Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Ericsson: oglądanie tv, a korzystanie z urządzenia mobilnego

Ericsson: oglądanie tv, a korzystanie z urządzenia mobilnego

sirmark 30 Sierpnia 2013 13:59

0 0

72% respondentów ogląda TV i wideo na urządzeniach mobilnych co najmniej raz w ciągu każdego tygodnia - wynika z raportu Ericsson ConsumerLab.

Badanie firmy Ericsson - TV and Media - to już czwarty z cyklu corocznych raportów firmy o trendach konsumenckich w branży telewizyjnej. Z właśnie opublikowanego raportu wynika m.in że 72% badanych ogląda wideo na urządzeniach mobilnych przynajmniej raz w tygodniu, w tym 42% konsumentów, którzy robią to poza domem. Trzech na czterech badanych wykonuje tzw. multitasking - korzysta z urządzenia mobilnego podczas oglądania TV na innym ekranie.

ericsson raport tv ericsson raport tv

Korzystanie z serwisów społecznościowych i forów to najpopularniejsze aktywności towarzyszące oglądaniu TV - przynajmniej raz w tygodniu łączy to 59% osób. 49% badanych uruchamia aplikacje i przegląda internet by dowiedzieć się więcej o oglądanych treściach, a jedna trzecia konsumentów dyskutuje na stronach społecznościowych i czatach o tym, co właśnie ogląda.

ericsson raport tv




Dostępność urządzeń mobilnych oraz bezprzewodowego internetu powoduje, ze tradycyjna krzywa odzwierciedlająca sposób konsumowania TV przez użytkowników (ze szczytami w trakcie śniadania i wieczorem) zostaje spłaszczona. Krzywa prezentująca korzystanie z TV na różnych urządzeniach i w różnych lokalizacjach jest bardziej zrównoważona. Oglądanie treści staje się ciągłą aktywnością, a nie aktem relaksacji i luksusu. TV jest obecnie postrzegana jako nieustannie dostępny towar, do którego dostęp można uzyskać niezależnie od czasu i miejsca.

ericsson raport tv

Badanie firmy Ericsson zostało przeprowadzone w Brazylii, Chinach, Chile, Francji, Kanadzie, Niemczech, Włoszech, Meksyku, Rosji, Korei Południowej, Hiszpanii, Szwecji, Taiwanie, Wielkie Brytanii i USA. Przeprowadzono w sumie 15 tysięcy wywiadów online oraz 30 wywiadów domowych w czterech miastach.

Zobacz: pełny raport Ericsson TV and Media ConsumerLab 2013 (.pdf, 1,2 MB)

Źródło tekstu: Ericsson     

Dodaj do:

Tagi: ericsson

w sumie: 0


Nikt jeszcze nie wyraził swojej opinii.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-156-58-187.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.