DAJ CYNK

Exatel dla klientów indywidualnych: BSA, WLR, MVNO i WiMAX

WitekT

Wydarzenia

Exatel, który jest dostawcą usług telekomunikacyjnych głównie dla biznesu, rusza zdecydowanie w kierunku klienta detalicznego. W sierpniu zacznie oferować abonament telefoniczny (dzięki WLR), w grudniu uruchomi usługę dostępu do Internetu dla klientów Telekomunikacji Polskiej (dzięki BSA), a w I kwartale 2008 roku chce zacząć działać jako MVNO. W przygotowaniu jest też oferta usług internetowych w oparciu o technologię WiMAX.

Exatel, który jest dostawcą usług telekomunikacyjnych głównie dla biznesu, rusza zdecydowanie w kierunku klienta detalicznego. W sierpniu zacznie oferować abonament telefoniczny (dzięki WLR), w grudniu uruchomi usługę dostępu do Internetu dla klientów Telekomunikacji Polskiej (dzięki BSA), a w I kwartale 2008 roku chce zacząć działać jako MVNO. W przygotowaniu jest też oferta usług internetowych w oparciu o technologię WiMAX.

Inwestycje w WLR i BSA mogą sięgnąć kilkunastu milionów złotych. Co do pozostałych projektów -MVNO czy WiMAX - spółka ostatecznie jeszcze nie oszacowała potrzeb, ale jest przygotowana na łączne finansowanie wszystkich projektów na poziomie kilkudziesięciu milionów złotych.

W ostatnich dniach lipca Exatel sfinalizował zakup NOM-u od PKN Orlen i stał się jedynym właścicielem spółki, która jest operatorem telefonii stacjonarnej, oferującym m.in. połączenia międzymiastowe oraz połączenia międzynarodowe do stacjonarnych i komórkowych sieci zagranicznych. W najbliższych tygodniach Exatel przedstawi radzie nadzorczej strategię związaną z przejęciem NOM, który ma ponad 100 tys. klientów detalicznych.

Exatel liczy, że z usług WLR i BSA uda mu się pozyskać w ciągu trzech lat łącznie 200 tys. klientów, ale są to założenia umiarkowane. Plany agresywne zakładają pozyskanie nawet 800 tys. klientów. Kolejnym zamierzeniem Exatela jest rozpoczęcie działań jako wirtualny operator komórkowy MVNO, a sprzedaż usług planowana na pierwszy kwartał 2008 roku. Rozmowy z jednym z operatorów już trwają.

Spółka chce sprzedawać te usługi łącznie z usługami dostawy energii elektrycznej, bo koszty pozyskania klienta będą wówczas istotnie mniejsze, a co za tym idzie, Exatel liczy, że oferta będzie jeszcze bardziej konkurencyjna. Już w tej chwili operator współpracuje ze swoim właścicielem - Polskimi Sieciami Energetycznymi - i w ramach programo lojalnościowego, 100 tys. gospodarstwom domowym, oferuje 150 minut miesięcznie do wykorzystania przez pół roku. Szerzej pisaliśmy o tym w tej wiadomości.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: PAP