Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Ericsson: niska lojalność klientów wobec operatorów

Ericsson: niska lojalność klientów wobec operatorów

sirmark 27 Czerwca 2013 12:08

4 1

Średnia lojalność konsumentów wobec operatorów komórkowych jest znacznie niższa niż lojalność klientów w innych branżach. Analiza firmy Ericsson wskazuje, że nawet w obrębie branży telekomunikacyjnej, użytkownicy oceniają operatorów znacznie gorzej niż pozostałe firmy z ekosystemu mobilnego.

Operatorzy mają trudności z utrzymaniem reputacji i pod względem lojalności klientów odstają zdecydowanie od innych firm z sektora mobilnego: producentów smartfonów, systemów operacyjnych i dostawców treści. Sytuacja braku lojalności wytwarza wysoce konkurencyjne środowisko z dużą liczbą klientów migrujących pomiędzy operatorami.

ericsson satysfakcja uzytkownikow

Net Promotor Score (NPS) to wskaźnik umożliwiający określenie skłonności klientów do polecania firmy swoim znajomym. Marki, które osiągają długoterminowy zysk mają znacznie wyższy NPS od przeciętnych.




Kreowanie u klientów dużych oczekiwać oddziaływuje negatywnie na lojalność konsumentów, gdy nie udaje się sprostać obietnicom. Niedostateczny zasięg, długi czas ładowania się stron internetowych i aplikacji wymieniane są jako główne powody rozczarowania usługami operatorów.

Użytkownicy nie tylko oczekują coraz krótszego czasu ładowania stron i aplikacji, ale również liczą że usługi z których korzystają będą dostępne niezależnie od miejsca. Około 40-50% użytkowników smartfonów ciągle próbuje łączyć się z internetem w miejscach negatywnie ocenianych pod względem jakości sieci tj. metro, pociągi, autobusy.

Zobacz: pełny raport "Keeping smartphone users loyal" - czerwiec 2013

Źródło tekstu: Ericsson     

Dodaj do:

Tagi: ericsson

w sumie: 42
  • 0

    24. ~...  2013-06-27 15:16:28  host: 77-255-213-206.adsl.inetia.pl

    @pabloki mało mnie obchodzi co sięopłaca operatorowi, mnie interesuje co opłaca się MI. Dla mnie opy mogą paść nawet dziś.

  • 0

    25. ~Romlen  2013-06-27 15:32:02  host: 87-204-124-7.ip.netia.com.pl

    @24 - wszystkie? Co wówczas zrobisz? Monopol jakiś powstanie. Już pisałem w innym temacie że konkurencja jest ważna. A ja wpadłem na fajny program lojalnościowy: co rok zniżka 10%, jak w przypadku OC na samochody. Abonent po 6ciu latach ma 60% zniżki na opłatach w porównaniu ze zwykłym świeżym userem. Lojalność była kiedyś doceniana, obecnie chyba nie ma sensu trzymać się kurczowo jednego operatora, nie doceni tego.

  • 1

    26.  2013-06-27 15:33:06

    Lojalność? A co to jest? Lojalny to ja jestem wobec siebie. Wybieram co jest dla mnie dobre w danym momencie po porównaniu oferty rynkowej. Natomiast jelenie sa lojalne oj są.

  • 0

    27. ~  2013-06-27 15:49:05  host: 92.60.132.22

    @22 - nie chcę żadnych punkcików ani innych pseudo nagród. Chcę mieć po xxx latach lepsze warunki niż ma człowiek z ulicy, czy to za dużo? To jest tendencja ogólna u operatorów, wystarczy popatrzeć na oferty dla nowych i obecnych. Więcej minut, tańszy abonament, tańszy telefon... coś co przemawiałoby za zostaniem u danego operatora. Ale tak... to człowiek skacze co rok dwa i tylko przybywa "papierkowej" roboty operatorom. A za dwa lata tracą tego klienta, a zyskują innego i tak w kółko to błędne koło. Mogę skakać, i skaczę... tylko dlaczego "muszę"? Wolałbym mieć spokuj i nie skakać ale każdy patrzy na siebie a nie na kieszeń prezesa jednego z drugim, bo wiadomo że cała reszta to najniższa krajowa na kontach.

  • 0

    28. ~Punk  2013-06-27 16:08:54  host: 176.100.195.85

    Nie każdy przedłużający umowę ze swoim operatorem to jeleń, ja przedłużyłem umowę bo jakość w porównaniu do reszty innych sieci jest lepsza, a płace o 3 zł więcej niż teraz z lepszymi warunkami więc przedłużyłem umowę.

  • 2

    29. ~  2013-06-27 16:13:07  host: 93.154.161.178

    @27 chodzę co tydzień przez 10 lat do jednego sklepu i kupuję zgrzewkę browarów za 10 zł. Chciałbym upusty. Przychodzi jakiś gościu "z ulicy" dopiero od miesiąca i robi zakupy za 100 zł na tydzień. Dlaczego jako stały klient nie mam upustów? Skandal

  • 1

    30. ~  2013-06-27 16:29:50  host: public-gprs653413.centertel.pl

    Śmieszą mnie fanboje operatorów komórkowych. Szczególnie Playa.. Rozumiem, że jeszcze jakiś czas temu Play pozytywnie (na)mieszał na rynku telekomunikacyjnym, ale teraz.. Ceny żadna rewelacja, a jakość dalej niska, jak nie coraz gorsza - z uwagi na ciągły przypływ klientów i olewanie rozwoju infrastruktury.

  • 1

    31.  2013-06-27 16:31:25

    A jednak... Dusigrosze górą, hehe. Gdzie teraz te teksty, że operatorzy powinni dopłacać nam do usług? Jakoś nie widzę. A ci którzy piszą, że podstawowym kryterium wyboru jest cena, są wyśmiewani i wyzywani od najgorszych. Gdzie więc teraz są ci wszyscy " z gestem "?

  • 0

    32.  2013-06-27 16:40:43

    Dziękujemy wam, DRODZY operatorzy, za płatne aneksy, likwidację programów lojalnościowych typu Era Premia, czy Programu Profit, tudzież likwidację 30 za 10, Stare Zbieraj Minuty i wiele innych, których nie sposób spamiętać. Aaa, zapomniałem o "korzystnych" warunkach przedłużeniowych, oczywiście dla...nowych klientów, bo kto by tam dbał o wiernego. Niech buli, jak głupi. W ten to sposób sami prosicie się, aby traktować was z tzw. buta. Szacunek, niestety działa obopólnie. Krótko mówiąc: jak dbacie, tak macie, lub jak kto woli : jak Kuba Bogu, tak Bóg... kubańczykom. ;-)

  • 2

    33. ~  2013-06-27 16:41:07  host: public-gprs198930.centertel.pl

    toms czytałeś w ogóle raport? Zagłębiasz się w ogóle w to co komentujesz, czy tak zawsze komentujesz jak leci.

  • -1

    34. ~  2013-06-27 16:52:18  host: ip-37-209-145-154.free.aero2.net.pl

    Kolejny artykuł z dupy wzięty. Lojalność jest niska bo łatwo zwiać i tyle w temacie.

  • 0

    35.  2013-06-27 16:55:09

    33- oczywiście i nawet przetłumaczyłem go na pięć języków. Ot tak, z nudów.

  • 1

    36. ~  2013-06-27 17:13:49  host: z52-06.opera-mini.net

    Taki dajmy na to Play za lojalnosc przy przedluzeniu umowy po wielkich negocjacjach proponują mi rabat 5zl. Smiech na sali. W takim Orange dostają 30% rabatu, w TM rabat na telefon nawet 300zl i dodatkowo minuty. Wlasnie podziekowalem Play za wspolprace wiec nie jestem lojalny.

  • 2

    37. ~  2013-06-27 17:16:26  host: z52-06.opera-mini.net

    toms tradycyjnie klepie komentarze tylko merytoryki zero i oczywiscie nie na temat. Az dziw bierze, ze nie wspomnial o tym, ze stanu MB w TM nie moze kodem sprawdzic.

  • -1

    38.  2013-06-27 17:27:10

    37 - jak będziesz zalogowany i opłacisz konto premium to możesz ze mną stawać w szranki. Na razie jesteś dla mnie złośliwym gimbusem anonimusem. I nikim więcej.

  • 0

    40. ~  2013-06-27 17:32:47  host: z18-04.opera-mini.net

    Kiedyś byłem stałym klientem Aster. Miesięcznie szło jakieś 66zł. Koniec umowy, chcę rabat na przedłużenie, a oni mi zniżkę: 2zł. No to ja dziękuję, rezygnuję. Pracownik śmiał się ze mnie, że odchodzę z Aster.

  • 0

    41. ~Tadzio  2013-06-27 17:53:17  host: ip-87-204-78-117.stg.pl

    zasada jest prosta: operatorzy usługi oferują, a klienci te odpowiadające im przyjmują. A jak się nie sprawdzą to danej marki nie finansują.

  • 0

    42.  2013-06-27 18:00:52

    39- no to dałeś popis swojej elokwencji. Niech wszyscy zobaczą jak szanujesz innych. Mam nadzieję, że Witek kiedyś w końcu zablokuje możliwość komentowania niezalogowanym. I uwaga natury ogólnej : w dzisiejszym świecie pojęcia takie jak rzetelność, uczciwość, dbanie o pozytywne relacje i wzajemny szacunek, zarówno do oferenta, jak i klienta, odeszły dawno w niebyt. Obawiam się, że wraz z upływem czasu sytuacja będzie się pogłębiać. Z jednej strony firmy telko będą próbowały wywieźć nas w maliny w coraz to bardziej wymyślny sposób. Z drugiej strony klienci widząc takie traktowanie coraz mniej chętnie będą chcieli wiązać się jakimikolwiek umowami. I trudno się temu dziwić. Obym był złym prorokiem.

  • -1

    43. ~...  2013-06-27 19:19:49  host: 77-255-213-206.adsl.inetia.pl

    @Romlen Tak, wszystkie. A co zrobię? Bedę żyć jak 15 lat temu i dodatkowo z pełniejszym portfelem. Gwarantuję, że przeżyję.

  • 2

    44. ~...  2013-06-27 19:22:42  host: 77-255-213-206.adsl.inetia.pl

    "jak będziesz zalogowany i opłacisz konto premium to możesz ze mną stawać w szranki" = padłem. :) Ekspert z Pipidowa Dolnego... Niektórzy to maja z głową jednak...

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-196-110-18.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.