DAJ CYNK

Ericsson stawia na Full Service Broadband

sirmark

Wydarzenia

Zwykły broadband to za mało. Nowy trend to dostęp do Internetu wszędzie i z każdego urządzenia. Ericsson oferuje pełne rozwiązania, pozwalające na świadczenie takich usług.

Zwykły broadband to za mało. Nowy trend to dostęp do Internetu wszędzie i z każdego urządzenia. Ericsson oferuje pełne rozwiązania, pozwalające na świadczenie takich usług.

Tzw. Full Service Broadband już podbija świat, a proces ten będzie przebiegał coraz szybciej. Dziś z szerokopasmowego dostępu do Internetu korzysta na całym świecie ok. 250 mln osób. W 2011 roku będzie ich 1,5 mld - przewidują eksperci firmy Ericsson. I nie będzie to taki Internet, jaki znamy dzisiaj. Pierwszym symptomem jest rosnący udział mobilnego dostępu wśród nowych użytkowników. To stanowi bazę dla upowszechnienia usług prawdziwie multimedialnych. Zapoczątkowany w tym i w ubiegłym roku trend rosnącej popularności mobilnego Internetu będzie się nasilał. W 2011 roku ok. 600 tys. wszystkich łączy będzie stanowił "tradycyjny" broadband. Pozostałe 900 tys. - mobilny dostęp.

Zmienia się sposób korzystania z usług multimedialnych. Domowe urządzenia, takie jak telewizory, telefony komórkowe, PDA czy konsole do gier przestają być "samotnymi wyspami". Tworzą sieć, dzięki której użytkownik zawsze może być w zasięgu Internetu - niezależnie od tego, czy poszukuje rozrywki, narzędzi do pracy, nauki, czy też prowadzenia biznesu. Operatorzy nadal mówią o triple play. Jednak termin ten oznacza telefonię stacjonarną, dostęp do internetu oraz cyfrową telewizję. Full Service Broadband to znacznie więcej. Łączy w sobie również mobilny dostęp do Internetu, konwergentną telewizję IPTV, dostęp z wielu punktów i urządzeń, komunikację multimedialną.

Użytkownicy mają wymagania - Internet musi być nie tylko łatwo dostępny, ale również mieć przystępną cenę. Pogodzenie tych czynników : rosnącej przepustowości, wygody oraz akceptowalnej ceny stanowić będzie jedno z największych wyzwań, stojących przed firmami telekomunikacyjnymi. Muszą one znaleźć się blisko swoich użytkowników i odpowiadać na ich potrzeby, by stać się naprawdę konkurencyjnymi.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Ericsson