aplikacją, Facebook dodaje do niego coraz więcej dodatków, niekoniecznie mile widzianych przez użytkowników.
David Marcus z Facebooka wyjaśnił w obszernym poście, jakie zmiany w tym roku czekają jeden z najpopularniejszych komunikatorów świata. Messenger w ostatnim czasie uzyskał wiele dodatkowych funkcji, z których część została dobrze przyjęta przez użytkowników, na przykład rozmowy wideo i bogaty zestaw emoji, ale nie wszystkie (reklamy).
Najważniejszą rzeczą, jakiej możemy oczekiwać od Messengera w tym roku, jest uporządkowanie komunikatora. Jak napisał Marcus, Messenger otrzymał funkcje, które go wyróżniają na tle konkurencji. Jednak ściganie się z innymi na nowe funkcje spowodował zagracenie aplikacji. Ma się to wkrótce zmienić, choć nie zostało podane, w jaki dokładnie sposób.
W 2018 roku ma nastąpić dalszy rozwój czatu głosowego i wideo, które mają działać coraz lepiej.
W 2017 roku czat głosowy i wideo naprawdę się rozwijają. W tym roku zobaczysz, że nadal inwestujemy w komunikację w czasie rzeczywistym, aby mieć pewność, że niezależnie od tego, gdzie jesteś, możesz łatwo pozostawać w kontakcie z najbliższymi - napisał David Marcus.
Kolejne zmiany mają dotyczyć czatów grupowych, zarówno w trybie online, jak i offline.
To tam odbywają się nasze codzienne interakcje międzyludzkie. Koordynujemy prawdziwe życie, łączymy się, publikujemy opinie na temat najnowszych wiadomości z danego dnia, analizujemy nasze ulubione programy telewizyjne, a także odtwarzamy i przeżywamy najważniejsze wydarzenia sportowe. Istnieje wiele sposobów na ulepszenie grup. Tożsamość jest wbudowana - chodzi tylko o ludzi, a nie numery telefonów. Błyskawiczne szybkie sposoby udostępniania zdjęć i filmów - przy okazji jakość naszych zdjęć jest lepsza niż kiedykolwiek (4k!) - plus sposoby na uaktualnienie czatu grupowego do czatu grupowego wideo na żywo.
W roku 2017 wszechobecne stały się wiadomości wizualne, a bieżący rok ma przynieść dalszy rozwój takiego sposobu wzajemnego komunikowania się. Według pracownika Facebooka ludzie będą oczekiwać super szybkiej i intuicyjnej kamery, wideo, obrazów, GIF-ów i naklejek w niemal każdej rozmowie. I dotyczyć to będzie także czatów osobistych i uruchomionego niedawno Messengera Kids.
Facebook planuje także ulepszyć sposób, w jaki zarabia pieniądze na Messengerze, ogłaszając nowe inicjatywy biznesowe. Jedną z nich jest poprawa obsługi klienta za pośrednictwem Messengera.
Dzwonienie do firmy zajmuje wysokie miejsce na liście rzeczy, których nie chcemy robić w danym dniu. Ale ponieważ wiadomości stają się coraz popularniejsze jako dodatkowy kanał do natychmiastowej, osobistej obsługi klienta, oczekiwania i doświadczenia zaczęły się spotykać w środku - wprowadzanie wiadomości jako prawdziwego kanału obsługi klienta.
Facebook chce zmienić działanie Messengera w najprostszy i najpiękniejszy sposób spędzania czasu razem w szczęśliwych i trudnych czasach. Czy to się uda, powinniśmy się dowiedzieć w ciągu najbliższych 12 miesięcy. Obecnie nie są znane terminy wprowadzania zmian, więc pozostaje nam czekać na przyszłe zapowiedzi ze strony społecznościowego giganta.
Zobacz: Naprawa Facebooka to największe wyzwanie dla Zuckerberga na 2018 rok
Źródło tekstu: Facebook