Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Ericsson w porozumieniu z Volvo zmienia komunikację miejską na lepsze

Ericsson w porozumieniu z Volvo zmienia komunikację miejską na lepsze

orson_dzi 29 Maja 2015 21:15

1 0

Ericsson i Volvo Bus Latin America podpisały umowę partnerską na modyfikację istniejącego systemu inteligentnego transportu (ITS4Mobility) w celu lepszego dopasowania do potrzeb rynku w Ameryce Łacińskiej. Gotowe rozwiązanie zwiększy wydajność systemów komunikacji miejskiej.

Ericsson będzie odpowiedzialny za opracowanie, wdrożenie, wsparcie i utrzymanie systemu informacji pasażerskiej i zarządzania ruchem. Rozwiązania te będą oferowane komercyjnie przez obydwie firmy na terenie Ameryki Łacińskiej. Całość przedsięwzięcia zostanie opracowana przez specjalistów R&D z Centrum Innowacji Ericsson znajdującego się w mieście Indaiatuba w Brazylii.

Przewoźnicy autobusowi będą w stanie na bieżąco monitorować swoją flotę - uzyskując informacje o czasie przejazdu, punktualności, liczbie oraz autobusów na danej linii. Wszystko to pomoże przewoźnikom w odpowiednim rozdzieleniu pojazdów w najbardziej optymalny sposób, w celu rozładowania zmieniających się potoków pasażerskich.

Pasażerowie za pomocą SMS, aplikacji i infolinii będą mieli dostęp do informacji o realnym czasie przyjazdu autobusów. Pomoże to w lepszym planowaniu podróży, neutralizując ryzyko spóźnienia i długiego oczekiwania.




Współpraca Ericssona z Volvo Latin America łączy się bezpośrednio z ideą Smart-Mieszkańców - jednego z 10 trendów konsumenckich na rok 2015, uwzględnionych w raporcie ConsumerLab opracowanym przez Ericsson.

76% uczestników badania jest zdania, że chętnie korzystaliby z map dostępnych z poziomu aplikacji, pokazujących aktualny stan przejezdności dróg i zatłoczenia w miejscach publicznych.

Rozwiązania tego typu pomagają mieszkańcom miast podejmować decyzje oparte na realnych danych, co przekłada się na maksymalne wykorzystanie czasu który spędzamy np. w podróży samochodem lub komunikacją miejską - mówi Katarzyna Pąk - dyrektor do spraw komunikacji i marketingu w Ericsson

Źródło tekstu: Ericsson      

Dodaj do:

Tagi: ericsson | volvo

w sumie: 7
  • 0

    1. ~jaro  2015-05-29 22:53:24  host: user-164-127-250-169.play-internet.pl

    Przerost formy nad treścią, już widzę pasazerów dziubiących w smarfonach wyszukujących odpowiednie opcje i mapy zamiast zwyczajnie zobaczyc rozkład jazdy. ZTMy też raczej wiedzą ile autobusów wysyłają na linie bez podpowiedzi super programów. Dziwne że takie rzeczy w Brazyli robią a nie w dotowanej UE.

  • 0

    2.  2015-05-30 09:40:37

    Bądź spokojny, orson_dzi nie wychodzi z formy!

    Ciekawa opcja. Myślę, że za kilka lat to będzie standard.

  • 1

    3.  2015-05-30 10:09:09

    @1 - takie czepianie się dla czepiania... Przecież ten fragment pod koniec mówi o trendzie, a nie o konkretnie aplikacji dla autobusów. To oczywiste, że mieszkańcy źle skomunikowanych miast chcieliby mieć mapkę pokazującą natężenie ruchu, aby wybrać optymalną dla siebie trasę, lub zdecydować - jadę transportem własnym, lub zbiorowym. Podobnie, wystarczy pomyśleć, jeżeli sieć autobusów pokrywająca całe miasto dysponuje takim systemem, to on będzie doskonałym (jednym z kilku oczywiście) źródłem danych dla takiej mapki, bo od razu będzie widać gdzie autobusy stoją w korku, lub gdzie jadą wolniej niż powinny. Źródeł danych nigdy za wiele, pozostaje kwestia jak je aplikacja będzie obrabiać, jak uwzględniała np. bus pasy.

  • 0

    4.  2015-05-30 10:18:19

    Byłoby to rozszerzenie BusLive, ułatwia to życie w tak źle skomunikowanym i zakorkowanym mieście jak Wrocław.

  • 0

    5.  2015-05-30 10:20:55

    Biorąc też pod uwagę niepunktualność autobusów/tramwajów lub też to, że niektóre linie notorycznie lubią sobie nie przyjechać. Jedynym minusem jest zawodność systemu, czasem po prostu nie widać ani na mapie, ani na tablicy informacyjnej na przystanku (http://tlp.is/6gx danego autobusu i tramwaju. Wtedy pojawia się pytanie: zawalił autobus czy GPS?

  • 0

    6. ~jaro  2015-05-30 12:10:26  host: user-164-127-250-169.play-internet.pl

    @3 Trochę masz rację zródeł danych nigdy za wiele a tylko tyle może zrobić i Volvo i Ericson. Problemów ludzkości to jednak nie rozwiąże ani nawet komunikacji nie usprawni. Bez twardego projektowania i rozbudowy infrastruktury aplikacje na smartfony wiele nie dają.

  • 0

    7. ~kamil  2015-05-30 12:34:00  host: google-proxy-66-249-81-248.google.com

    Ja poproszę najpierw o poprawienie fatalnego turbo w XC90 bo mam już dość problemów :(

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-205-176-107.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.

Ankieta

Czy skorzystałbyś z opcji logowania na podstawie wzorca oka?

Comarch: będzie biometria w rozwiązaniach dla banków

 

Zobacz wynik | Opinie (1)

Archiwum Ankiet