Lars Tofft, szef działu sprzedaży i marketingu rozwiązań
multimedialnych w firmie Ericsson zaprezentował strategię rozwoju
rynku multimediów. Konferencja prasowa "Świat Multimediów" odbyła się w siedzibie Ericsson.
Dynamicznie zmieniają się trendy i przyzwyczajenia użytkowników usług
multimedialnych. Według badań firmy Ericsson już dziś 85% ludzi w
wieku 15-24 lata nie opuszcza domu bez telefonu komórkowego. Rośnie
także odsetek użytkowników aplikacji multimedialnych.
Multimedia wzbogacają komunikację i stanowią jeden ze strategicznych
kierunków rozwoju usług firmy Ericsson. Nowe rozwiązania
charakteryzować będzie dostępność przez dowolne urządzenie bez względu
na miejsce i czas.
Aż 33% młodzieży i dorosłych jest zainteresowanych nowymi usługami.
Ponad to akceptują oni związane z tym wydatki. Mieszkańcy rozwiniętych
rynków są gotowi płacić 5-15 Euro miesięcznie za usługi muzyczne i
telewizyjne na komórkę.
Nowe trendy stanowią wyzwanie, ale także i szansę dla operatorów. Lars
Tofft podkreślił znaczenie usługi Fast Service Launch firmy Ericsson.
Ma ona na celu jak najszybszą identyfikację nowych trendów i
wprowadzenie adekwatnych aplikacji u operatora. Wsparciem jest tu
rozwiązanie IMS (IP Multimedis Subsystem) firmy Ericsson, które wdraża
nowe usługi poprzez protokół IP.
Nowe usługi multimedialne stanowią dla operatorów źródło
zmaksymalizowania przychodów i zdobycia nowych przyczółków na rynku.
Takie usługi jak Muzyka i TV przez telefon komórkowy stanowią
naturalny kierunek rozwoju rynku. Potwierdza to coraz większa
popularność usług multimedialnych wśród użytkowników.
Źródło tekstu: Ericsson